Stránka 4 z 5

Napsal: 20 led 2016, 09:58
od kebitch
Jo ten mám já :D s hliníkovou vanou, posilovačem, klimakompresorem ... :D jen sundat klimakompresor je porod :D Hele a proč myslíš že se chystám na takovouhle opravu? Motor naprosto spolehlivej, chytá na cvrnknutí, díly nejsou drahý... Jo ještě bych tak šel do 1.9 TDIčka s rotačkou, ale víc ani ťuk, nějaký comonraily na který všechno stojí desetitisíce a jsou napěchovaný elektrikou me prostě nezajmaj... Já budu prostě jezdit vždycky ve starým autě...

Napsal: 20 led 2016, 10:08
od roman1648
No,zalezi jak dlouho ti to nova legislativa jeste umozni😆

Napsal: 20 led 2016, 10:12
od kebitch
No to je druhá věc :/ Jestli daj technickou na rok a podobný "dobrý" výmysly tak nevim...

Napsal: 20 led 2016, 10:46
od Tomas6
No pokud se budeš starat tak technická bude OK.Spíš co koroze?Strejdovi to schnilo pod rukama.A ještě mne u těch p sere cena dílů. Nevím jak na současné auta,ale na tu 406 stálo vše jak kdyby to bylo ze zlata...

Napsal: 20 led 2016, 10:59
od kebitch
koroze úplně v poho, až na díly který byli ťuknutý... takže teď budu ještě k tomu všemu dávat nový přední blatníky, a jeden zadní (vše ťuknuto) ... ceny jsou horší než na VW, ale tak hrozný to taky neni... Musíš všdšt kde kupovat ;)

Napsal: 20 led 2016, 18:09
od jericho-3
Jo, máš už ten z posledních produktů s tímto motorem. Jak už to tak bývá, postupným vylepšováním stávajícího modelu se nová generace konstruktérů vybavená tou nejmodernější počítačovou technikou dostane do stavu, že oblíbený model nebo motor dojebou tak, že je z toho těžko opravitelná paskunda, kdy všechny pozitivní vlastnosti v obslužnosti motoru z minulosti zmizí...Postupně z tohoto motoru nová vlna vzdělanců vytvořila zapakovaný kus železa, kdy dostat se k jednotlivým částem motoru vezme chuť do další opravy. Tak jak ti pitomci postupně postoupili třeba v krytu rozvodů,/ který je nejlépe rozlámat nebo použít pořádné násilí/nebo přístupnost k díře v setrváku na ustavení motoru o je unikátní..Samozřejmě lenost zákazníků a nutnost nový model vybavit píčovinami ruku v ruce z ekologií tomu napomáhá, ale je vidět, že konstruktéři si neověřují způsob demontáže jednotlivých dílů a frajírci v projekci si nikdy nevyzkoušeli /jako třeba u Bati/ co to čítá , jejich výtvory poté opravovat...Nebo je tady další hledisko, potřebují navýšit množství hodin potřebných na opravu vozu a tím zvýšit zisk autorizovaných servisů...Když se dá původní motor 1,9Td a vedle poslední typ po inovacích/ i když uvnitř je to téměř stejné/ zůstává rozum stát..Ale vydrž, jeho výhody ještě žádný novodobý výtvor nepřekonal..Jede to na jakoukoliv naftu, olej to snese ten nejednodušší za pár šupů, rozvody a kladky jsou věčné, setrvák a spojka jsou inteligentní/až na tuhost spojky/ o řešení nějakých připitomělých hyder jakbysmet...A jako jediný přípravek stačí jen vrták do díry setrváku... :)

Napsal: 21 led 2016, 07:49
od kebitch
Teda ty ses rozepsal ;) Ale zase jsem za posilovač a klimatizaci i intercooler ve předu rád hele... Za to EGR ventil šel pryč hned jak sem se k němu dostal :D (to k těm inovacím)

No nic, děkuju všem za rady a info, já se beztak ještě určitě s něčím ozvu až se v tom budu hrabat...

Napsal: 21 led 2016, 08:56
od jericho-3
Nediv se, že jsem se rozepsal, ale když člověk opravuje novodobé skvosty, rád si vzpomene na spolehlivé konstrukce minulosti.. :)

Napsal: 21 led 2016, 20:08
od Jarda S.
kebitch píše:Taky je možný že bude prasklá ( tak z toho zrezlýho je taky prasklá), mám možnost koupit za 3000 hlavu po GO - srovnaná, zabroušený ventily, nový gufera, udělaný vůle, možná jí koupim a přehodim než sundat mojí zjistit že je prasklá a shánět jí stejně. A když už jí budu mít dole dát nový kruhy už neni tolik práce...
udělat jí nebude stát o moc míň :-D

Napsal: 29 čer 2016, 10:20
od rsvitak
Ahoj, motor měl horší tlaky na pátém válci:
Obrázek

Pak se objevilo i tlakování do vody. Hlava šla dolů, a zjistilo se vadný těsnění. Myslel jsem, že tím se vysvětlujou ty tlaky. Dal jsem hlavu na repas, a teď když je hotová jsem začal motor čistit a připravovat na seskládání a všiml si koroze na pátém válci:

Obrázek

Nejsem motorář, ani z oboru, nedokážu posoudit so má ještě smysl a co už je za hranou. Má cenu ten motor poskládat a zkusit měřit tlaky? Jaké důsledky bude mít toto poškození? Bude to brát spodem olej? Bude se to rychleji zhoršovat?

Napsal: 29 čer 2016, 10:27
od roman1648
Pisty ven a novy kruhy budou zalehly,valce prehonovat,vrsek bloku zaskrabat,zacistit...

Napsal: 29 čer 2016, 10:36
od rsvitak
To honování vyžaduje motor nebo vložky válců ven nebo se to provádí na autě? Někde jsem viděl honovací hlavu do vrtačky, ale nejsem jsi jistý, jestli je to úplně to, o čem píšete... :)

Napsal: 29 čer 2016, 10:49
od roman1648
Tam zadne vlozky nejsou,je to liteny monoblok
pokud to nechces cely rozdelavat a vlacet nekam blok na prehonovani da se to preprasit i tou vrtackovou honovackou (noteeth) ale pisty ven samozrejme

Napsal: 29 čer 2016, 11:01
od rsvitak
Motor bych ven nerad dával, zkusím tedy tu vrtačku. Jen bych chtěl poprosit jestli byste mi někdo neporadil kterou tu hlavu koupit? V nabídce je toho moc, nevím co vybrat...

Napsal: 29 čer 2016, 11:19
od roman1648
něco za pár stovek, stejně to bude na jedno použití...