Stránka 1 z 1

1,8T AGU dusí a škube motorom

Napsal: 15 črc 2013, 08:48
od macomh
Zdravím všetkých.
Mám takýto problém na octavke 1,8T/110kW AGU r.v.: 1999:
Pri prudkom zošliapnutí plynu začne motor ťahať do 2300-2500 otáčok a potom akoby zdusil motor úplne až skoro prestane ťahať, potom akoby zakašlalo, niekedy strelí do sania, trhne s autom a začne to ťahať ako besné, niekedy však potrvá naďalej a len poskakuje. Pri povolení plynu a následnom zošliapnutí to ide relatívne ok. Keď mierne pridávam plyn, tak to trhanie, niekedy nie je zbadateľné, niekedy vôbec nič. Bolo vymenené turbo za jazdené /moje pošlo/, kľuka po výbruse, nové ložiská. Vymenil som dve hadice odvetrania, lebo boli deravé. Pred rozobratím, až kým nepošlo turbo, to išlo ok. Vymenené palivové čerpadlo, lambda sonda za novú - BOSCH, skúšaná aj nová váha vzduchu, ale robila to isté ako stará, vyčistená škrtiaca klapka 2x. V aute je aj LPG, ale robí aj na plyn to isté, takže palivové čerpadlo by som vylúčil, aj keď už aj to som vymenil za nové.

VAG vypisuje jedine toto na motor:

00561-Prizpusobeni zmesi
14-00-Adaptační hranice/součet/prekročena

Bol by som vďačný za rady, alebo nejaké skúsenosti, lebo už to riešim 3/4 roka bezvýsledne.

Napsal: 15 črc 2013, 13:07
od geo
a jaké jsou vlastně adaptace?podle nich odhadneš co vlastně hledat jestli chudou nebo bohatou směs.pod sáním jsou hadice ok.

Napsal: 15 črc 2013, 13:38
od macomh
Mám VAG, ale neviem presne, ktoré hodnoty chceš vedieť, alebo z ktorej skupiny. Pod saním, by mali byť hadice ok, ale len na oko som kukal, ale neboli prasklé, ani nesyčali.

Napsal: 15 črc 2013, 18:40
od alfik
Hodnoty adaptace na volnobeh a zatiženi su kanal myslim 32. Pole 1 volnobeh,pole 2 zatizeni.

Napsal: 15 črc 2013, 21:41
od geo
Je to tak kanál 32.Pod tím sanim jsou dvě hadice pretahlí takovou gumou a pod ní to praská.Musis to rozřiznout.

Napsal: 16 črc 2013, 06:26
od macomh
Kuknem na to akonáhle budem mať kus času a napíšem a aj tie hodnoty. Len neviem či na voľnobehu mám merať, alebo pod záťažou???

Napsal: 16 črc 2013, 06:31
od geo
Je to tak kanál 32.Pod tím sanim jsou dvě hadice pretahlí takovou gumou a pod ní to praská.Musis to rozřiznout.

Napsal: 16 črc 2013, 18:35
od alfik
macomh píše:Kuknem na to akonáhle budem mať kus času a napíšem a aj tie hodnoty. Len neviem či na voľnobehu mám merať, alebo pod záťažou???
Napis hodnoty z toho kanalu 32. Staci aj zapnute zapalovanie.

Napsal: 16 črc 2013, 20:44
od macomh
Tak možno ja som niekde urobil chybu, ale v bloku 032 mi nepíše nič VAG len N/A je zobrazené vo všetkých 4-roch políčkach. Skúšal som so zapnutým zapalovaním bez štartu a potom aj naštartované.
Začal som potom kontrolovať akčné členy a nevedel som sa pohnúť od prvého, lebo bruní a bruní a nechcelo prestať. Bolo to VSTRIKOVACÍ VENTIL 1. VÁLCE /N30/. Okrem toho mi kolíšu kus voľnobežné otáčky.
Niekto nejaký nápad?

Napsal: 16 črc 2013, 21:57
od bull
To bys mohl čekat do smrti,musíš kliknout na DALŠÍ a přejít všechny vstřikovače,ventil N75 a ventil nádoby z aktivním uhlím.Pokud kolísají otáčky,tak je asi netěsnost v hadicích sání a podtlaku.

Napsal: 17 črc 2013, 02:53
od alfik
Aktualna adaptacia je este v kanalu 1 pole 2 alebo 3. Skus pozriet este tam. Pozri to cislo na volnobeh aj pod plynom.