Stránka 1 z 3

"Házivost" kotouče

Napsal: 11 dub 2014, 19:35
od Tomas.cz
Dotaz, kolik má být +- házivost kotouče aby bylo vše ok a brzda nekopala.
Dal jsem stočit kotouče, ujel cca 20km a při brždění kope pedál jak nějaká utahaná brzda FS-III 280mm :roll:
Vytáhnul jsem číselníkový úchylkoměr Hazet s magnetickým ložem co krásně pásne na tlumič, jeden kotouč má 0,03mm a druhý 0,07mm, měření +- v polovině kotouče.

Náboj a dosedací plochy kotouče vyčištěné 1a.

Díky

Napsal: 11 dub 2014, 19:48
od slovacek.milos
tome destičky máš na cypa,

kope taky hadička vodítka zarezlá deska nebo pístek

Napsal: 11 dub 2014, 19:52
od Tomas.cz
Destičky nové, vodící čepy namazané s novejma prachovkama- třmen plave ok a na jednom třmenu nový kroužek s manžetou, zkoušel jsem šroubovákem a pístek roztáhnu bez problémů.
Mě se zdá, že to kopalo hned, jen jsem dneska brzdil z větší rychlosti tak se to víc projeví než brouzdání kolem komína.

Spíš mě zajímá, jestli někdo nezdá ty hodnoty na házivost, pro zajímavost.

Napsal: 11 dub 2014, 19:55
od slovacek.milos
u jakého auta to máš?

Napsal: 11 dub 2014, 20:06
od origoš
Můžou to dělat i zadní brzdy, kapalina to přenáší. 2/100 je výrobní tolerance.

Napsal: 11 dub 2014, 20:21
od live69
Ty 3 stovky ještě dobrý ale těch 7 už je moc

Napsal: 11 dub 2014, 20:30
od cin
Ve Svet motoru onehda psali (udajne dle vyjadreni Skoda) ze hazivost naboje max +-0,02 a hazivost kotouce max +- 0,05 mm . Jen orientacne - ty kotouce byly dobre stoceny ?

Napsal: 11 dub 2014, 20:31
od slovacek.milos
[quote="origoš"]

Napsal: 11 dub 2014, 20:32
od slovacek.milos
origoš píše:Můžou to dělat i zadní brzdy, kapalina to přenáší. 2/100 je výrobní tolerance.
origoš ale ty zadní kotouče odhalíš ruční brzdou, led a že by byly kombinované desky pakny tak ne

Napsal: 11 dub 2014, 20:36
od besoun
Házivost kotouče nesmí překročit 0,10mm - tohle udávají výrobci kotoučů.
Ale to kopání bude nejspíš opravdu od zadních brzd. Při jízdě zatáhni ruční brzdu a hned budeš chytřejší. Nedávno jsem řešil jemné chvění nově namontované sady a házivost dle úchylkoměru byla 0,05 až -0,02 ale po pootočení na náboji jsem dosáhnul 0,02 a byl klid. Tam stačí opravdu mini bordel a je vymalováno(hlavně u koncernu) A samostatný náboj nesmí překročit 0,03mm.

Napsal: 11 dub 2014, 20:56
od Tomas.cz
Chtěl jsem znát ty údaje házivosti, ještě to zítra sundám a projedu jen brzdu na ručku, ale zdá se mi, že to chvění cítím zepředu.
Auto je A4, třmen Lucas 54mm.
Soustružení si majitel zajišťoval někde sám, no uvidím zítra, naštěstí na to není kvalt, spíš chci mít jasno :)

Napsal: 11 dub 2014, 21:03
od chosepm
Nojo, ale házivost je jedna veličina, ale důležitý je, když to někdo soustruží, aby věděl jak se to dělá....pokud to neudělá na jedno upnutí, tak budou kopat a házivost můžeš měřit pořád....

Jestli si to majitel nechal někde dělat sám, tak buh ví jak to bylo.....osobně to už nenechávam dělat...pořád lepší levnej kotouč než stočenej...tot muj názor :-)

Napsal: 11 dub 2014, 21:40
od dedkoun
1)Kotouč se nestáčí,nýbrž na plocho brousí
2)Pokud se teda už stáčí,tak kulatým SK plátem na litinu a řadit
3)Drážka po noži někdy vytvoří jakoby "gramodesku" a její velejemnej závit pak taháním destičky v držáku vytváří malé,soukromé techno :-D

4)A to vůbec nemluvím o upnutí

Takže ho nejspíš"někdo,kdo má taky soustruh" vzal nožem co byl nejblíž,upnul ho za vnitřek "bubnu",tou kudlou bez žlábku ho naklepal jak řízek,jako bonus vytvořil gramodesku a on se při prvním ohřátí zkroutil jak panna při orgasmu.

Takže vem pětikilo a kup si je nový.
Howgh....

Napsal: 11 dub 2014, 21:52
od jericho-3
Je na úvahu, zda stočený origo kotouč není lepší než nový levný sráč. Koupil jsem si je na dodávku a shnily tak, že jsem tomu nechtěl věřit..

Napsal: 11 dub 2014, 23:44
od Fulltank
bud mu dej noname novy kotouce ktery taky funguji a nebo to nech stocit primo na aute, jinak je to vzdycky bud a nebo.