Stránka 1 z 3

vydrz oleje

Napsal: 04 črc 2012, 07:26
od burek
Zdravicko Panove.chci se optat jak to je s intervalem na vymebu oleje.otec ma od volva 2.5t benzin a tvrdi me ze staci menit olej jednou za dva roky.km nenajede na vymenu tech 15 tis km. Ztraci olej po takove dobe mazaci schopnosto? Jak to je? Pry.mu znami tvrdi ze to neva a ze za takovou dobu neztrati mazaci schopnosti. Ja jsem opacneho nazoru. Jak to tedy je,mohl by me to nekdo vysvetlit? Dekuji

Napsal: 04 črc 2012, 09:43
od Golfisko
Ne vždy se vyplatí šetřit, pokud máš auto rád a není to pro tebe jen ,,nějaká blbá spotřební věc" měň olej každej rok bez ohledu na najeté km ;)

Re: vydrz oleje

Napsal: 04 črc 2012, 10:23
od sky59
burek píše:Zdravicko Panove.chci se optat jak to je s intervalem na vymebu oleje.otec ma od volva 2.5t benzin a tvrdi me ze staci menit olej jednou za dva roky.km nenajede na vymenu tech 15 tis km. Ztraci olej po takove dobe mazaci schopnosto? Jak to je? Pry.mu znami tvrdi ze to neva a ze za takovou dobu neztrati mazaci schopnosti. Ja jsem opacneho nazoru. Jak to tedy je,mohl by me to nekdo vysvetlit? Dekuji

ja mam auto "rad" a aj tak menim az kazde dva roky a nic mu nie je, ma uz 9rokov a je ako nove, spotreba stale 5.5... 96kW TDI PD

sestra mala 5r olej STARLINE vo fiate (nevedela ze to treba menit) a je pravdou ze uz to nemazalo dobre ale to bol STARLINE a 5 rokov! ked sa pridalo tak sa auto zacalo dusit :-)

Napsal: 04 črc 2012, 10:38
od RudisTDic
jde o to,že se v oleji kondenzuje voda a proto je potřeba ho měnit každý rok..nebo po ujetí daných km..u LL je to sice 2 roky,,ale LL taky dávají lidé co něco najedou..pokud někdo najede do 15tis za rok,tak je lepší ho měnit každý rok..není to tak závratmá investice,aby na tomhle člověk šetřil..

Napsal: 04 črc 2012, 11:23
od burek
Otec nesetri jen mu v praci rekli ze to je tahani z lidi penez menit kazdej rok a on to proste.prosazuje a me to desne sere heh... sam menim 12 az 15 tis km... rikali mu ze nenuze za dva roky ztratit kvalitu atd...navic otec stim da rocne cca 6000 km

Napsal: 04 črc 2012, 11:56
od Václav Žižka
U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.

Napsal: 04 črc 2012, 12:01
od RudisTDic
Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Já bych v pohodě netvrdil..soused měl benzína s podobným nájezdem a to co vždy vylil z motoru s olejem moc společnýho nemělo..vypadalo to jak našlehaný vejce..a na oleji rozhodně nešetřil..

Napsal: 04 črc 2012, 13:45
od Marek77
Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Milý zlatý bratře Žižko - je to přesně naopak. Olej v motoru stárne především chemicky. A protože benzin je ve srovnání s naftou mnohem a mnohem agresívnější a navíc vysušuje (zatímco nafta maže), olej v benzinových motorech stárne nesrovnatelně rychleji, než v motorech naftových. To je vcelku známá věc, proto nechápu, kde jsi k tomu přišel.




burek píše:Otec nesetri jen mu v praci rekli ze to je tahani z lidi penez menit kazdej rok a on to proste.prosazuje a me to desne sere heh... sam menim 12 az 15 tis km... rikali mu ze nenuze za dva roky ztratit kvalitu atd...navic otec stim da rocne cca 6000 km
Otec šetří - a ne, že ne! A bohužel pro něho šetří na těch nejméně vhodných místech.
Vyměňovat motorový olej po dvou letech v motoru, kde je předepsán interval roční, je nesmysl, sebevražda a zhovadilost. Vymstí se to. Není to marketingový tah a výmysl servisáků, jak z lidí vytahat peníze, to opravdu ne. Je to zcela opodstatněné a správné. A právě proto, že otec s autem ročně ujede jen 6000 km, je tím víc nutné olej po roce vyměnit. A přes to nejede vlak.

Čím méně auto jezdí, tím více a rychleji olej chemicky stárne. Je to z důvodu, že v oleji kondenzuje voda, která se díky malému provozu nestačí z motoru odpařovat a olej se vodou (a dalšími látkami vznikajícími studenými starty a krátkými jízdami) intenzívně znehodnocuje. Proto je doba použitelnosti limitována především časem (nejen kilometry či motohodinami).

Vsadím se, že pokud otec vypustí olej z motoru toho svého pětiválcového zázraku, olej smrdí po benzinu jako divej. Bodejď by ne, když v oleji je rozmícháno třeba i půl litru benzinu, že? Studenými starty (bohatá směs) se do oleje dostává nespálený benzin po stěnách válců. Kam se asi ztratí? No nikam, promísí se s olejem, že? A pak je z oleje odmašťovadlo a "brusná pasta", která se na stěnách válců a klice trhá, protože díky značnému množství benzinu nedokáže vytvářet souvislý mazací film.

Nejsou to kecy marketingu, ani prodejců či servisáků - jsou to fakta, která není dobré podceňovat. Pokud výrobce motoru píše olej po roce ven, pak je třeba se tím řídit.

Napsal: 04 črc 2012, 14:57
od speedy800
Naprostý souhlas s Marek77, je vidět, že toho o olejích dost zná a proces chemické degradace oleje popsal velmi výstižně. Doporučuji rovněž měnit po roce, to že motor dvouleté výměny oleje vydrží, neznamená, že mu to neškodí.

Napsal: 04 črc 2012, 15:44
od jericho-3
Je vidět, že nové vozy jsou pěkné sračky..Mají kvalitní olej a přesto jdou brzo do kopru..Kolik kilometrů najela stará auta s M6AD a s obtokovým filtrem , kdy se měnil olej až když ztmavnul..Dneska vymění olej min.za 2000 kč, párkrát jede na hřbitov a aby jej měnil znovu. A co říkáte na olej v dieselu, který je v regeneraci , trysky tam perou naftu ,že je tam během měsíce o litr-2 víc , proti benzinu kterému tohle nehrozí..? Řekl bych , že dnešní diesely s větším proběhem ničí olej více než benzinák../proto taky byznys s repasemi turb tak kvete/Navrch huj a vespod fuj... :)

Napsal: 04 črc 2012, 15:57
od burek
Pro marka , tuto teorii jsem donej hustil i ja..nicmene nesetri ale spis na to sere.ve felde menil olej nozna jednou za 4 roky jezdil bez chladici kapaliny a ejhle auto.ma 13 let a dodnes jezdi.proto tvrdi ze je vymena k hovnu a ze felicie je tim dukaz.ale uz si neuvedomuje ze ted ma navic turbo atd.... vecer mu to tu pred spanim odrecituji heh..

Napsal: 04 črc 2012, 17:40
od senioring1
Každý je sám strojcom svojho šťastia . Ak je niekto presvedčený že olej meniť netreba , potom aj tie najpresvedčivejšie argumenty je hádzaním perál sviniam. Ja súhlasím s názorom , že benzín degraduje olej rýchlejšie ako nafta . Súhlasím aj s tým , že spôsob používania auta má vplyv na termín výmeny. Je známe , že výrobcovia olej majú značnú rezervu v mazacích a antioxidačných vlastnostiach olejov , ale bežný užívateľ predsa nepodrobí olej rozborom v špecializovaných laboratóriach aby zistil , že ho treba vymeniť .

Napsal: 04 črc 2012, 20:55
od Fabia353ZZ
Uplne naopak!!!!V benzinaku sa skoro o polovicu skor degraduje olej ako u diesla!Neviem odkial mas toto info..
Jedniznacne u diesla ak mas 15 000 interval by som menil skor o nieco max tych 15000km.Samozrejme ak jazdis kratke trasy tak aj pod 10 000km u benzinu aj skor..A na temu Longlife je zbytocne sa aj bavit !!!To by som svojmu autu nikdy neurobil!! :D

Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.

Napsal: 05 črc 2012, 06:53
od jurki888
jak je to z rozvodamy? v manuale pisu ze po 4 rokoch ked nespravim km treba menit

Napsal: 05 črc 2012, 08:45
od burek
Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji