Stránka 1 z 2
Rozdiel motorov 1.8T (octavia)
Napsal: 05 říj 2013, 16:24
od octaviask
Zdravim pani,
viete mi niekto zhruba popisat aky je rozdiel medzi motormi:
AGU
AUM
ARX
ARZ
??
Potrebujem kupit vhodny motor pre jeden projekt + mam na stole turbo s AGU motora a mozem kupit motor AUM

dakujem.
Napsal: 05 říj 2013, 17:59
od Ladas
rozdíl je vesměs emisní norma jinak je to na jedno brdo kdyžtak blok a písty ojnice z verze 225ps mám...
Napsal: 05 říj 2013, 18:10
od Ladas
a i turbo a svody by se našli

Napsal: 06 říj 2013, 07:54
od octaviask
diky za vysvetlenie
skor by sa hodila prevodovka z GIII syncro s kapalinovym ovladanim spojky.
Napsal: 06 říj 2013, 08:54
od Marek77
Ono to není jen o emisních normách. Je to například i o tom, že některé motory 1,8T nemají variabilní časování sací vačky, některé mají. To je vcelku podstatná konstrukční rozdílnost.
Napsal: 06 říj 2013, 09:25
od Ladas
jestli bude dělat stavbu jakou asi má v plánu tak časování je prokotina a kdykoliv si to udělá jak bude potřebovat

Napsal: 06 říj 2013, 11:22
od A418T
já mám BEX v audi A4. kde mám sehnat sportovní kat aby mi to nedusil jako seriovej a přitom to prošlo emisema?
Napsal: 06 říj 2013, 11:35
od TDI tech
A to v tom mas napucene kolko koni, ze potrebujes uz dat sportovy KAT

Re: Rozdiel motorov 1.8T (octavia)
Napsal: 06 říj 2013, 11:56
od TDI tech
octaviask píše:Zdravim pani,
viete mi niekto zhruba popisat aky je rozdiel medzi motormi:
AGU
AUM
ARX
ARZ
??
Potrebujem kupit vhodny motor pre jeden projekt + mam na stole turbo s AGU motora a mozem kupit motor AUM

dakujem.
AGU = Euro2, najednoduchsi a tym padom najspolahlivejsi motor, montoval sa iba do 02/2001 a ma pevny servsny interval, ma mech. skrtiacu klapku, nema variabilne casovanie ventylov, nema sekundarny vzduch, ma iba jednu lambadu, mensie kanaly v hlave valcov, nema MAP atd. To z neho robi najmenej vhodnu variantu na zvysovanie vykonu.
AUM = Euro3, po hw stranke az na nejake drobne detaily je uplne zhodny s motorom AUQ (132kW). montoval sa od 03 / 2001 a ma premenlivy servsny interval, ma el. skrtiacu klapku (EPC) , ma variabilne casovanie ventylov, ma sekundarny vzduch, ma dva lambady, ma MAP atd. Dobry na zvysovanie vykonu chiptuningom. Zalezi od stavu konkretneho motora ale pokial je v dobrej kondicke tak sa z neho da chiptuningom vypucit aj cez 200k.
ARX = Euro4, zjednodusene povedane ma vsetky emisne vychytavky ako AUM, montovat sa zacal az niekedy od roku 2004+
ARZ = Euro3 (4x4) mal by byt aspon podla mna teoreticky rovnaky ako AUM, ale tento motor bol vyhradne urceny len pre verzie s pohonom 4x4.
Co sa tyka vsetkych 1.8T je pravidelne cistenie sacieho kosa olejoveho cerpadla.
Ale ta skutocna sranda zacina az u motorov APX / APY, alebo najlepsie BAM (165kW). Tie motory sa objavovali v Audinkach napr. S3, TT
Napsal: 06 říj 2013, 15:52
od Marek77
A nebo rovnou AUQ a je to

.
Napsal: 08 říj 2013, 21:09
od A418T
TDI tech píše:A to v tom mas napucene kolko koni, ze potrebujes uz dat sportovy KAT

to nevim na brzdě to nebylo. v serii to mělo 190 koni turbo tlačilo 0.6 baru a teď tlačí až 1,2 baru. dle váhy vzduchu je tam 210koní ale ten chip i turbo má navíc. mám právě problém s tím že mi turbo od 4,5 otáček nestíhá tlačit. laicky si myslim že je to katem protože turbo je hodně podobné konstrukce jako K04 a K04 to stíhá... pletu se? nechám si poradit. díky
Napsal: 08 říj 2013, 21:12
od A418T
Marek77 píše:A nebo rovnou AUQ a je to

.
AUQ je oproti BAM chcípák..
Napsal: 09 říj 2013, 06:30
od Marek77
To ano, ale BAM nebylo v Octavii, že?
Napsal: 09 říj 2013, 15:23
od TDI tech
Nie iba v facelift Audi TT tusim ze aj v Leon Cupra R, ale do Octavie sa da viac menej plug & play vsetko preskladat + u niektorych veci je nutne kutenie. Ale strasne vela veci je odlisnych, takze je nutne mat cele TT ako darcu organov.
Napsal: 10 říj 2013, 12:36
od A418T
jj cupra R dostavala BAM taky.
TDI tech: co s tim katem?