Stránka 3 z 4
Napsal: 05 srp 2014, 06:19
od tiff
Nikdo nerika, ze ve 130 to jezdi za 4 litry, jen ze takovy je prumer na nadrz.
Pri 130 si to vezme lehce pod 5l, ale behem 1200km nejezdis porad jen 130 po dalnici a jakmile vjedes na okresku nebo do mesta, spotreba hned pada dolu, takze celkovy prumer vychazi kolem 4l.
Porovnovaval jsem moje auto s novou OIII Greenline a na stejnych trasach stejnym stylem jizdy brala o 0,3 - 0,5l vic, pritom papirovou kombinaci v NEDC cyklu ma udajne 3,1l

Napsal: 05 srp 2014, 06:43
od Marek77
Toledo sxe píše:77kW a svižný motor? Tak tomu se mi nechce moc věřit. Nebylo to náhodou upravený?
Každému stačí něco jiného. Co jednomu připadá dostatečné, jinému může připadat málo. Mně 77kW v Octavii úplně stačí.
A když už tu byla zmínka o motoru 1,4 TDi, tak tam jsem byl naopak poměrně zklamán - nejen spotřebou, ale především jízdním projevem toho motoru. To bych domů nechtěl ani zadarmo.
Napsal: 05 srp 2014, 06:48
od jericho-3
lt.kubosh píše:Hmm, čím dál tím lepší. Vy ekomistři si hlavně nesedejte to 1.4TDI, protože vám by to tu naftu vyrábělo. Prej ve 130km/h za 4 litry...ted tu o Karkulce.
Je to věčný souboj o spotřebě, slyšel jsem už tolik rekordů za ty léta, že to u mne vždy vyvolá úsměv. Jsou lidé, kteří žijí ve stresu, že jim stoupne spotřeba o 0,1 litru a marně jim člověk vysvětluje že i motor se "vyvíjí"..Takže dělat jim rozvody je o hubu, protože písmenka na displayi poskočí do jiných hodnot...a je zle..

Napsal: 05 srp 2014, 07:04
od Marek77
Za sebe se domnívám, že největší zlo pro řidiče je palubní PC. Znám kolem sebe obrovské množství lidí, co celou cestu nedělají nic jiného, než že sledují údaje na palubním PC a neustále to komentují. Bych je rovnou střelil z milosti, fakt že jo.
Osobně v Galaxy PC nemám a mám o starost méně. Jezdím pořád stejným stylem, na pohodu, v klidu, ale nedá se říct, že bych jezdil doslova na spotřebu za každou cenu. Pokud nejde o život, nebrzdím - jezdím tak, abych brzdit nemusel (a to moc lidí neumí, jak ve svém okolí pozoruju).
Z principu věci zásadně dodržuju maximální rychlosti, a to všude a bez výjimek. To ovšem neznamená, že někoho zdržuju - snad jen ty, co neustále někam spěchají (ty bych střílel taky).
Jezdím na tempomatu na maximální rychlosti v daném úseku. Přiznám se, že mě serou ti, co přede mnou jedou o chlup pomaleji, než jedu já v daný okamžik, protože kvůli nim musím rozladit tempomat

. Prostě pokud je někde 90, jedu přesně 90 (podle GPS) - ani méně, ani více. Tak jezdím vždy a všude. A myslím, že na všech autech, co jsem kdy měl, jsem měl dlouhodobé spotřeby natolik zajímavé, že mohu být spokojený.
Napsal: 05 srp 2014, 07:18
od Lesterjs
Marek77 píše:Za sebe se domnívám, že největší zlo pro řidiče je palubní PC. Znám kolem sebe obrovské množství lidí, co celou cestu nedělají nic jiného, než že sledují údaje na palubním PC a neustále to komentují. Bych je rovnou střelil z milosti, fakt že jo.
Osobně v Galaxy PC nemám a mám o starost méně. Jezdím pořád stejným stylem, na pohodu, v klidu, ale nedá se říct, že bych jezdil doslova na spotřebu za každou cenu. Pokud nejde o život, nebrzdím - jezdím tak, abych brzdit nemusel (a to moc lidí neumí, jak ve svém okolí pozoruju).
Z principu věci zásadně dodržuju maximální rychlosti, a to všude a bez výjimek. To ovšem neznamená, že někoho zdržuju - snad jen ty, co neustále někam spěchají (ty bych střílel taky).
Jezdím na tempomatu na maximální rychlosti v daném úseku. Přiznám se, že mě serou ti, co přede mnou jedou o chlup pomaleji, než jedu já v daný okamžik, protože kvůli nim musím rozladit tempomat

. Prostě pokud je někde 90, jedu přesně 90 (podle GPS) - ani méně, ani více. Tak jezdím vždy a všude. A myslím, že na všech autech, co jsem kdy měl, jsem měl dlouhodobé spotřeby natolik zajímavé, že mohu být spokojený.
pekne si to napísal marek..... totkaj som siel domov v noci a na useku 23km ma 3x zastavili policajti.... už aj tie radary maju v každej pr.... , Tempomat jezdím skoro všude a hlavne skz obce.... to iba trochu poštekliš pedal a hned tam máš 80km/h .... hold alibizmus, nech ma predbehne kto chce ale ked ide pod 90kmh tiež ma to trochu sere, ale iba trochu...

Napsal: 05 srp 2014, 07:35
od Marek77
Na Slovensku je radarů "ako psov v dedine". To je strašný! Nejhorší jsou ty, co mají namontované na střeše Transporteru, ty umějí změřit rychlost na strašně velkou vzdálenost. Kolegu tak změřili na šest kilometrů vzdušnou čarou. Jezdím Slovensko hodně - Moldavu, Sobrance, Meder a jinam - všude jsou, všude jsou (a je jich strašně moc).
Dlouze jsem se zaobíral tím, jestli vlastně má smysl překračovat rychlost a snažit se za každou cenu být v cíli rychleji, resp. do jaké míry to má smysl. Došel jsem k závěru, že to nemá vůbec žádný rozumově zdůvodnitelný smysl. Jednoznačně vyšší riziko naprosto všeho, prokazatelně vyšší spotřeba a rozdíl v dojezdovém čase zanedbatelný. Ta naše republika je tak trapně malinká (a ta Slovenská ještě menší), že jakékoli takové konání je naprosto nesmyslné. Pokud pojedu z Brna do Sokolova podle předpisů a nebo nadoraz, rozdíl v dojezdovém čase nebude větší než patnáct minut. Pokud to někomu za to stojí......?
Napsal: 05 srp 2014, 08:15
od tiff
Z hlediska pomeru spotreby a dojezdoveho casu skutecne nema valny smysl prekracovat pausalni limity obec / mimo obec / dalnice, nicmene lokalni "zklidnovani dopravy", kde je pred kazdou krizovatkou omezeni na 70 a 50, pripadne v obcich "zony" 30 a 40 je nejlepsi ignnorovat, protoze pro bezpecnost to nema prinos vubec zadny a jen to snizuje plynulost jizdy.
Napsal: 05 srp 2014, 08:25
od Marek77
Ano, to mi přijde stupidní. Každý dopravní expert vždy klade důraz na maximální plynulost dopravy, přitom právě toto plynulost velmi zásadně narušuje. Ale to se není co divit - žijeme v Česku, ne?

Napsal: 05 srp 2014, 10:51
od Slavkov
tiff píše:... pripadne v obcich "zony" 30 a 40 je nejlepsi ignnorovat, protoze pro bezpecnost to nema prinos vubec zadny a jen to snizuje plynulost jizdy.
Až někdy uvidíš, jaký je rozdíl mezi "trefeným" chodcem při 30km/h a 50km/h, tak ti to třeba dojde...
Nicméně si s klidem s Markem přitakejte tím typicky čecháčkovským alibismem... a sveďte to pro změnu na boj proti terorismu... třeba že při 50km/h už je problém se trefit dvakrát do stejného místa

Napsal: 05 srp 2014, 11:10
od Jarda S.
s bejvalým P205 1.9d se seškrceným čerpadlem a jízdou za kamionama sem udělal mojí historicky nejnižší spotřebu 3.25l

Napsal: 05 srp 2014, 12:54
od tiff
Marek77: prave, potom staci jediny clovek, ktery ta nesmyslna omezeni dodrzuje a hned je za nim kolona nervoznich ridicu, kteri vyuziji kazdou vhodnou i nevhodnou prilezitost k tomu, aby ho predjeli a krizovka je na svete ani nevis jak.
Ale hlavne, ze urednici maji ciste svedomi, ze "udelali neco pro bezpecnost" :/
Slavkov: a co teprve rozdil mezi chodcem "trefenym" v 5km/h a 30km/h, to je neco

Napsal: 05 srp 2014, 21:34
od MadMar
Rejpnu si ještě víc, všichni co tadypíšete že brzdíme dopravu, pojďte si to dát Brno-Ždár nad sázavou. Vy pojedete na max s jakkoliv upraveným autema já pojedu tak aby mně nezměřili. V cíli si změříme časovou výhodu a projetou naftu. a na ten palubák fakt koukám

, ja to dobrá věc když ukazuje víc jak je skutečnost. Rychlejším uhýbám nemám s tím problém taky občas spěchám. a v některých místech mně všichni masivně předjíždějí (a o 30 sekund později mně brzdí)
Potvrzuju dobrý motor 2,0 TDI v octavii kombi brno praha brno na 140 tacho spotřeba podle PC 4.9 reálnou nevím. auto bylo nové. těch 4,9 nedám ani s lupem při stejné rychlosti.
Napsal: 06 srp 2014, 04:33
od d.d.t
tak timhle jsem si prosel cesta domu 25km a na pohodu normal jizda za 5.5 a pila 7.3 a jinak casova uspora 3min no neber to

jinak je to na dalnici no tam se vyplati to prislapnout na delsi trase
Napsal: 06 srp 2014, 16:56
od jericho-3
Tady je i trochu jiný problém, jsou lidé, kteří chtějí jen benzin,uvěří reklamě a koupí si třeba FSI. Najednou zjistí, že auto žere jako prase, tak začnou šetřit a jezdit jako s hnojem, což je kontraproduktivní, protože dnešní motory všeobecně nesnášejí pomalou jízdu a slova loudalů a odpůrců přeřazení, že podívej jak si to motor dobře bere je idiocie..Všeobecně řečeno, všechny tyhle nové konstrukce na chudou směs, rozvody 16 v , špičkové OHC a jiné nemoderny/vše už tady bylo/nesnášejí městkou jízdu a loudání na velký kvalt. Proto praskají řetězy, odcházejí dvouhmoty a kdoví co ještě..A vidět v provozu např. koncernové vozy jet palbu člověk moc nezahlédne. To spíš mladého borce ve staré popelnici, než majitele "nejoblíbenějšího ojetého vozu" , který čumí na display a manželka píše do notýsku co už zase dokázali ušetřit..A pak je z auta roztřesená vibrující sračka, k čemuž mají koncernové vozy i normálně blízko..A servisy si mnou ruce, uvidí klobouk a klepnou si celkovou spotřebu a ví, pro co dojít do skladu..

Napsal: 06 srp 2014, 20:14
od Biimbo
já se poslední dvě nádrže dostal bežnou jízdou, okresky,dálnice, město praha, budějce s klimatizací na jednou 6,45 a podruhý na 6,29. Což na 6 válec 2500ccm a 1900 kg krávu + 100kg já a stálou 4x4 docela ujde. A provoz jsem nijak nebrzdil. Jen po D3 do kopce na prahu jedu 120 ale zpět nebo D1 už normálně 130-140.