Stránka 2 z 9
Napsal: 06 pro 2011, 01:00
od senioring1
To by zrejme nebolo také jednoduché , prečo, to je horeuvedené. Napriek tomu vďaka za typ. Teraz to vyzerá tak, že najjednoduchším a najlacnejším riešením by bolo namontovať vykurovacie teliesko rovno do bloku motora.
Napsal: 06 pro 2011, 07:45
od sky59
senioring1 píše:
To by zrejme nebolo také jednoduché , prečo, to je horeuvedené. Napriek tomu vďaka za typ. Teraz to vyzerá tak, že najjednoduchším a najlacnejším riešením by bolo namontovať vykurovacie teliesko rovno do bloku motora.
suhlasim, ja by som namontoval nejaky odpor vykonovy na blok motora, je to sucha a bezpecna cesta, podla mna by stacilo nejakych 50W a uz by to malo predohriat motor, vsak potrebujeme zohriat blok a nie vodu v chladici
mozno by sa dal aj nalepit niekde akurat by som to poistil nejakou paskou aby ked to nahodou odpadne cosi nesposobilo, ale skrutka by bola iste spolahliva
Napsal: 06 pro 2011, 09:43
od jjuriss
hmm zaujimalo by va ako kde sa to namontuje a ako tam dojde k curkulacii vody hmm
Napsal: 06 pro 2011, 09:48
od Marek77
A nebylo by lepší a bezpečnější namontovat do auta bufíka s elektrickým čerpadlem na podávání vody? Má to Sharan, Transporter, Touran a jiné vozy.
Je to origo díl, z hlediska bezpečnosti nesrovnatelně vhodnější a netřeba žádný zdroj elektřiny (krom baterky v autě

).
Napsal: 06 pro 2011, 09:50
od dibarbora
Ten ohrievac z aukra by si mohol pouzit. Urceny je sice na hadice do kurenia, ale pri troche snahy by to islo aplikovať aj na motor, urobit napr. Bypass okolo cerpadla so spatnou klapkou aby to neznizovalo vykon cerpadla pri behu motora. Tam by si vykuroval v podstate cely motor mimo chladica, kedze termostat by v tomto pripade fungoval.
Napsal: 06 pro 2011, 10:14
od hansdob
já mám v sharanu origo topné těleso vzadu pod turbem místo mrazovky.
Napsal: 06 pro 2011, 10:20
od jjuriss
ti mrazovu poistku ci co to je kde najdem?
Napsal: 06 pro 2011, 11:03
od TomasH
chlapi, dělall jsem to teď na MB Viano a na Passata a je to supr věc. Krásně to hřeje. Dlouho jsem nad tím špekuloval a výsledek byly dvě firmy, u nás Normans (Brno) a pak jsem ještě našel švédskou firmu Calix. Nakonec jsem to vše vzal od Calixu, protože jsem si říkal, že to bude vymakané a nespletl jsem se. Nádherné kvalitní zpracování, žádný šmejd, a všechno jak má být. Buď je to těleso do hadice, nebo do mrazové zátky bloku. Jinak jedno auto včetně všech kabelů atd asi 4tkc
Napsal: 06 pro 2011, 11:10
od jjuriss
TomasH píše:chlapi, dělall jsem to teď na MB Viano a na Passata a je to supr věc. Krásně to hřeje. Dlouho jsem nad tím špekuloval a výsledek byly dvě firmy, u nás Normans (Brno) a pak jsem ještě našel švédskou firmu Calix. Nakonec jsem to vše vzal od Calixu, protože jsem si říkal, že to bude vymakané a nespletl jsem se. Nádherné kvalitní zpracování, žádný šmejd, a všechno jak má být. Buď je to těleso do hadice, nebo do mrazové zátky bloku. Jinak jedno auto včetně všech kabelů atd asi 4tkc
nemas link n atu firmu?
Napsal: 06 pro 2011, 11:28
od sky59
jjuriss píše:hmm zaujimalo by va ako kde sa to namontuje a ako tam dojde k curkulacii vody hmm
to je fuk kam to das, kde sa bude dat...
blok motora je tepelne vodivy a o vodu sa nestaraj, ked bude teply blok bude tepla aj voda
ak pouzijes oddelovaci bezpecnostny transformator 230/24V 100W tak riesenie vyjde na 300KC/10E.......
netreba ziadne istenie tych 50W to akurat tak stemperuje ale nic viac netreba
nemusis mat motor zohriaty na 90stupnov, staci na +10
ak mas zakrytovany motor plastami urob skusku: daj do motora 100W ziarovku blizko motora aspon na dve hodiny a uvidis rozdiel...to tie plasty aby vsetko teplo hned nezmizlo von
najlepsie cervenu infra ziarovku a namier ju na blok motora, ta co sa pouziva na chrbticu na vyhrievanie
Napsal: 06 pro 2011, 12:04
od TomasH
jjuriss píše:TomasH píše:chlapi, dělall jsem to teď na MB Viano a na Passata a je to supr věc. Krásně to hřeje. Dlouho jsem nad tím špekuloval a výsledek byly dvě firmy, u nás Normans (Brno) a pak jsem ještě našel švédskou firmu Calix. Nakonec jsem to vše vzal od Calixu, protože jsem si říkal, že to bude vymakané a nespletl jsem se. Nádherné kvalitní zpracování, žádný šmejd, a všechno jak má být. Buď je to těleso do hadice, nebo do mrazové zátky bloku. Jinak jedno auto včetně všech kabelů atd asi 4tkc
nemas link n atu firmu?
Výběr potřebného vybavení je na
http://www.calix.se/consumer/soka.asp a objednávka a domluvení lze na mailu
milan.pesek@nordexagentur.cz
Napsal: 06 pro 2011, 16:22
od senioring1
TomasH píše:chlapi, dělall jsem to teď na MB Viano a na Passata a je to supr věc. Krásně to hřeje. Dlouho jsem nad tím špekuloval a výsledek byly dvě firmy, u nás Normans (Brno) a pak jsem ještě našel švédskou firmu Calix. Nakonec jsem to vše vzal od Calixu, protože jsem si říkal, že to bude vymakané a nespletl jsem se. Nádherné kvalitní zpracování, žádný šmejd, a všechno jak má být. Buď je to těleso do hadice, nebo do mrazové zátky bloku. Jinak jedno auto včetně všech kabelů atd asi 4tkc
Nenapísal si aký systém ste použili. Do hadíc, alebo do bloku. Malo to auto climatronik?
Napsal: 06 pro 2011, 16:25
od milansilvia
A nie je jednoduchšie riešenie prerobiť predohrev na časový spínač ?
Napsal: 06 pro 2011, 17:12
od senioring1
Časový spínač je jednoduchá záležitosť. Dá sa kúpiť ako adapter do zásuvky. Pozrel so schema zapojenia Calix a tam sa mi zdá , že je to zapojené do okruhu ohrevu olejového filtra. Napriek tomu som nepochopil načo je odbočka z ohrievacieho telesa.
ThomasH - ako ste to zapojili?
To čo som považoval za odbočku je zrejme prívod elektriny.
Napsal: 06 pro 2011, 17:53
od jjuriss
TomasH píše:jjuriss píše:TomasH píše:chlapi, dělall jsem to teď na MB Viano a na Passata a je to supr věc. Krásně to hřeje. Dlouho jsem nad tím špekuloval a výsledek byly dvě firmy, u nás Normans (Brno) a pak jsem ještě našel švédskou firmu Calix. Nakonec jsem to vše vzal od Calixu, protože jsem si říkal, že to bude vymakané a nespletl jsem se. Nádherné kvalitní zpracování, žádný šmejd, a všechno jak má být. Buď je to těleso do hadice, nebo do mrazové zátky bloku. Jinak jedno auto včetně všech kabelů atd asi 4tkc
nemas link n atu firmu?
Výběr potřebného vybavení je na
http://www.calix.se/consumer/soka.asp a objednávka a domluvení lze na mailu
milan.pesek@nordexagentur.cz
a ty si si zobral to topne teleso do bloku motora alebo ten prietokovy ohrievac? lebo ja som ta nasiel len tie pretokace