Stránka 1 z 2
Passat b5 divně topí
Napsal: 27 led 2014, 08:55
od adi
Ahoj na mém Passatu b5.5 1.9tdi pd 96kw.
Mam klimatronic.
Stává se mi že si pustim napriklad teplotu 22C a z topeni jde temer mirne vlazny vzduch.Dam teplotu na Hight a jde vzduch o neco teplejsi,ale na mem golfu topeni topi tak,ze na nem nemuzu udrzet ruku,zde jde jenom mirne vlazny vzduch.Pokud dam klimatizaci automatickou a navolim si tam nejaky stupen,tak mi pripada,ze to funguje.
Samozrejme ze se bavim o teplem motoru.Co to muze delat?
Napsal: 27 led 2014, 08:58
od RudisTDic
Třeba zanešený radiátor,nebo zavzdušněný,ale to by netopilo vůbec...zkontroluj si teplotu motoru ve vagu a když pustíš topení na max,tak sáhni v motoru na hadice od radiátoru...termostat máš OK??
Napsal: 27 led 2014, 09:11
od adi
RudisTDic píše:Třeba zanešený radiátor,nebo zavzdušněný,ale to by netopilo vůbec...zkontroluj si teplotu motoru ve vagu a když pustíš topení na max,tak sáhni v motoru na hadice od radiátoru...termostat máš OK??
myslim si ze termostat je ok,vzdy mi budiky ukazuji 90C,akorat nevim jestli to neni jen komfortni funkce,kdy budiky vyltnou na 90C a motor ma 50C.Jinak to topilo vzdy krasne,najednou to zacalo az ted.
Napsal: 27 led 2014, 13:36
od martinsidlo
Je zima.Vem obě dvě auta,stejná doba stání na mrazu,stejná trasa ( dálnice ) za sebou i rychlost do 100km/h.Jsou li ty motory stejné ( EGR,chladič turba ) ohřátí se dočkách i po 20 km jízdy. Budík,jeli ručička kolmo je od 75°C . Já to osobně pořádně neohřeju teď na víc než 80°C po 15km.Spodní hadice chladiče je ledová,olej má jen 30°C
Napsal: 27 led 2014, 13:39
od vojta_TDi
co motorek klapky teplý/studený ?
Napsal: 27 led 2014, 14:33
od zizalak
Klapka na teplý vzduch je OK? Podle mého máš zanešený výměník topení, řešil jsem to snad 20× Zkus ho vypláchonout. Na chvilku to pomůže a v létě ho vyměníš

Napsal: 27 led 2014, 15:02
od adi
Jak poznam tu klapku?Kde najdu u tohoto auta vymenik?uz jsem z tohodle auta nestastnej,taky stim porad neco mate?Zlaty Golf

Napsal: 27 led 2014, 15:12
od UchoTD
toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
Napsal: 27 led 2014, 18:27
od zizalak
adi píše:Jak poznam tu klapku?Kde najdu u tohoto auta vymenik?uz jsem z tohodle auta nestastnej,taky stim porad neco mate?Zlaty Golf

Jaj, to je pořád ten 96 KW Passat, to vychytáš neboj se. Klapku najdeš na airboxu topení. Demontovat kastlík spolujezdce a už bys ji měl vidět. Někdy se poškodí ten mechanismus a pořád to fouká stejně i když se servomotorek hýbá. Správnou funkci ověříš testem akčních členů ve VAGu a pozorováním jestli se mechanismus skutečně hýbe.
Radiátor topení najdeš pod krytem baterky (pokud ho máš) jsou to ty dvě hadice co vedou z motoru do kabiny. Vyplachuj to dovnitř ven i opačně.
Dobře uděláš zkontorluješ-li ampérmetrem i předehřevy. Ty najdeš mezi hlavou motoru a shora uvedenýma hadicema. Odběr by měl být kolem 10A.
Dej vědět jak to dopadlo, můj tip je výměník (bohužel palubka dolů).
Napsal: 27 led 2014, 18:31
od zizalak
UchoTD píše:toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
Jednou jsem ho rozříznul flexou ucpe se ta horní část a je to špatné. Nový není drahý, ale je s tím relativně vela roboty.
Napsal: 27 led 2014, 20:08
od sharik4x4
Je ucpaný výparník,nedávno jsem to dělal.Udělal jsem proplach louhem a je jak nový.Ale pozor je to žíravina,takže ochranné prostředky jsou nutné!!!
Napsal: 27 led 2014, 23:39
od adi
vsem vam moc dekuji.pokusim se to vychytat ale pripada mi ze to auto se s..e cimdal vic.Na to ze to ma podle vagu poctivych 175 000km mi pripada jako kdyby to melo 400 000km.S tim autem porad neco je.
mam zkusit vycistit ten vymenik takto?sundam obe hadice co jdou dovnitr (vedle batt),mam si na ne napojit dve jine,ktere dam mimo auto (aby mi nelitala zbytecne voda do motoru) a mam do jedne pustit vodu s hadice a z te druhe potece bordel?A pak to otocit?Nebo jak to cistite vy?
Na co se mam jeste u tohodle passata ve 175 000km pripravit,abych nedostal infarkt?

Napsal: 22 úno 2014, 20:10
od ducatifogy
Mám podobný problém Passat B5 1.9TDI 96kW topení nastavím na 22 a přijde mi že topení stále hodně topí. Pří nastavení na 18 až LO začne foukat chladněji.
Nejspíš asi bude problém v servomotorku topení nebo v ovládací klapce teplo/studeno
Máte někdo podobný poznatek????
Předem díky za rady
Napsal: 16 dub 2014, 20:44
od Roy Jones jr.
Helou..mám taky problém s topením "auto" vůbec nepoužívám,pač ani nevím jestli je klima naplněná,ale když je vypnuto "auto" i "econ" tak to na 18 topí jako kráva,když dám LO tak musím čekat než se zadaří a začne foukat studeně nebo střídavě studeně teple.Díky za rady
Napsal: 16 dub 2014, 22:13
od Sayllo
UchoTD píše:toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
A tak vam vsetkym dobre, ked nemenite chladiacu tak ako sa ma a zaco sa ma... Ja uz som vydel tak zbiedacene chladiace okruhy, ze mi az doplacu prislo...

Pri B5 som to uz robil 2x. Chladiaca mala asi 150000 ze obcas ked to piplo, supol trosku vody a zas 30000 pokoj
