Stránka 5 z 6

Napsal: 13 úno 2012, 16:25
od jericho-3
Jaroušek- je ale pravda, že komprese se má vždy měřit při teplém motoru...Dle análů..ale jak zjistit, proč motor hůř chytá, když neznáme kompresi zrovna v režimu, kdy řešíme problém ... :)

Napsal: 13 úno 2012, 16:57
od Jaroušek
jericho-3 píše:Jaroušek- je ale pravda, že komprese se má vždy měřit při teplém motoru...Dle análů..ale jak zjistit, proč motor hůř chytá, když neznáme kompresi zrovna v režimu, kdy řešíme problém ... :)
jj, jde o to, že třeba za studena bohatě stačí tlaky 22 a za tepla tam bude 30. nedokáži to vysvětlit ani svému otci, že pokud se tedy udávají tlaky 30 za tepla tak ať je tam nehledá za studena.Chtělo by to zjistit tlaky u stejného běžného motoru u obou teplot.třeba bude rozdíl mimimální.........

Napsal: 14 úno 2012, 00:06
od jericho-3
Nebude, proto mají kroužky,ventily a vlastně všechno vůli, protože se teplem materiál roztahuje a proto má za tepla motor větší tlak, protože se vše zatáhne a utěsní.. :)

Napsal: 14 úno 2012, 10:39
od viktorddd
preto je problém naštartovať vybehaný diesel v mraze, keď za tepla môže mať ešte tých 22-25 aby to štartovalo a bežalo ale za studena sú tlaky menšie a pri nejakých 16 je už problém tú naftu zapáliť

Napsal: 14 úno 2012, 13:23
od Jaroušek
:o budiž..........jednou si to změřím sám abych měl představu.tak práci čest

Napsal: 29 úno 2012, 14:45
od marecek1984
Tak som si ja zostrojil vlastný merák kompresie. Nič ťažké, robota na hodinu. Stálo ma to 14eur za kvalitný otrasuvzdorný manometer plnený glycerínom. Hadička a žhavič bola doma, sústruh pomohol tiež.
Obrázek
Obrázek

Nedalo mi to a hneď som pomeral tlaky na studenom motore (auto v popise). Merá sa stým parádne, ventil držal 22barov aj pol hodiny bez zmeny.
tlaky sú 23,5bar, 24bar, 22bar, 22bar. Na teplom motore neskôr. Sú tie tlaky na studeno OK? Nevadí rozdiel 2bary? bude to na teplom motore lepšie? Dík

Napsal: 29 úno 2012, 15:05
od misope
hm mna by zaujimalo ako velky rozdiel moze byt medzi teplym a studenym motorom?viem ze pri teplom budu tlaky vacsie ale kolko moze byt tento rozdiel?

ja som meral tlaky na 81kw ahf tak ze som nastartoval uplne studene auto a presunul som sa 500m do servisu pomalicky bez vytacania potom som sa 300m spustil z kopca na neutral a potom prichod do servisu, tam auto stalo nenastartovane asi 20min, namerane hodnoty 30 30,5 30 30,5baru, moja otazka znie bolo toto meranie spravne? mohlo tych 800metrou kludnej jazdy cca 60km za hodinu a z toho 300m neutral znehodnotit meranie? dakujem

Napsal: 29 úno 2012, 15:13
od mgbiker
tak to uz budes mat uplne ine tlaky ako pri studenom starte...staci ze motor bezi 30 sekund a rapidne sa to zmeni...ale za tepla mas tlaky dobre ;)

Napsal: 29 úno 2012, 15:16
od misope
hm v zime som problemy nepostrehol, aj v -17 start na druhu otocku na 4 valce, samozrejme baterka nova, starter repas, vstreky po ultrazvuku, nove zhavice,

nemam ako odmerat tlaky za studena pretoze auto potrebujem da sa povedat nonstop a nemozem si dovolit ho nehat cez noc v servise

Napsal: 01 bře 2012, 16:37
od marecek1984
Tak na teplom motorem som nameral presne 24barov na každom valci, ale otázke je, či závisia tlaky od otáčok štartéra.
Mám totiž už slabšiu baterku, lebo mi pri štertovaní svietia kontrolky ASR a ABS a aj v porovnaní so švagrovým ASZ sú točky pri štarte menšie.

Napsal: 03 bře 2012, 17:18
od pavelexc
Jaroušek píše:čest, nedozvěděl jsem se tu, zda se má motor měřit při studeném či teplém stavu.Víme tedy, že tlaky jsou 25-32 , min.19 ale za jakého stavu? Dále zda už někdo zkoušel měřit tlaky na stejném motoru za tepla i za studena.jaký je rozdíl??díky
jelikož se tady vedla polemika nad tím jaké jsou rozdíly tlaku při studenem a zahřatem motoře tak sem proved měření,taky mi motor huře chytá za studena tak mě zajímalo co a jak.
Žadný zazrak se nekonal na zahřatém motoře na všech válcích bylo do 5s ,29 až 30 at. a na ledovém motoře ,venkovní teplota -2C jsem naměřil uplně to samé to zn. 29-30at. taky do 5s. motor ASV O1, 300000km

Napsal: 03 bře 2012, 17:34
od jericho-3
Tak máš motor v záběhu, nebo v garáži.. :)

Napsal: 03 bře 2012, 17:42
od pavelexc
jericho-3 píše:Tak máš motor v záběhu, nebo v garáži.. :)
tak jak pišu tak sem naměřil,auto stojí venku,co se ti na tom nezdá?

Napsal: 03 bře 2012, 20:50
od jericho-3
Buď rád, jen je mi divné, že ohřátí motoru ani trochu tlaky nezvedlo..Kolik to má najeto?

Napsal: 03 bře 2012, 20:53
od misoVW
pise 300 000km.