Stránka 1 z 5
To ma kazde VP37 nad 200t km vydrety obal cerpadla??
Napsal: 27 říj 2012, 19:39
od toefuk
Viem, ze to nieje nic nove, ale zaujimalo by ma ci uz mal niekto rozhodene toto cerpadlo s tym, ze nemalo tuto CHRONICKU vadu.
Ako to riesite? Vymenou obalu alebo sa to da este zachranit zabrusenim vydretych hran?
Napsal: 28 říj 2012, 19:07
od toefuk

tolko cerpadlarov a nikto nic???
skusal to uz niekto ,,vypuzdrit"?
Napsal: 28 říj 2012, 20:16
od venouš
zasvět mě,do toho problému trochu.AVG ma tedy asi to samé čerpadlo?jaké to má příznaky když se to takhle vydrbe??díky
Napsal: 28 říj 2012, 22:19
od toefuk
problemy s regulovanim predvstreku.
Napsal: 29 říj 2012, 07:02
od hansdob
myslím si že každé vydřený obal nemá. jelikož vím že tyto čerpadla snesou hooodně a jsou tu auta co mají randál KM a žádnej defekt na čerpadle.
Napsal: 29 říj 2012, 08:10
od subz3ro_tdi
Ono asi dost zavisi ako to auto jazdilo a hlavne na com..... ale tipujem ze po tych 200 tis.km na "nasej" nafte bez specialnych aditiv (hlavne zimnej samozrejme) je takto vymlete hadam kazde

Napsal: 29 říj 2012, 08:26
od conti
Někdy jsou vydřeté ještě víc. Nechybí moc a bylo by to durch. Hlavně ty co mají 12ku píst, nebo pětiválce. Dávám nový obal.
Napsal: 29 říj 2012, 12:07
od toefuk
ja to vidim na nekvalitnu naftu + moc napnuty rozvodak a ani ulozenie/zabezpecenie pohybu osi rolniciek nieje moc stastne poriesene...
Zaujimalo by ma ako su na tom 6valce, myslim, ze BMW 525 maju tieto cerpadla.
Tam sa sila rozklada na 6 hriadelov, tak mozno to ma dlhsiu zivotnost.
Napsal: 29 říj 2012, 13:08
od tuner
tak takhle vydreny obaly jsou i tady, nafta vliv bude mit ale ne moc velkej. Rozvodak v tomhle pripade s tim nema nic spolecnyho, ten ma spolecnyho jen s ulozenim hridele, tam to hodne vydre pokud je preplej, ale vzhledem k automat. napinacim kladkam tak ho malokdo moc prepne nez ma byt. I u 6 valce pokud to bude s axialnim pistkem to bude vydreny zhruba takhle stejne, zalezi hlavne na prumeru pistku a tim padem zvetsenym silam pusobicim na unasec kladek.
Napsal: 29 říj 2012, 16:21
od toefuk
tuner:
no fajn, ale ako si mam vysvetlit polohu vydretej casti od unasaca? Myslim tym, ze na fotke hore je obal z cerpadla ktore bolo na lavej strane motora (rover), cize sila od napnutia remena a poloha vydretia by sedela.
Cerpadla na pravej strane motora (VW group) maju polohu vydretej casti zrkadlovo otocenu oproti tej co je na fotke.

Napsal: 29 říj 2012, 16:48
od tuner
tak podruhy,remen nema s unasecem kladek zadnej kontakt, od prepnutyho remene se ti vydrou futra ulozeni hridele, hridel taktez nema s unasecem kladek kontakt. je to vydreny diky odporu pistku pusobenim na vacku a ta pusobi prez kladky na unasec, jasny jak facka prece.
Napsal: 29 říj 2012, 17:48
od toefuk
ved ja to nepopieram,
len som sa snazil najst suvislost medzi tou polohou vydretej casti a posobenim sily od remena.
Proste mi nejde do hlavy preco to nieje vydrete po celom obvode ked je to tak ako tvrdis ty(nespochybnujem tvoj nazor).
Viem ze hriadel je pevne ulozeny v mosadznych puzdrach.
Napsal: 29 říj 2012, 18:01
od origoš
Je to takhle: Ovládání toho kroužku je nízkotlakou naftou prostřednictvím pístku v dolní části čerpadla, proti síle vratné pružiny. Vzhledem k tomu, že zmíněný kroužek je při chodu čerpadla unášen ve směru otáčení a ten píst nepůsobí v ose, ale jednostraně na obvodu, vzniklá výsledná síla (vektor síly) působí právě tím směrem, kde je největší opotřebení.
(Kdyby mohly ty ovládací písty být dva proti sobě, tak by se síly vyrušily a k vydírání by nedocházelo.)
Napsal: 29 říj 2012, 18:09
od tuner
presne, ale neni to jen o sile pruzin ale taky o prumeru pistku a tim padem zatizeni kladek a unasece kladek, cim vetsi pistek tim vetsi zatizeni., Napr cerpadlo s 9mm pistkem ma jen polovicni stycnou plochu unasece kladek s obalem cerpadla. 10mm pistek uz ma celou.
Napsal: 29 říj 2012, 20:28
od toefuk
nechcem sa dotknut tunera, lebo za jeho prispevkami je vidno kus prace, ale origosove vysvetlenie sa mi zda prijatelnejsie.
A co hovorite na opravu vypuzdrenim:
1) odsustruzit z vnutorneho priemeru obalu +6mm na priemer,
2) nalisovat puzdro odsustruzene s presahom a vyfrezovanou drazkou pre regulaciu predvstreku,
3) dosustruzit vnutorny priemer v puzdre na presny rozmer.
Ja len ze ci to uz niekto neskusal. Mat doma frezovacku a sustruh tak sa asi do toho pustim.