Stránka 3 z 8

Napsal: 09 led 2010, 17:55
od turdy VW
Lubo,chtěl bych se tě ještě zeptat k tomu 5st. tiptroniku,mám Passat 2.5 tdi AKN a chtěl bych ho nachipovat,co na to ten tiptronic???má to vliv na životnost převodovky,zajímá mě tvůj názor a předem díky... ;)

Napsal: 10 led 2010, 02:16
od lubomt
ahoj,cipnut sa da,ale musi sa urobit specialny cip na automat,nie ako na manual. Ak tam das ako na manual,za chvilu odvalis prevodovku. Perfektne robi cipovanie na mieru BH motor /Brano Hanko/. takisto neviem kolko mas navalane kilometrov na prevodovke,ci si menil uz nioekedy olej a filter v nej.... Z AKN dostanes okolo 178-180koni.... tych 30koni navyse sa Ti nemusi zdat moc ,ale rozdiel je úžasný
Na starych tiptronikoch čo maju vela najazdene nedoporučujem,ked tak iba jemne,ale na to je odborník Brano /BH motor

Napsal: 11 bře 2010, 18:30
od maco74
Ľuboš prosím o radu na Passate B5,5 74kW mi začal 4rychlostny automat skôr ako ma preraďovať na vyssi kvalt keď preradí ide motor pod otacky,robi to len pri pomalej jazde 40-60km/h a pri rýchlosti 90-100km kolise pri udržiavaní rýchlosti mierne otáčky na motore Poraď mi čo tam môže byt olej a filter vymenený magnet bez kovových pilín ,Vag nepíše žiadnu zavadu.Viem že rady sa dnes zadarmo nedávajú ale skus spraviť vynimku.Dakujem. :)

Napsal: 12 bře 2010, 00:03
od lubomt
maco74 píše:Ľuboš prosím o radu na Passate B5,5 74kW mi začal 4rychlostny automat skôr ako ma preraďovať na vyssi kvalt keď preradí ide motor pod otacky,robi to len pri pomalej jazde 40-60km/h a pri rýchlosti 90-100km kolise pri udržiavaní rýchlosti mierne otáčky na motore Poraď mi čo tam môže byt olej a filter vymenený magnet bez kovových pilín ,Vag nepíše žiadnu zavadu.Viem že rady sa dnes zadarmo nedávajú ale skus spraviť vynimku.Dakujem. :)
tazko povedat,mozno hydromenic to zacina mat za sebou....To by boli tie kolisave otacky,takisto nespravne preradovanie prevodovky,skoro alebo neskoro... bohuzial do nej nevidno.A motor nema zavady?

Napsal: 12 bře 2010, 07:29
od maco74
Motor je ok.

Napsal: 12 bře 2010, 10:03
od Fandy
Ten tip. je děsivě krásnej orloj (LOL) Ale pěkně se s ním jezdí.Díky za fotky Lubo. :)

Napsal: 12 bře 2010, 15:10
od Martin.R
Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?

S8 audi

Napsal: 12 bře 2010, 17:06
od jano1
mozem sa ta spytat na vymenu oleja v prevodovke?doviezol som si audinu z nemecka ma nabehane 120000km a chcel som vymenit v prevodovke olej a v audi mi povedali ze radsej ho nemam menit ze maju zle skusenosti s vymenou oleja a ze ked ho vymenim tak mi odide za chvilku prevodovka, ze to mam nechat tak ze je lepsie ho nemenit?toto mi povedali v audi brno sa mi to zda trosku na hlavu co ty na to ?

Napsal: 12 bře 2010, 23:14
od lubomt
Martin.R píše:Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?
ano,multitronic nema na kazdu rychlost kose s lamelami ale iba jeden dopredu D a druhy dozadu R. Tiptronic ma na kazdu rychlost jeden kos a takisto na R.
Retaz ide pomedzi vyriatory a hydraulika jeden z nich prisuva po osi k druhemu alebo odsuva,tym sa zuzuje alebo rozsiruje medzera medzi nimi a posuva sa retaz dalej alebo blizsie k stredu,takze zvacsuje alebo zmensuje sa priemer retaze. Variatory su totalne hladke,je tak vysokotvrdena uprava, ked sa tato zoderie od retaze,tak prevodovka sklbe. Ale to je len jedna z chyb,tuto vidno a ostatne zavady su skrytre a nevidno ich. Viac neprezradim ale nevie tieto prevodovky skoro nikto robit, tych par ludi co to vie tak tiez iba vymennym sposobom ale co sa tyka repasu napr.hrusiek, nula bodov. :D

Napsal: 12 bře 2010, 23:36
od lubomt
Obrázek
takto vyzeraju variatory /pomedzi tie hladke kotuce sa toci retaz/
Obrázek
Obrázek
a takto vyzeral nas posledny multitronic zvonka,co sme menili . Bola v nom diera,ale to som si vsimol az vcera,ked sme ho chceli rozobrat a pri jeho demontazi z neho vytiekla voda s olejom, zakaznik mal prasknutu aj prepazku v chladici. Voda sa zistuje glykol testom /chemia/

Napsal: 12 bře 2010, 23:47
od lubomt
Obrázek

Napsal: 12 bře 2010, 23:52
od lubomt
A nakoniec ma dnes tak vytocil,lebo mi povedal ze vie ako to chodi,ze multitronic sa da kupit za 1.300eur jazdeny,tam sa len cosi pomeni a potom sa preda za 1.700eur, k...a tak ma vytocil ze no. A ze novy stoji 3.300eur. Takze by som rad videl to COSI co sa tam pomeni a kde kupi novu prevodovku za tie peniaze.
takto vyzerala jeho stara prevodovka v plnej krase
Obrázek
proste humus /bola na 2,5tdi (LOL) /
derava,hrdzava,plna emulzie,davala sa mu nova

Re: S8 audi

Napsal: 12 bře 2010, 23:57
od lubomt
jano1 píše:mozem sa ta spytat na vymenu oleja v prevodovke?doviezol som si audinu z nemecka ma nabehane 120000km a chcel som vymenit v prevodovke olej a v audi mi povedali ze radsej ho nemam menit ze maju zle skusenosti s vymenou oleja a ze ked ho vymenim tak mi odide za chvilku prevodovka, ze to mam nechat tak ze je lepsie ho nemenit?toto mi povedali v audi brno sa mi to zda trosku na hlavu co ty na to ?
vymen olej,filter,tesnenie a daj to urobit tomu,kto to uz robil,aby ti to spravne naplnil

Napsal: 13 bře 2010, 05:11
od Richi
lubomt píše:A nakoniec ma dnes tak vytocil,lebo mi povedal ze vie ako to chodi,ze multitronic sa da kupit za 1.300eur jazdeny,tam sa len cosi pomeni a potom sa preda za 1.700eur .....
No, já bych ho i s tou jeho převodovkou ..... :fuck:

Napsal: 13 bře 2010, 11:43
od Martin.R
lubomt píše:
Martin.R píše:Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?
ano,multitronic nema na kazdu rychlost kose s lamelami ale iba jeden dopredu D a druhy dozadu R. Tiptronic ma na kazdu rychlost jeden kos a takisto na R...............
Dík za vyčerpávající odpověď. Myslel jsem že je to variátor, ale kdysi jsem se hádal s jedním člověkem a on mi tvrdil že to variátor neni, tak z těch fotek to bylo jasný plus tvoje odpověď. Jinak smekám před každym kdo umí udělat dobře automat. Já to viděl jen jednou, ale stopro bych se do toho nepouštěl a to se bojim máločeho.