Stránka 1 z 1
Rozperna tyc medzi tlmicmi - skusenosti
Napsal: 02 dub 2007, 07:26
od Csala
Zdravim vsetkych.
Tak som namontoval rozpernu tyc medzi predne tlmice. Jazdne vlastnosti sa radikalne zmenili. Auto je stabilnejsie pri prejazde zakrut a roznych nerovnosti. Ma to aj nevyhody. Ak jedna strana prejde cez vacsiu nerovnost, naraz sa prenesie aj na druhu stranu.
Podelte sa, prosim, s Vasimi skusenostami.
Chystam sa namontovat rozpernu tyc aj medzi zadne tlmice, ale tam to bude troska zlozitejsie, je to predsa len zasah do interieru
Je to liftback.
Napsal: 02 dub 2007, 09:00
od lt.kubosh
Tohle je jenom JPP - jedna pani povidala, ale kamarad mi rekl, ze ta tyc je sice pekna na jizdni vlastnosti, ale kdyz s tim bouchnes na jednu stranu, tak se ti hnou obe, coz byva kapku problem - hlavne cenovy.

Napsal: 02 dub 2007, 10:02
od Csala
lt.kubosh píše:Tohle je jenom JPP - jedna pani povidala, ale kamarad mi rekl, ze ta tyc je sice pekna na jizdni vlastnosti, ale kdyz s tim bouchnes na jednu stranu, tak se ti hnou obe, coz byva kapku problem - hlavne cenovy.

Tomu verim, ze buracka pohne obidve strany, ale v najblizsej dobe nejak neplanujem havarovat

Napsal: 02 dub 2007, 22:40
od origoš
Pokud by zadní náprava byla typu MC_Pherson, tak by to smysl mělo. Tam je tlumič vlastně svislý čep a podběhy, obzvlášt pokud jsou zeslabeny korozí mohou při překonávání nerovností na vozovce vykazovat průhyb, kterému ta vzpěra zabrání.
Napsal: 03 dub 2007, 06:50
od Csala
origoš píše:Pokud by zadní náprava byla typu MC_Pherson, tak by to smysl mělo. Tam je tlumič vlastně svislý čep a podběhy, obzvlášt pokud jsou zeslabeny korozí mohou při překonávání nerovností na vozovce vykazovat průhyb, kterému ta vzpěra zabrání.
Zadna naprava na Crome je McPherson.
Ale predavaju sa zadne rozpery aj na auta, ktore zadnu napravu McPherson nemaju.
http://www.autofashion.cz/index.php?mai ... 20a&page=5
Predpokladam, ze zadna rozperna tyc spevni karoseriu typu hatchback a liftback voci kruteniu a svojimi vlastnostami sa priblizi sedanu.
Napsal: 03 dub 2007, 09:50
od origoš
Je to někdy taky otázka komerce, pokud by někdo nabízel rozpěru řekněme na zadek Felicie, tak bych to musel přejít s úsměvem. Dnes není vůbec problém něco vyrobit, problém je to prodat. Když někdo dokáže svému výrobku přisoudit nadpřirozené vlastnosti, tak se mu podaří nachytat dost lidí. Třeba ta přísada do oleje, kde v motoru byla dvojitá vana a honili to po okruhu po vypuštění oleje a ne a ne to zadřít.
Ještě k té přední rozpěře: Dobrý příklad je třeba Ford Sierra 2,3D. Tam se při výměně předních blatníků musela dát provizorní rozpěra. protože když se sundaly blatníky, tak se předek doslova složil. Tam by její montáž natrvalo určitě přinesla zlepšení.
Sierra
Napsal: 03 dub 2007, 23:24
od G.Cowlley
U sierry se ti kroutil předek? zajímavý, a proč zrovna diesel?
Napsal: 03 dub 2007, 23:31
od Jim
jsou nějaké zkušenosti, jak moc ta tyč pomáha tuhosti u O1?
přemýšlel jsem dát tyč mezi zadní tlumiče, vycházím z toho, že auto je "rozpárané" až na střechu, takže tuhost musí být logicky horší...třeba taková Bora se mi zdá pevnější....

Napsal: 04 dub 2007, 10:25
od Csala
Jim píše:jsou nějaké zkušenosti, jak moc ta tyč pomáha tuhosti u O1?
přemýšlel jsem dát tyč mezi zadní tlumiče, vycházím z toho, že auto je "rozpárané" až na střechu, takže tuhost musí být logicky horší...třeba taková Bora se mi zdá pevnější....

Rozmyslam podobne, ale tu zadnu rozpernu tyc by som chcel nejaku lahko demontovatelnu, aby som neprisiel o vyhodu jednopriestoroveho liftbacku
Na este vacsie spevnenie karoserie voci kruteniu by bolo dobre tu zadnu rozpernu tyc "zavetrat" do podlahy.
Ak chces zistit, aku mas torznu tuhost karoserie, tak zacni dvihat heverom
auto vpredu, ze kedy az sa ti odlepi zadne koleso od zeme. Pripadne pri takto zdvihnutom aute otvaraj a zatvaraj vsetky dvere.
Ak to chces preverit este drastickejsie, tak dvihaj heverom auto vzadu az kym sa ti neodlepi od zeme predne koleso.