Stránka 1 z 3

dotaz volnoběh TDi kolik ot/min máte

Napsal: 09 kvě 2013, 13:55
od maiello
Ahoj, vim že volnoběh u rotačky má být nebo je u většiny +- 903 ot.
ve vagu se s to dá trochu upravovat,
Na AFN jsem měl volnoběh 820 a přidal jsem si na 850 a super. Na volnoběh kultivovanějsí a příjemnější chod a popojíždění v koloně příjemnější :D teď mě nekamenujte ale dělám to tak leta, než stát na spojce mrdlám to na volnoběh, jen rovina zásedně ne pod otáčky volnoběhu a ok.

Co je tedy faktor pro velikost volnoběhu? nikde jsem to tu nenašel. jen něco o tlaku oleje či mazání vačky
jaký máte na rotačce vy?

že bych to na AGR sundal tak na 860 +-
:D

Napsal: 09 kvě 2013, 15:02
od LatschQ
AVF - 903rpm

Napsal: 09 kvě 2013, 16:47
od maiello
:) někdo další

Napsal: 09 kvě 2013, 16:57
od jericho-3
Nic nesundavej, nižší volnoběh namáhá kliku a rozhádává motor. Každá otáčka dobrá, pro tuhle lemru,než sepne turbo a dá se s tím jet.. :)

Napsal: 09 kvě 2013, 18:28
od maiello
mě to právě na ucho nejlíp lahodilo při těch 860.
myslel jsem TDI všeobecně ne moje AGR, to je lemra líná - zatim :D
co to má společného s klikou? pochopil bych že bude nižší tlak oleje ale jen o fous

Napsal: 09 kvě 2013, 19:27
od Havlos
Tak třeba alternátor bych při těhle otáčkách proměřil jestli stíhá dobíjet baterku se zapnutýma světlama a radiem třeba

Napsal: 09 kvě 2013, 19:30
od favo
ASZ - 903 ot/min

Napsal: 09 kvě 2013, 19:32
od maiello
jj kdo dál, jak dlouho je to v tom volnoběhu aby to vyžralo baterku, to by musely být hodiny pod plnou zátěží.
Křivka altíku je velice pěkná od nejnižších otáček.

Taky nejvíce vídám 903

Napsal: 09 kvě 2013, 20:52
od golfgti16v
ja mam sharan AFN a 820 ot. a zadny problem

Napsal: 09 kvě 2013, 21:30
od Milosss
Passat AHU a tuším je to 863 ot./min.

Napsal: 09 kvě 2013, 21:40
od origoš
Workshop říká:

Obrázek

Já to nastavuji na nejklidnější běh. Pokud není dvouhmota úplně v pořádku, tak zvýšení otáček pomůže ke klidnějšímu chodu.

Napsal: 10 kvě 2013, 05:14
od jericho-3
Kliku namáhá pomalý běh, jeho ložiska. A je to rychloběžný diesel. Už Golf 1 měl obdobné a nemusel převalovat třeba to, co se točí u PD, tu hroznou setrvačnou hmotu...Já s ním soucítím, nechtěl bych to tahat... :)

Napsal: 10 kvě 2013, 06:22
od maiello
JJ pravda s tim AFN tam jsem měl těch 860
dodávám že to bylo syncro pašík.

Jinak podle mě pokud to bude v rezmezí tabulky co sem dal Origoš tak je volnoběh v povolené normě.

Jinak myslim že pukud je motor ok s trochu dobrym olejem a nejsou tam kobyly na hranici únosnosti motoru musí klika přežít celý auto u seriovky nebo s rozumnym výkonem.

AFn mělo na tachu 560

Napsal: 10 kvě 2013, 06:28
od maiello
jak ti to zní golfgti16v při těch 820?

mě nejlépe lahodilo vyrovnaností 860

při 840 mi to přišlo málo

Napsal: 10 kvě 2013, 06:54
od Marek77
Já mám AFN a standardně mám 840.