Stránka 3 z 5
Napsal: 30 bře 2015, 07:58
od Slavkov
palík píše:většinou gumy s indexem A za deště maj nejhorší hodnocení na spotřebu.
ale na autě se zadním náhonem to zas není na škodu.ta směs bude měkčí,
dřív se sjedou,za mokra líp držej....?
Opravdu?
Jen tak namátkou:
http://www.dobrypneu.cz/pneumatiky/3941 ... 19256.html
... nájezd km také v pohodě.
Napsal: 30 bře 2015, 08:41
od slovacek.milos
tribit píše:Měl si mu říct, že má v podstatě pravdu, nízký valivý odpor jde většinou spolu s o něco menší přilnavostí.
to jsi vymyslel nebo o tom fak něco víš
http://www.dobrypneu.cz/pneumatiky/3941 ... 19256.html
Napsal: 30 bře 2015, 08:49
od slovacek.milos
tak asi budete souhlasit že
valivý odpor je třída hodnoce
přílnavost je třída hodnocení
vzájemně se nedají slučovat jen selským mozkem což v technice nemá místo a jak je vidět selský mozek patří na pole ne k penumatikám

Napsal: 30 bře 2015, 18:42
od šulda
slovacek.milos píše:byly tam vpředu briliant a vzadu nějaké ojeté zimáky, na silnici to drželo neskutečně a zatáčky se daly projíždět velkou rychlostí,
Alpin 4, hloubka 7mm, stáří 1rok. Nazuj to na tu feldu a za tepla kolem 13° poznáš rozdíl

Napsal: 31 bře 2015, 09:59
od tribit
Vycházel jsem z učiva SŠ a VŠ, není to dlouho, ale pár let to už také je, tak jsem mrkl po netu.
PR článek společnosti Bridgestone o pneu ECOPIA EP150, cit. "Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu."
auto.idnes.cz, článek o zavedení štítků, cit. "Všeobecně platí, že zlepšení jednoho parametru, například valivého odporu, může mít negativní dopad na jiné parametry, jako je přilnavost za mokra."
Jinak nevím jak teď, ale štítky měly v režii samotné firmy. Koukal jsem co vlastně přesně znamenají a pod indexem na mokru se skrývá pouze brzdná dráha, celkové chování pneu na mokru to nevyjadřuje. Nicméně i tak jsem rád, že se to zavedlo, aby to nevypadalo, že jsem toho odpůrce. Nicméně osobně více věřím testům pneumatik, ikdyž i tam může zafungovat síla peněz.
Koukl jsem na pneu v rozměru 185/60 R14
Kumho, hodnocení B B
http://www.pneunet.cz/pneu/168593/kumho ... 2-t-letni/
Dunlop, hodnocení C B
http://www.pneunet.cz/pneu/27085/dunlop ... 2-h-letni/
Řeklo by se rovnocenné pneu, přičemž test dopadl v tomto rozměru takto (Kumho totálně pohořel na mokru):
http://www.testpneumatik.eu/letni-185-60-R14
A dále mě zaujalo, že v rozměru co jsi dal ty 205/55 R16, mají Dunlop hodnocení B A, tedy obě kategorie o stupeň lepší jak u 185/60 R14.
Co z toho plyne? Že výrobci pořádně zamakali, ale pro jistotu je lepší si shlédnout i aktuální test pneumatik v konkrétním rozměru

Napsal: 31 bře 2015, 10:12
od Slavkov
tribit píše:
A dále mě zaujalo, že v rozměru co jsi dal ty 205/55 R16, mají Dunlop hodnocení B A, tedy obě kategorie o stupeň lepší jak u 185/60 R14.
Co z toho plyne? Že výrobci pořádně zamakali, ale pro jistotu je lepší si shlédnout i aktuální test pneumatik v konkrétním rozměru

To nevím, jediné co vím, tak již rozměr 195/65 R15 má o jednu drážku méně než 205 (ty fotky na eshopech kecají). Nicméně u 195/65R15 je uvedeno B, A jako u 205

Napsal: 03 dub 2015, 10:27
od matess
Napsal: 03 dub 2015, 20:57
od favo
Ano pneu Dunlop Blueresponse byla tvrdší než na co jsem zvyklý a v zatáčkách za deště měly tendenci uskakovat, ale jen když jsem jel zbytečně rychleji než by se za deště slušelo.
Letos jsem vyzkoušel pneu Goodyear EfficientGrip Performance a na hodnocení si ještě musím počkat, protože počasí tady u nás mě poslalo za volant feldy, která je stále na zimních.
Každopádně pár kilometrů jsem na nich už najel a zatím se zdají fajn, ale posoudit je bude lepší až je sjedu aspoň na polovinu a více.
Zatím se mi jen zdály krapet nervozní při rychlejší jízdě na dálnici za deště, ale bylo na nich nejto jen pár kilometrů a navíc ještě nemám nastavený správný tlak, protože mi v měřáku umřela baterka a tak jsem měl všechny kola nafouknuty asi na 2,5 baru. (podle nepřesného měřáku na pistoli u kompresoru)
Jediný co jsem zatím zjistil s jistotou je, že při prokluzu kol odskakují od silnice.
Já bych tyto pneu nezatracoval, rozhodně v žádným aspektu nebudou horší než třeba pneumatiky Barum nebo Matador a o čínských či italských omylech ani nemluvě a pokud člověk jezdí rozumně a podle předpisů tak tyhle pneu rozhodně nezklamou.
Napsal: 04 dub 2015, 18:17
od Richi
Kdo si koupí úsporné pneu tak nejezdí rychle, takže s brzděním ani uskakováním nebude mít problém.

Napsal: 04 dub 2015, 18:51
od romanespana
Richi píše:Kdo si koupí úsporné pneu tak nejezdí rychle, takže s brzděním ani uskakováním nebude mít problém.

a nebo okamzite prestane jezdit rychle, jako ja s tema mrdkama co jsem nazul, (nekde zde v tematu)
Napsal: 05 dub 2015, 08:36
od roman1648
s blbama a chodicima wikipediema se o tomto už odmitam bavit...
každej chytrej jak delfin a hovno, když už sis to naštudoval na internetu tak co chceš po mě ?
každej by nejradši pneu za 500, doživotni zaruku, spotřebu o 5 na sto lepši a aby najezdily 250tis.km beze změny vlastnosti...
je spousta pneu i neznačkovych ktery jsou fajn a je to i naopak, jednou jsme měl funglovky GoodYear Eagle F1 v R17 na BMW a sorry - horši pneu jsem neměl, a to tehdy stály milion...
Napsal: 05 dub 2015, 09:28
od romanespana
roman1648 píše:s blbama a chodicima wikipediema se o tomto už odmitam bavit...
každej chytrej jak delfin a hovno, když už sis to naštudoval na internetu tak co chceš po mě ?
každej by nejradši pneu za 500, doživotni zaruku, spotřebu o 5 na sto lepši a aby najezdily 250tis.km beze změny vlastnosti...
je spousta pneu i neznačkovych ktery jsou fajn a je to i naopak, jednou jsme měl funglovky GoodYear Eagle F1 v R17 na BMW a sorry - horši pneu jsem neměl, a to tehdy stály milion...
a zapomnel jsi dodat, ze v ty cene 500 je montaz u klienta doma, nejlepe v noci aby ho to neobtezovalo, ve schrance pak nechas fakturu a v tom fofru behem pul roka bude uhrazena

Napsal: 05 dub 2015, 10:22
od roman1648
Jojo,nekteri jsou fakt extremisti...😂
Napsal: 05 dub 2015, 11:40
od šulda
Richi píše:Kdo si koupí úsporné pneu tak nejezdí rychle, takže s brzděním ani uskakováním nebude mít problém.

Nepovídej, nejezdím rychle tak sem eko gumy zkusil a už nechci, na mokru to stálo za dvě věci a do krizovky se v drtivý většině dostanu kvůli nějakýmu pitomcovi (možná s eko gumama

). Tam je ti prd platný že jedeš pomaleji, kratší brzdná dráha i o 50cm pomůže.
roman1648 píše:Jojo,nekteri jsou fakt extremisti
jj, tchán ten by za to vše nejradši jen dvě padesát a jeho synátor je ještě blbější

Napsal: 05 dub 2015, 17:56
od favo
roman1648 píše:s blbama a chodicima wikipediema se o tomto už odmitam bavit...
každej chytrej jak delfin a hovno, když už sis to naštudoval na internetu tak co chceš po mě ?
každej by nejradši pneu za 500, doživotni zaruku, spotřebu o 5 na sto lepši a aby najezdily 250tis.km beze změny vlastnosti...
je spousta pneu i neznačkovych ktery jsou fajn a je to i naopak, jednou jsme měl funglovky GoodYear Eagle F1 v R17 na BMW a sorry - horši pneu jsem neměl, a to tehdy stály milion...
A teď řešíš co ?
Jestli narážíš na mě, tak já vycházím pouze a jen ze svých zkušeností.
A co se týká toho co chci nebo nechci a za kolik, tak na prachy nekoukám pokud jde o pneu, brzdy a vše kolem, ale potom je ti víš co a po tobě nechci vůbec nic.