Stránka 4 z 4
Napsal: 19 kvě 2013, 06:34
od riki1
jericho-3 > napinacie kladky maju ukazovatel :
FandaTDI> a nie je to s tymi plusovymi a minusovymi hodnotami naopak ?
Napsal: 19 kvě 2013, 09:46
od FandaTDI
řikam, že si nejsem jistej, jak u PD, ale u rotaček (66 a 81kW) je to jak píšu, tj. mínusový hodnoty (úhlu počátku vstřiku - 3.pole 4.skupiny bloku, ne ta hodnota 2. pole v základním nastavení, ta do mínusu nejde nikdy

) znamenaj počátek vstřiku před HÚ a plusový znamenaj počátek vstřiku za HÚ (špatně)

Co se hodnoty v 2. poli zákl.nastav. (skupina 000) týče, tak ta je "opačně", nevim přesně proč, ale možná to souvisí i s 8-bit rozsahem (0-255), tam je počátek vstřiku za HÚ ("v kladnejch") jen v několika prvních desítkách, "v normě" na volnoběh je to mam pocit 45-55 a při jízdě/zatížení cca 140-215, což by mělo odpovídat hodnotám cca -X - -12° (před HÚ)
Napsal: 19 kvě 2013, 10:59
od jericho-3
rik 1- máš pravdu, ale čeho? Ukazuje to správné napnutí řemenu..Tzn. že když namontuji starý vytahaný řemen a nastavím kladku, budeš spokojen, ale o stavu řemenu nevíš nic..Samozřejmě v případě, že budu mít kladku v nulové pevné hodnotě, kdy tam jen tak tak nasadím nový řemen a poté jej napnu na značku, potom mi značka vypovídá o stavu vytažení řemenu..Ale jelikož není základ, z kterého se vychází, je to téměř k ničemu...

Byl by dobrý nápad, aby na kladce bylo vidět, kdy bude v konci své dráhy...Člověk by kouknul a i u vytahaného řemenu by viděl, že dopínání brzo končí..
Napsal: 19 kvě 2013, 11:58
od riki1
jericho-3> ano, hovori to len o tom, ze od posledneho naspanovania remena o kolko sa ten natiahol.
FandaTDI> problem je asi v tom, ze ty hovoris o uhle pociatku vstreku a ja o uhle synchronizacie. Pociatok vstreku nema s remenom nic spolocne, lebo ten je riadeny snimacom z klukovky. Iba to , ze kedy vznikne tlak vo vstrekovacoch, to je zavisle od remena a uhlu synchronizacie. Teda tak je to u PD, ale pravdepodobne aj u rotacky to bude tak, lebo by to bola zbytocna komplikacia aby okamzik vstreku bol riadeny cez nepresny remen a uhol synchronizacie.

Napsal: 19 kvě 2013, 16:54
od jericho-3
Takže řemen je tam jen jako vodící kšanda? A když dám čerpadlo o zub tak se nic neděje? Trochu jsi se spletl, ne?

Napsal: 19 kvě 2013, 18:06
od riki1
Remen je tam na to, aby sa spravne otvarali ventily a tiez aby v spravnom okamziku vznikal tlak nafty do vstrekovacov, ale to, ze kedy vznikne vstrek, tak na to remen nema ziadem vplyv, to je ovladane elektricky snimacom z klukovky.

Napsal: 19 kvě 2013, 19:23
od senioring1
To čo si napísal neplatí pre rotačky . Základnú synchronizáciu kľuky , vačky a čerpadla zabezpečuje remeň .
Napsal: 19 kvě 2013, 21:01
od jericho-3
Ale vždyť je to stejné , co by ti byl platný snímač otáček na klice, kdyby ti řemen v přesný okamžik nenatočil vačku/kolo vačky/ proti snímači vačky..Proto jsou tam ty 3 šrouby, zkus s nimi hnout mimo toleranci a můžeš si snímač na klice dát za klobouk..Vše má vliv na vstřik paliva...A řemen jakbysmet..

Napsal: 19 kvě 2013, 21:05
od riki1
senioring1 píše:To čo si napísal neplatí pre rotačky . Základnú synchronizáciu kľuky , vačky a čerpadla zabezpečuje remeň .
Zdalo sa mi to ako konstrukcna blbost, keby to neplatilo aj pre rotacky, tak mi to nedalo a pozrel som si to :
je to k 1.9 TDI 66 kw rotacka
ide o to, ze okamzik vstreku sa natahovanim remena nemeni, lebo od neho nezavisi
Napsal: 19 kvě 2013, 21:15
od riki1
jericho-3 píše:Ale vždyť je to stejné , co by ti byl platný snímač otáček na klice, kdyby ti řemen v přesný okamžik nenatočil vačku/kolo vačky/ proti snímači vačky..Proto jsou tam ty 3 šrouby, zkus s nimi hnout mimo toleranci a můžeš si snímač na klice dát za klobouk..Vše má vliv na vstřik paliva...A řemen jakbysmet..

samozrejme ze musis mat aj remen v poriadku a teda zosynchronizovanu vacku a klukovku a aj cerpadlo pri rotacke, ale teraz sme spekulovali nad tym, ze ci okamzik vstreku sa natahovanim remena meni, alebo nie a on sa nemeni.
Napsal: 19 kvě 2013, 22:20
od senioring1
Riadiaca jednotka môže v malom rozsahu meniť hodnotu predvstreku , ale z toho nemôžeš vyvodiť , že je nezávislá na predľžení remeňa .Ak sa ti chce počítať , tak skús spočítať možné predľženie remeňa v tolerancii rozsahu regulácie . Problémom však je určiť aké predľženie je ešte prípustné .
Napsal: 19 kvě 2013, 22:51
od slovacek.milos
senioring1 píše:Riadiaca jednotka môže v malom rozsahu meniť hodnotu predvstreku , ale z toho nemôžeš vyvodiť , že je nezávislá na predľžení remeňa .Ak sa ti chce počítať , tak skús spočítať možné predľženie remeňa v tolerancii rozsahu regulácie . Problémom však je určiť aké predľženie je ešte prípustné .
jaké predlžení řemene řj řeší čerpadlo tlak dole na pístu tak to ukočíruje ne řemen
