Stránka 3 z 19
Napsal: 27 dub 2008, 15:27
od slovacek.milos
Slavkov píše:Miloši, máš pravdu a myslím, že to tady i zaznělo:
Slavkov píše:To, co Miloš napsal (výroba MEŘO) je opravdu garážově funkční systém 
Samozřejmě, že se na to dá jezdit (i relativně bezpečně s ohledem na motor). Opravdu jediný významný problém je "solený friťák"...
Je zřejmé, že průmyslové technologie hlídají i některé další minoritní parametry, rovněž řeší i odpadní surový glycerin (rafinací na čistý). Co děláš s tím "sedimentem" Ty?
... a pokud by i nějaké čerpadlo (či motor) občas "zařvalo" tak vzhledem k cenám starších (beru běžné 1,9 TDI) a úsporám na palivu... není co řešit

nad solením to jsem nikdy nepřemýšlel, požívám aditiva a v čerpadle je mimořádné čisto, pravdu nehledám já to beru jako debatu, ten glycerin nechám sedimentovat domrtě, vypadá to jak mazlavé mýdlo na líčení stěn, mýdlo to našlehám vrtačkou s vodou to pak vypadá jako mléko od krávy a za stálého míchání prolévám kanálem,
nic jiného jsem zatím nevymyslel, už mi borec říkal že to koupí nebo odveze no mám tam padesátku a stojí miloš
Napsal: 27 dub 2008, 15:37
od slovacek.milos
Sůl nad zlato
Napsal: 02 kvě 2008, 17:18
od Ludra
Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný je vysoce korozívní reagens - činidlo vysoce oxidační - ten bordel tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru.
Mělo by se někde zjistit,jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".
Re: Sůl nad zlato
Napsal: 02 kvě 2008, 17:51
od slovacek.milos
Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný je vysoce korozívní reagens - činidlo vysoce oxidační - ten bordel tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru.
Mělo by se někde zjistit,jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".
já zatím KO čerpadla solí neviděl, ale voda vyloučená z nafty která ti sedne v čerpadle tak to jsem viděl dokonalé KO, že je třeba odsolovat to je pěkný příspěvek ale jak miloš
Napsal: 02 kvě 2008, 19:29
od Slavkov
jj to je přesně ono, tady máš odpověď
Slavkov píše:... Nicméně např. použitou / rozpuštěnou kuchyňskou sůl... to už není triviální... ani laciné...

... jednoduše a lacině to prostě "odsolit" nejde
Ono to pak totiž už není nějaký "nečistý chlorid sodný" (NaCl), ale... následovala by těžká přednáška

... ale nezoufejte, vím o třech doktorantech, kteří se snaží

... třeba z nich v rámci zavděčení něco vypadne

Napsal: 02 kvě 2008, 20:51
od slovacek.milos
Slavkov píše:jj to je přesně ono, tady máš odpověď
Slavkov píše:... Nicméně např. použitou / rozpuštěnou kuchyňskou sůl... to už není triviální... ani laciné...

... jednoduše a lacině to prostě "odsolit" nejde
Ono to pak totiž už není nějaký "nečistý chlorid sodný" (NaCl), ale... následovala by těžká přednáška

... ale nezoufejte, vím o třech doktorantech, kteří se snaží

... třeba z nich v rámci zavděčení něco vypadne

nebo taky zbytečná řeč, kdyby tu někdo ukázal jezdil jsem na solený řízkový olej a tady je fotka čerpadlo je naprosto zkorodované zatím nikdo nic tak zbytečná řeč , já už jsem měl jednou na foru zpověd jednoho bagristy jak mu olej zničil čerpadlo i motor, pak jsem šel do detailu kde co a jak, kdo mu opravoval a tím to skončilo miloš
Napsal: 18 kvě 2008, 20:37
od japop
Dnes jsem tankoval na Unicornu v Lezníku ( mezi Poličkou a Litomyšlí), směsná nafta 26,90 Kč , normální nafta 30.80 Kč, Zatím jsem se do svého GIV směsnou neodvážil tankovat, ale začínám o tom uvažovat (ze začátku na 1/2 s normální). Máte někdo zkušenosti se směsnou od Unicornu, (jiné než jsou zatím na fóru - ty jsem snad všechny četl). ?
Napsal: 18 kvě 2008, 21:09
od slovacek.milos
japop píše:Dnes jsem tankoval na Unicornu v Lezníku ( mezi Poličkou a Litomyšlí), směsná nafta 26,90 Kč , normální nafta 30.80 Kč, Zatím jsem se do svého GIV směsnou neodvážil tankovat, ale začínám o tom uvažovat (ze začátku na 1/2 s normální). Máte někdo zkušenosti se směsnou od Unicornu, (jiné než jsou zatím na fóru - ty jsem snad všechny četl). ?
a neměl unicorn tu aféru s kerosínem? někdo tu psal že smrdí po ředidle no ono to máš jedno přečti si pěkný příspěvek o kvalitní motoré naftě na sto litrů: 5 l vody,5 l meřo 40 l nafty 50 l kerosin

, ve starém římě naftu nepotřebovali ale víno se ředilo na lodi pak ve skladech a v hospodách

a naše generace v tomto ohledu nebude lepší

miloš
Napsal: 19 kvě 2008, 14:00
od brutar68
Leznik- smesna "nafta" 24,90 Ja ji pridavam do pouziteho RO pul na pul, protoze nemam potrebne mnozstvi RO. Me to jezdi v teto kombinaci skvele. Nafta je o dost tmavsi a hroze smrdi.
Oprava: už stojí 27,90 právě ji zdražily

Napsal: 19 kvě 2008, 16:46
od lt.kubosh
japop píše:Dnes jsem tankoval na Unicornu v Lezníku ( mezi Poličkou a Litomyšlí), směsná nafta 26,90 Kč , normální nafta 30.80 Kč, Zatím jsem se do svého GIV směsnou neodvážil tankovat, ale začínám o tom uvažovat (ze začátku na 1/2 s normální). Máte někdo zkušenosti se směsnou od Unicornu, (jiné než jsou zatím na fóru - ty jsem snad všechny četl). ?
Hmm, pul na pul rikas?
Na kolik máš nádrž? 50l? To je 25x (30,80-26,90)=97,50Kč úspora na nádž. Myslíš, že ti to za ten strach a nejistotu stojí?
Napsal: 19 kvě 2008, 16:48
od OilRos
Ahojte...som tu novy. Som zo slovenska...neviete mi poradit

kde by som na slovensku mohol zohnat mero...a v akej cene sa pohybuje? Dakujem!
Napsal: 19 kvě 2008, 17:04
od slovacek.milos
lt.kubosh píše:japop píše:Dnes jsem tankoval na Unicornu v Lezníku ( mezi Poličkou a Litomyšlí), směsná nafta 26,90 Kč , normální nafta 30.80 Kč, Zatím jsem se do svého GIV směsnou neodvážil tankovat, ale začínám o tom uvažovat (ze začátku na 1/2 s normální). Máte někdo zkušenosti se směsnou od Unicornu, (jiné než jsou zatím na fóru - ty jsem snad všechny četl). ?
Hmm, pul na pul rikas?
Na kolik máš nádrž? 50l? To je 25x (30,80-26,90)=97,50Kč úspora na nádž. Myslíš, že ti to za ten strach a nejistotu stojí?
japop strach nemá ale nemá odvahu jen úvahu miloš
Napsal: 19 kvě 2008, 17:21
od slovacek.milos
ten unicorn tu směsnou má asi všude, dnes u mě byli chipsi.cz a demeter

se ptal že ve veselí nad moravou ji mají za 25 korun, taky měl ten stach

že mu čerpadlo odejde, tak jsem mu řekl že je tam pevně přišroubované a že nikam neodejde

tak jeli tankovat, to palivo je určeno pro pohon diesel motorů a má taky nějaký certifikát

miloš
Napsal: 19 kvě 2008, 19:32
od Koval(CZ)
Kde se prodává v okolí Ostravy ta směsná nafta? Sice to ředím 1:4 (nafta:friťák), ale ušetřených pár stovek by se hodilo...
Napsal: 21 kvě 2008, 21:19
od slovacek.milos
wiguf píše:to miloš: jako KUK, jak to děláš, docela by mě to zajímalo, pokud to neni tvoje tajemství.
ty kokso varna jak na perník

, normálka havárka jsem viděl jednou v televizi ameročana jak v karáži přechcal ropné společnosti

tak jsem bádal,

hledal

spínal bednu

nespal

a zjistil 18l oleje 2l metanolu a půl deci louhu a do rána

je to tam

miloš