Stránka 3 z 3
Napsal: 22 kvě 2011, 20:10
od sikin1987
neboj se ze to nachipovane JTD neprohanim:D delal sme to cely minuly rok a ted mi taky jeste aspon 2x za tyden hrabne a tocim 4 tis,ale teplym motorem. olej pro dvoutakty doporucuji i autorizovane servisy Mercedes CR- CDI to same citroen - HDI takze JTD to same. me to teda nikdy nepomohlo ,ale jinym lidem to rozchodilo odumrele vstriky
Napsal: 23 kvě 2011, 10:23
od radekandy
sikin1987 píše:neboj se ze to nachipovane JTD neprohanim:D delal sme to cely minuly rok a ted mi taky jeste aspon 2x za tyden hrabne a tocim 4 tis,ale teplym motorem. olej pro dvoutakty doporucuji i autorizovane servisy Mercedes CR- CDI to same citroen - HDI takze JTD to same. me to teda nikdy nepomohlo ,ale jinym lidem to rozchodilo odumrele vstriky
Zrovna minulý týden jsem se o používání 2T oleje bavil s kamarádem co má na plzeňsku jeden z největších velkoobchodů s oleji a k tomu i patřičné vzdělání a říkal že ten 2T olej mnohem víc karbonuje, protože je určený pro spalování při úplně jiné teplotě a hlavně v úplně jiných otáčkách, což má svou logiku. Navíc olejů do 2T je hafo druhů, třeba trialové motorky které pracují hlavně v nízkých otáčkách potřebují úplně jiné oleje než 125cm silniční, která jede skoro pořád na max a je tam úplně jiná teplota a vyplachování válce... Takže to údajné doporučení výrobci dávat 2T olej mi přijde dost padlý na hlavu. Viděl jsem třeba ještě na vlastní oči, jak jeden kámoš který chtěl ušetřit mazal enduro 2T GasGas 300 EXC olejem STIHL na motorové pily a jak mu pak krásně chcal nespálený olej kolem přívěry, z výfuku atd.. A zas jde jen o to, že mot. pila pracuju furt v max otáčkách, kdežto na enduru se ty max otáčky zas tak moc nevyužívají...
Napsal: 23 kvě 2011, 14:11
od ovocny
S tim ze olej do 2T motoru je celkem slozita otazka souhlasim. Taky mam uplne jiny olej do pily a do Gase EC. Pokud jde ale o to nalit jeden z nich do nadrze auta tak bych pokud jde o maly pomer (treba 20:1 s naftou) nalil do nadrze klidne oba nic to neudela. Ono by to nejspis na nej jelo i 1:1 ale asi by to delalo problemy i kdyz kdo vi, vyzkousene to nikdo nema. On diesel opravdu spali kdeco a rozhodne ma 2T olej v mnoha ohledech lepsi vlastnosti pro spalovani nez RO.
Napsal: 23 kvě 2011, 19:56
od sikin1987
ale ti odbornici na vstriky doporucuji pridat 2 deci na celou nadrz:D takze o nejakym karbonovani se neda mluvit to mi vic zakarbonuje spatna nafta , kdyz budu podtacet motor jak to delam. Ja sem to tam dal jen tak ze srandy. ja tomu neverim,ze se to nejak muze projevit. verim,ze treba rostlinak muze lip mazat cerpadlo nez nekvalitni nafta
Napsal: 23 kvě 2011, 21:38
od oldaf
Všechny motorový oleje se špatně spalujou protože jsou určený k tomu aby vydržely i vysokou teplotu a zajistily mazání motoru. A jestli si někdo dá do rostliňáku nějaký deci jakýhokoliv motoráku tak je to úplně jedno. Já dávám i 50% motorovýho, nebo převodovýho, kompresorovýho, řeznýho oleje do rostlinnýho oleje a nepociťuju v tom žádný rozdíly. A čerpadlo jsem v životě nezadřel.