Stránka 12 z 15

Napsal: 10 led 2011, 13:02
od Rider.23
rudy5 píše:až tak by som talianov nezastracoval pretože talianské JTD my vydržalo 300 tis km bez jediného zásahu do mototra menil sa pravidelne olej a čo treba a mal som 3x TDI a stále niečo raz odišlo to potom to ja na JTD motory nemôžem nadávať
Naprosý souhlas, moje bývalé Stilo M-JTD má nyní skoro 300t km a teprav teď začalo odcházet turbo (dost píská), ale stále pracuje a auto jezdí bez jediného zásahu do motoru, či příslušentsví (těsnění pod hlavou, vstřiky, turbo, dvouhmota, vše původní...), základem byl a je pravidelný sevis a slušné zacházení (nevytáčení studeného motoru, dochlazování po jízdě...). Na druhou stranu já neměl nikdy problém ani s TDI, a většinou měly najeto kus přes 200t km a dodnes jezdí, záleží fakt taky kdo na co narazí- taky znám pána, co sem mu JTD doporučil a ten má furt samej problém (jenže auto koupil bez servisky z Itálie, takže pravděpodobně má najeto hoooodně km...) a taky znám taxikáře, co má Stilo JTD a do půl milionu měnil jen jednou turbo a jednou spojku, jinak nic, až teď kolem 600t km se to začíná už dost srat, ale co si bude povídat, po takéto porci km, navíc taxikářských, už to má právo jít do kytek....

Napsal: 10 led 2011, 13:17
od jericho-3
Já kolikrát nechápu, že třeba známý taxíkář najel 600000 km na Ventu D a možná jezdí dál a přitom kvedlá většinou po městě , kde se auto kurví nejvíc.

Napsal: 10 led 2011, 13:35
od Rider.23
jericho-3 píše:Já kolikrát nechápu, že třeba známý taxíkář najel 600000 km na Ventu D a možná jezdí dál a přitom kvedlá většinou po městě , kde se auto kurví nejvíc.
Přesně takovým autem sem jel minulej víkend (noteeth) , zavolám si taxála, přihrká starý vento 1.9D, na tachecu 550t km, vnitřek totál vybydlenej, a tak se ptám řidiče, jak to šlape, když to má tolik a on, že už to má tak jednou tolik, má to od nova jako taxíka a bude to mít, dokud se mu to nerozpadne pod prdelí, že by nový auto něchtěl, když se baví s kolegama, jak furt někde něco řeší... On dělal za celou dobu jednou hlavu, nechal překroužkovat písty, vyměnil převodovku a jinak to šlape furt, startne za každého počasí, jezdí na kde co, žere to prd i po městě ... (LOL)

Taky sem nechápal, ale je to asi tím, že je to starej poctivej motor a na ty svoje minivýkony a mininároky na jízdu je strašně předimenzovanej...

Napsal: 12 led 2011, 21:02
od ZL-tuner
TDI tech píše:Vyskusaj JTD od fiatu a az potom uvidis co ide. Ja som vyznavac zazihovych motorov najma Turbo i.e. (Na naftu ma byt traktor a Liazka, na benzin auto a na plyn sporak.)Ale spomadzi "traktorikov" JTD nema konkurenciu. A co sa tyka VW group maju motory z najzaostalejsou technikou. System VP44 klasicke TDI (nie PD) je okopirovany od Fiatu Croma TurboD i.d. a Ktovie ako im to nefunguje hlavne tie novsie co maju hlavy made in Turkey, India a pod..., ale tie prve r.v. 97-98 nemaly nejake velke problemy . Sme mali Octavku 66kW r.v. 97 a az na elektroniku bola celkom fajn. System PD (Pumpe Duse=lokomotiva) Je asi 100 rokov stara technologia, ktoru pouzivali lodne motory a v 70tych rokoch lokomotivy a malotraktory (TKZ "maly kirovec", Slavia atd.) Ceskoslovenskej vyroby. Az ked BOSCH dokazal minimalyzovat rozmery PD tak aby ich bolo mozne pouzit v osobnych autach, VW group ich zacal montovat. Zacal od roku tusimze asi 99, ale neviem to presne. Ale nepodaril sa im tak ho prestali vyrabat minuleho roku koli problemom co ma. Uz sa iba dopredaju hojne zasoby uz vyrobenych kusov a VW group ich pomali nahradza overenym systemom Common Rail (audi 3.0 TDI). Totiz PD ma viacere nedostatky akymi su napr. unavou materialu vahadiel zapricinena nerovnomernost vstrekovacich tlakov a nasledne problemi so startovanim hlavne za studena pri teplote vzduchu okolo 3 C , strasne tarakajuci chod a uz X krat majitelom rozbity naftovy chladic a obmedzene moznosti vstrekovacel mapy. Ja mam JTD a nedam dopustit. Ale pozor Fiat uzitkove vozidla maju aj motori Peugeot HDi a tie su strasne zle.
System Common rail vyvinuly Taliani Fiat. Prve auto to bolo ako vzdy Croma 1.9 TurboD i.d. uniJet v roku 95, ale bolo ich vyrobenych len zopar. Boom nastal az ked tento system zacal vo velkom montovat P.S.A. Peugeot HDi. Fiat group dodnes tento system vyvija a zdokonaluje nadalej (JTD-M MultiJet ). Ale Francuza by som naozaj nechcel.
Tu je maly zoznam automobiliek a ich obchodne nazvy pre Common Rail: FIAT group- JTD, UniJET, JTD-M, MultiJet. P.S.A. Peugeot citroen- HDi. VW group- TDI, Daimler Craysler- CDI. Renault- dCI. Ford-TDCI. BMW- D.

Tak toto mě dostalo (LOL) ještě řekni že Alfa je nejspolehlivější auto na světě a já se počůrám smíchy (LOL) Spíš se mi zdá že JTD žije svým vlastním životem a nikdo ho nemůže pochopit :D :D :D (LOL)

Napsal: 12 led 2011, 21:47
od Libor T16
Ty z toho máš pdel , ale on s tou historií má pravdu - ale stím že je fiat nejlepší - tak to teda ne - ale tdi taky není takový zázrak , jaký z toho dělají zdejší tdičkový kazatelé - tichy a kultivovaný dieselový motor vyrobí group tak mezi příští středou a rokem 2060 !!!

Napsal: 12 led 2011, 22:29
od 001marcus
fiat je výbornej,..hlavně ty jtd,....ve spolehlivosti,..teda kromě toho,... že když je mráz praskaj rozvodáky :D:D fiat ducato najeto 82 000 a 2x měněnej rozvodák, jeden ještě v záruce a druhý bohužel již ne,... tak niet nevim ,...
Prostě TDI je Totálně Dobrej ,..na i mě nic nenapadá :D klepou hydroštely, nežhaví svíčky ale jede,..todle u fiata nelze čekat :-)
Vím to dobře,..protože v práci servisuju fiaty,...máme 4 dobla ,...1,3 JTD ducato,..scudo,...
Ich mám vw golf IV 1,9 TDI 1998 veterán a furt v plné kondici,...vůbec se netěšim,..až nákému motoru JTD bude 13 let ,..teda jestli se vůbec dožijou :-)

Napsal: 12 led 2011, 23:12
od laumar
Prve JTD sa zacalo montovat seriovo do ALFA ROMEO 156 na jesen 1997. Mal som doma take.

Napsal: 12 led 2011, 23:22
od 001marcus
laumar píše:Prve JTD sa zacalo montovat seriovo do ALFA ROMEO 156 na jesen 1997. Mal som doma take.
kolikrát byl dělanej rozvodák? řekl bych že nehledě na km tak 5x ,...řekl bych,..že sou docela poddimenzované :-

Napsal: 13 led 2011, 00:25
od ka_p
TDi jsou nejlepší, zátah od spodu, super spotřeba a plno dílů... :-)
ale jel jsem stilem JTD s coolerem,, sáním a úpravou jednotky a jel hodně dobře

Napsal: 13 led 2011, 00:40
od laumar
001marcus píše:
laumar píše:Prve JTD sa zacalo montovat seriovo do ALFA ROMEO 156 na jesen 1997. Mal som doma take.
kolikrát byl dělanej rozvodák? řekl bych že nehledě na km tak 5x ,...řekl bych,..že sou docela poddimenzované :-
Neviem, bol to dovoz na predaj.

Napsal: 13 led 2011, 12:51
od alfik
laumar píše:Prve JTD sa zacalo montovat seriovo do ALFA ROMEO 156 na jesen 1997. Mal som doma take.
Ja mam. 10/97
Ja som na nom robil jednu vymenu rozvodou,turba a spojky. Hystoriu nepoznam,takze ci tam bolo nieco viac neviem.

Napsal: 13 led 2011, 13:18
od TDI tech
to ZL-tuner:

Kamos JTD je pan motor. Vo vseobecnosti taliani maju vymakane konstrukcie. Lamane ojnice, vyosene piestne capy, tunelovu konstrukciu uchytenia vaciek, rolnicky, atd. to vsetko mali uz davno, ked sa nato dnes zvysok vyrobcou preorientovava. A k tym JTDckam, im funguju co sa neda povedat o PDckach. Len unas Fiaty trpia predsudkami, prave preto ze ked sa otvorili hranice v 89 tak vsetky stare vyhonene sunky, sa potahali do nas. A to si pis ze pod pol mega nemal ani jeden (wallbash) Ale to takym zakomplexovanym jedincom tazko vysvetlit. A inac aby som iba nehanil, tak z hladiska regionalnej prislusnosti som sam zastanca koncernu VAG nakolko je u nas najrozsirenejsi tym padom su lacne a okamzite dostupne ND a servis v kazdej stodole. To je nespochybnitelny fakt. Hoci ma kopu nie prilis najstastnejsich veci, aj napriek tomu sa pomerne dobre opravuje (myslim pristup k jednotlivym castiam a pod.) Clovek nemusi prezit detsku obrnu aby k niecomu strcil pazury, co sa o niektorych talianoch a francuzoch ani nehovorim, neda povedat.

Napsal: 13 led 2011, 13:32
od TDI tech
001marcus píše:
laumar píše:Prve JTD sa zacalo montovat seriovo do ALFA ROMEO 156 na jesen 1997. Mal som doma take.
kolikrát byl dělanej rozvodák? řekl bych že nehledě na km tak 5x ,...řekl bych,..že sou docela poddimenzované :-
Menil som rozvody uz na dost JTD (fiat/iveco) a pokial sa dodrziava interval vymeny a podmienky tak este nikdy problem nebol. Isteze som uz menil aj posekane vahadla na 2.3 JTD lebo utrhlo remen, ale to bola chyba majitela. Rozvody len tak same od seba nepreskocia. Nejaky borec mu totiz tvrdil ze tam ma retaz a nic menit nemusi. Retazovy kit tam sice je, ale na druhej strane taky maly co pohana vyfukovu vacku od sacej. Po porode (vytiahnuty CR vstrekovacov) som holdil dole vackovy tunel, povyberal polamane vahadla, dal nove vahadla a motor frci :D

Napsal: 13 led 2011, 15:52
od rudy5
moja reč mal som JTD aj poznám dosť ľudí čo ich majú a uplne bez problémov akurát ako tu niekto písal tak sa kur...ia zámky a také prkotinky inak motor je dobrý.

Napsal: 13 led 2011, 21:18
od alfik
Tak,tak,zamky kapitola sama o sebe. K motoru nemam vetsie vyhrady. Snad len retaz olejoveho cerpadla.