Stránka 1 z 3
Teplota spalin/výfuku po čipu 2.0 TFSI
Napsal: 23 bře 2013, 19:41
od bavo
Ahoj kluci,
mám v autě čerstvě přemapováno,je to Audi A3 2.0tfsi quattro,motor AXX a subjektivně se mi teď jeví teplota spalin(zahřívání výfuku) jako příliš vysoká(číselný údaj nemám). Na to že je venku -9 stupňů,tak ani po velmi klidné projížďce neudržím na koncovce výfuku ruku a po vypnutí motoru výfuk lupe a praská,jak kdybych jel dříve krev a nedochladil..
Můj úpravce říká,že se nemusím bát (a nemám důvod mu nevěřit) a že se na to ještě podíváme,ale samotnýho mě zajímají i jiné názory.
Chci se zeptat (jelikož tomu příliš nerozumím) čím se dá při úpravě softu tato teplota spalin snížit,ideálně tak,abych nepřišel o výkon-nebo jinak: Je po úpravě ŘJ vždycky teplota spalin vyšší(výrazně)? Motor je kompletně sériový a po úpravě map v jednotce to jede jako sviňa,pocitově minimálně tak o 30% víc..třeba tlak za turbem je v maximu dle OBD diag. okolo 1bar (kolik bylo v sérii nevím).
Díky za podněty.
Napsal: 25 bře 2013, 11:19
od dist01
Buď bude potreba zkontrolovat sw nebo jsi tam dej egt měření a afr a nech jsi tam nahrát zpět originální sw a porovnat
Napsal: 25 bře 2013, 18:02
od bavo
OK,ale jaká konkrétní úprava(nebo kombinace) sw znamená snížení teploty spalin?
Je to vůbec možný bez výraznějšího snížení stávajícího výkonu?
Napsal: 25 bře 2013, 18:25
od TDI tech
U turbo benzina je zivotne dolezite pri ladeni sledovat AFR a EGT. Staci chvilka a piesty ti vytecu cez vyfuk

Napsal: 28 bře 2013, 12:43
od dist01
Poradny intercooler sníží egt vyzsi dávka paliva
Napsal: 28 bře 2013, 19:03
od bavo
Dík chlapi,po konzultaci se svým úpravcem jsem byl několikanásobně ujištěn,že se nemusím ničeho bát,že vše znovu kontroloval a pro jistotu ještě konzultoval a za mapy ručí,takže jsem v klidu..ten výfuk se už začíná uklidňovat,musí si jen zvyknout na trochu větší teplotu- "vypálit se".
Co k tomu ještě dodat-nečekal jsem,že jen po čipu to takhle pojede..

Napsal: 28 bře 2013, 19:12
od TDI tech
za mapy ruci

RJ motora stravy barz co, ale motor chudobnu zmes nestravi. Aby si nebol prekvapeny ked ti roztopi piesty. Pri normal jazde ten motor nema dovod zeravit vyfuk, bud je zla zmes alebo nakokot predstih. Mal si motor na brzde? Pri ladeni meral EGT a AFR? Vies ake su tam aktualne hodnoty? Na TDI sa da povozit z kadejakym obsahom z ebay, ale na turbo benzine nie. Aby si co chvila neplakal

Napsal: 28 bře 2013, 19:23
od bavo
Není to první auto,co mi onen člověk dělal a celkově se tomu věnuje nejmíň 10 let,spravuje ŘJ atd. a vyrostl v autoservisu svého otce a živí se jako automechanik...opravdu mu věřím a pokud by se tentokrát pletl,tak myslím že se přede mnou nebude schovávat..postrašil jsem ho dostatečně,dal mu týden a on mi velmi klidně a jednoznačně zaručil,že je to OK..ostatně na to,je-li to OK a nemusím-li se bát jsem se ptal celkem nejmíň 10x..tady se nejedná o žádného garážového fušera,nebo nalejvače..beru na sebe,jsem nejspíš zbytečně vyplašenej,chtěl jsem jen slyšet názory.
Napsal: 28 bře 2013, 19:52
od Jayson
To, že ti někdo ručí mapou ti ale nezaplatí písty sežraný detonacema
zopakuji otázku - měl jsi to na brzdě, měřilo se afr/egt?
Napsal: 28 bře 2013, 20:10
od nostromo
Kazdy ti ruci bez problemu za cokoliv, dokud nenastane nejaky problem. Pak ti rekne, ze jsi to nekde podrzel atd. Osobne si myslim, ze je neco spatne, kdyz po normalni jizde neudrzis ruku, ale to je jen muj nazor. Uz je to nejaka doba, co jsem mel 1.8tsi. Upravit benzin neni tak jednoduche jako diesel.
Napsal: 28 bře 2013, 21:12
od bavo
Ok,zkusím ho požádat,zda-li by vám odpověděl. Na brzdě to nebylo,při zkušební jízdě nahrával data,pak jsme na to koukali,ovšem já sledoval hlavně tlak turba-teplý Výfuk jsem zjistil až doma. Ještě dodám- měl jsem Fabii 2.0 a na její koncovce jsem po jízdě taky ruku neudržel. Může mi někdo sdělit svojí zkušenost,konkrétně s teplotou konce výfuku po jízdě u turbo benzínu?
Napsal: 28 bře 2013, 22:46
od Vici
na Favoritu 1,5 s nerez výfukem (Motor-excel za 22 000 - tehdy tři výplaty) jsem taky jednou zkusil sáhnout na koncovku..

pamatuju si to dodnes
jinak když úpravci věříš tak věříš... jak to bylo s tou vírou v dědictví ?

Napsal: 29 bře 2013, 08:12
od TDIfun
Bitpower taky upravuje hromadu roku a ted jsem tady mel kluky na mereni 1.4TSI Fabia RS a po chipu Bitpower upalil svicky a malem jim lehla jednotka motoru

nevim kolik preplnuje tenhle kompresor turbo motor ale pozadavek 2650mbar se mi zdal dost a ve vysledku 196-200hp.
Teplota spalin i lambda jde merit diagnostikou. Zkouknout predzapaly, senzory klepani nebo zajet za nekym co vi co dela a nemusi se na mapu co nahral ptat zda je ok...
BHMOTOR treba..
Napsal: 29 bře 2013, 10:16
od Biimbo
Bitpower taky není žádnej zázrak

Mě jednou čipovali HDI, hulilo to jako darebný kamna, výfuk i u nafty žhnul na vzdálenost metr a motor celkově šel dost tvrdě na volnoběh. Asi třikrát přehrávali soft, posílal to na úpravu kolegovi, ten mu posílal soubory zpět. Keci že si to sedne, že to přestane hulit, ať si to týden nechám na zkoušku. Radši jsem tam nechal vrátit původní soft..
Napsal: 29 bře 2013, 13:00
od bavo
No tak chlapi...on ví co dělá! Víc hlav víc ví,i já se radši s někým poradím,i když dělám věc co znám..ke konzultací jsem ho víceméně donutil já svejma telefonama..
Na Bitpower jsou různý názory,já mám teď první zkušenost- kámoš koupil jetou A6 přímo v Audi a v servisní historii je přímo záznam o čipu od bitpower-bez ztráty záruky-někdy ve 40 tis.km- teď to auto má skoro 190 tis vše Ok a top stav..