Stránka 3 z 8
Napsal: 09 led 2010, 17:55
od turdy VW
Lubo,chtěl bych se tě ještě zeptat k tomu 5st. tiptroniku,mám Passat 2.5 tdi AKN a chtěl bych ho nachipovat,co na to ten tiptronic???má to vliv na životnost převodovky,zajímá mě tvůj názor a předem díky...

Napsal: 10 led 2010, 02:16
od lubomt
ahoj,cipnut sa da,ale musi sa urobit specialny cip na automat,nie ako na manual. Ak tam das ako na manual,za chvilu odvalis prevodovku. Perfektne robi cipovanie na mieru BH motor /Brano Hanko/. takisto neviem kolko mas navalane kilometrov na prevodovke,ci si menil uz nioekedy olej a filter v nej.... Z AKN dostanes okolo 178-180koni.... tych 30koni navyse sa Ti nemusi zdat moc ,ale rozdiel je úžasný
Na starych tiptronikoch čo maju vela najazdene nedoporučujem,ked tak iba jemne,ale na to je odborník Brano /BH motor
Napsal: 11 bře 2010, 18:30
od maco74
Ľuboš prosím o radu na Passate B5,5 74kW mi začal 4rychlostny automat skôr ako ma preraďovať na vyssi kvalt keď preradí ide motor pod otacky,robi to len pri pomalej jazde 40-60km/h a pri rýchlosti 90-100km kolise pri udržiavaní rýchlosti mierne otáčky na motore Poraď mi čo tam môže byt olej a filter vymenený magnet bez kovových pilín ,Vag nepíše žiadnu zavadu.Viem že rady sa dnes zadarmo nedávajú ale skus spraviť vynimku.Dakujem.

Napsal: 12 bře 2010, 00:03
od lubomt
maco74 píše:Ľuboš prosím o radu na Passate B5,5 74kW mi začal 4rychlostny automat skôr ako ma preraďovať na vyssi kvalt keď preradí ide motor pod otacky,robi to len pri pomalej jazde 40-60km/h a pri rýchlosti 90-100km kolise pri udržiavaní rýchlosti mierne otáčky na motore Poraď mi čo tam môže byt olej a filter vymenený magnet bez kovových pilín ,Vag nepíše žiadnu zavadu.Viem že rady sa dnes zadarmo nedávajú ale skus spraviť vynimku.Dakujem.

tazko povedat,mozno hydromenic to zacina mat za sebou....To by boli tie kolisave otacky,takisto nespravne preradovanie prevodovky,skoro alebo neskoro... bohuzial do nej nevidno.A motor nema zavady?
Napsal: 12 bře 2010, 07:29
od maco74
Motor je ok.
Napsal: 12 bře 2010, 10:03
od Fandy
Ten tip. je děsivě krásnej orloj

Ale pěkně se s ním jezdí.Díky za fotky Lubo.

Napsal: 12 bře 2010, 15:10
od Martin.R
Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?
S8 audi
Napsal: 12 bře 2010, 17:06
od jano1
mozem sa ta spytat na vymenu oleja v prevodovke?doviezol som si audinu z nemecka ma nabehane 120000km a chcel som vymenit v prevodovke olej a v audi mi povedali ze radsej ho nemam menit ze maju zle skusenosti s vymenou oleja a ze ked ho vymenim tak mi odide za chvilku prevodovka, ze to mam nechat tak ze je lepsie ho nemenit?toto mi povedali v audi brno sa mi to zda trosku na hlavu co ty na to ?
Napsal: 12 bře 2010, 23:14
od lubomt
Martin.R píše:Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?
ano,multitronic nema na kazdu rychlost kose s lamelami ale iba jeden dopredu
D a druhy dozadu
R. Tiptronic ma na kazdu rychlost jeden kos a takisto na R.
Retaz ide pomedzi vyriatory a hydraulika jeden z nich prisuva po osi k druhemu alebo odsuva,tym sa zuzuje alebo rozsiruje medzera medzi nimi a posuva sa retaz dalej alebo blizsie k stredu,takze zvacsuje alebo zmensuje sa priemer retaze. Variatory su totalne hladke,je tak vysokotvrdena uprava, ked sa tato zoderie od retaze,tak prevodovka sklbe. Ale to je len jedna z chyb,tuto vidno a ostatne zavady su skrytre a nevidno ich. Viac neprezradim ale nevie tieto prevodovky skoro nikto robit, tych par ludi co to vie tak tiez iba vymennym sposobom ale co sa tyka repasu napr.hrusiek, nula bodov.

Napsal: 12 bře 2010, 23:36
od lubomt

takto vyzeraju variatory /pomedzi tie hladke kotuce sa toci retaz/

a takto vyzeral nas posledny multitronic zvonka,co sme menili . Bola v nom diera,ale to som si vsimol az vcera,ked sme ho chceli rozobrat a pri jeho demontazi z neho vytiekla voda s olejom, zakaznik mal prasknutu aj prepazku v chladici. Voda sa zistuje glykol testom /chemia/
Napsal: 12 bře 2010, 23:47
od lubomt
Napsal: 12 bře 2010, 23:52
od lubomt
A nakoniec ma dnes tak vytocil,lebo mi povedal ze vie ako to chodi,ze multitronic sa da kupit za 1.300eur jazdeny,tam sa len cosi pomeni a potom sa preda za 1.700eur, k...a tak ma vytocil ze no. A ze novy stoji 3.300eur. Takze by som rad videl to COSI co sa tam pomeni a kde kupi novu prevodovku za tie peniaze.
takto vyzerala jeho stara prevodovka v plnej krase

proste humus /bola na 2,5tdi

/
derava,hrdzava,plna emulzie,davala sa mu nova
Re: S8 audi
Napsal: 12 bře 2010, 23:57
od lubomt
jano1 píše:mozem sa ta spytat na vymenu oleja v prevodovke?doviezol som si audinu z nemecka ma nabehane 120000km a chcel som vymenit v prevodovke olej a v audi mi povedali ze radsej ho nemam menit ze maju zle skusenosti s vymenou oleja a ze ked ho vymenim tak mi odide za chvilku prevodovka, ze to mam nechat tak ze je lepsie ho nemenit?toto mi povedali v audi brno sa mi to zda trosku na hlavu co ty na to ?
vymen olej,filter,tesnenie a daj to urobit tomu,kto to uz robil,aby ti to spravne naplnil
Napsal: 13 bře 2010, 05:11
od Richi
lubomt píše:A nakoniec ma dnes tak vytocil,lebo mi povedal ze vie ako to chodi,ze multitronic sa da kupit za 1.300eur jazdeny,tam sa len cosi pomeni a potom sa preda za 1.700eur .....
No, já bych ho i s tou jeho převodovkou .....

Napsal: 13 bře 2010, 11:43
od Martin.R
lubomt píše:Martin.R píše:Lubo ten multitronik takhle podle fotky pracuje na principu variátoru? Nebo je tam jinej systém?
ano,multitronic nema na kazdu rychlost kose s lamelami ale iba jeden dopredu
D a druhy dozadu
R. Tiptronic ma na kazdu rychlost jeden kos a takisto na R...............
Dík za vyčerpávající odpověď. Myslel jsem že je to variátor, ale kdysi jsem se hádal s jedním člověkem a on mi tvrdil že to variátor neni, tak z těch fotek to bylo jasný plus tvoje odpověď. Jinak smekám před každym kdo umí udělat dobře automat. Já to viděl jen jednou, ale stopro bych se do toho nepouštěl a to se bojim máločeho.