Stránka 1 z 3
TDI autobaterie pred smrti jakou vybrat?
Napsal: 10 lis 2013, 13:33
od sikin1987
Tak sem si overil,ze mam opravdu KO autobaterii a nejspis sem resil kraviny kolem palivoveho systemu jak lulan zbytecne. pred 3 dny sem baterku dobil doplna a dneska sem dosel napich diagnostiku a klidove napeti 12,16 schvalne sem nechal pripojeny a startoval a napeti kleslo na 9,6 motor chytil na 3 valce hned se chytil čtvrtej a dobijeni ukazovalo okolo 14,5-14-6. to same nam dela fabia HTP motor chyta na 2 valce,ale pak se zpamatuje klidove napeti bylo dokonce 11,9 startovaci sem jeste nemeril,alel projevuje se to u obou auta proste stejnym zpusobem.
takze asi do obou aut nova baterka ted jakou vybrat? obe auta jezdi kratke trate v HTP byla 50tka varta nejaka lepsi vydrzela asi pouze 5 tis km ale otec najede 1000 km za rok. ja mel nejakou udrzbovou z MB original 74rku. ja se domnivam,ze kdyz jezdim porad kratke trate bylo by lepsi mit trosku mensi kapacitu treba 70 nebo 65 aH aby se to stihalo dobijet. nebo je to kravina? baterii dobijim kazdy mesic doplna dobijeckou
ted kde koupit nejlevneji a jakou znacku? my mame na firme EXIDE,ale i kdyz mam max slevu,tak to je cena internetova minus stara baterka asi 150 kc coz ve sberne se da dostat aj vic:D ale spis otazka zni je lepsi koupit znackovou? Ono auto stejne asi pujde na prodej. nenabizi nekdo na foru levne baterky? na netu sem nasel nejlevnejsi 74rku asi za 1200 plus 200 postovny
Napsal: 10 lis 2013, 15:41
od šulda
Napsal: 10 lis 2013, 16:36
od slovacek.milos
za mě asi varta, končil jsem sezonu motorek čtyřkolek a lod a ta varta je natom nejlíp

Napsal: 10 lis 2013, 19:49
od sikin1987
tak na vartu mam prd slevu to je uplne mimo realitu to bych platil asi 2 tis
dival sem se,ze vyrabi baterky aj MEYLE a dokonce 3 roky zaruka zkusim najit na to dodavatele za kolik to nakoupime
Napsal: 10 lis 2013, 20:07
od Jarda S.
je to úplně jedno jakou vemeš ...
Napsal: 10 lis 2013, 20:49
od sikin1987
dobre,ale otazka zni hlavne technicka nebud elepsi vzit radej 65tku? myslim si,ze s tim motorem zatoci krasne aj v mrazu a nabijet by se mela rychleji ne?
v JTD sem mel dokonce 44ah a taky to roztocila,takze bych se nebal aj 55tky,ale radej tu 60tku minimalne
Napsal: 10 lis 2013, 21:54
od sikin1987
jeste teda dulezita otazka. ted sem sel zmerit nabitou baterku z HTP a mela 12,26 V pri startu to kleslo uplne stejne jako u te moji v TDI na 9,65 V
je po nich? at zase nezmatkuju nekoupim novou baterku tu starou nevyhodim a nezjistim,ze je v prdeli starter kdyz tak placnu,ale myslim si,ze nabita baterka ma mit najakych 12,8 V a ne 12,2 takze to je znamka,ze jsou KO obe
Napsal: 10 lis 2013, 21:56
od boobika
není pravda, že baterie s vyšší kapacitou se nabíjí déle.
představ si to jako nádrž - jedna na 44litrů, druhá na 74litrů, ze které startér "odpustí" tolik, kolik potřebuje. do obou tedy musíš "dolít" zase stejně. tím pádem ve větší nádrží máš energii na "víc" startů.
naopak baterky s vyšší kapacitou mají i vyšší startovací proud, který je důležitější jako hodnota.
osobně bych tam nacpal tak "velkou" baterku, jaká se tam vejde a na jakou máš prachy.
baterku si nech někde vyzkoušet zátěžákem připojeným přímo na ni a hned budeš podle napětí vědět.
Napsal: 11 lis 2013, 08:38
od slovacek.milos
sikin1987 píše:jeste teda dulezita otazka. ted sem sel zmerit nabitou baterku z HTP a mela 12,26 V pri startu to kleslo uplne stejne jako u te moji v TDI na 9,65 V
je po nich? at zase nezmatkuju nekoupim novou baterku tu starou nevyhodim a nezjistim,ze je v prdeli starter kdyz tak placnu,ale myslim si,ze nabita baterka ma mit najakych 12,8 V a ne 12,2 takze to je znamka,ze jsou KO obe
9,65 je nádhera, já mám zátěžák a baterky mi dou běžně k sedmi, pořádná baterka je tak na autě z výroby jinak jak píše jarda je jedno co koupíš, prax je taková že se dělají baterky na koleně nebo dováží a přelepujou se samolepkama kdo co chce a počem je poptávka

Napsal: 11 lis 2013, 09:23
od sikin1987
no tak to teda sem mozna v prdeli,protoze to startuje cim dal hur a venku je pritom teplo,ale proste pri otacnei volantem mi pohasinaji svetla i pri tom startu poblikne baterie,tak si nejak mylsim,ze to je baterkou,ale chtelo yb to zkusit pucit jinou dobrou a vyloucit,protoze prece jen nechci fakt zbytecne 1500 vyhodit do toho auta se musi cpat co nejmin
Napsal: 11 lis 2013, 09:32
od goodbie
sikin1987 píše:no tak to teda sem mozna v prdeli,protoze to startuje cim dal hur a venku je pritom teplo,ale proste pri otacnei volantem mi pohasinaji svetla i pri tom startu poblikne baterie,tak si nejak mylsim,ze to je baterkou,ale chtelo yb to zkusit pucit jinou dobrou a vyloucit,protoze prece jen nechci fakt zbytecne 1500 vyhodit do toho auta se musi cpat co nejmin
to se mi zdá jako cesta přímo do pekel,když píchneš kolo taky ho budeš pořád dofukovat a rozčilovat se jakej to auto je krám???styl nic investovat a chtít po autě naprostou bezporuchovost není možné,je li ta baterie starší a není to již originál bezesporu pro dobré starty a spolehlivost koupit prostě novou a vím že bude pokoj.ušetříš tím ranní lítání a zbytečné potíže se startování pro zimuje dobrá baterie základ pro dobrý start. a další faktor je dobré dobíjení
Napsal: 11 lis 2013, 10:06
od fuzzyi
1500,- snad není žádná investice...

Napsal: 11 lis 2013, 10:07
od goodbie
fuzzyi píše:1500,- snad není žádná investice...

no jak pro koho
Napsal: 11 lis 2013, 10:32
od alfik
Predaj auto a kup baterku.
Inak by so siel do Starlina.
Mal som ich v troch autach a vzdy v pohode. A s vymenou nerobia problemy.
Napsal: 11 lis 2013, 10:33
od Mnau
No pokud je pro někoho investice 1500,- srdcervouci tak by nemel mit auto ne

navíc baterie je věc která se normálně po určité době vyměňuje, stejně jako oleje, chladici kapaliny, klimoška atd.