Stránka 1 z 2

příliš nízký průtok spalin v EGR???

Napsal: 16 lis 2014, 00:29
od Ice_man
Ahoj, mám 1,9tdi 74kw a řeším proč mi pořád svítí kontrolka chyby motoru. Na diag mi to ukazuje (P0401), že je příliš nízký průtok spalin a když jsem egr vyčistil a dal nazpět, tak chyba svítila dál. Přijde mi, že tím egrkem to být nemůže, zkoušel jsem i jiný egr ventil a taky to pořád svítí, resp jsem ho na léto zaslepil, takže chyba svítí dál pořád stejná a na diag taky vše stejné, ale auto jezdí úplně normálně, jenže na zimu chci egr otevřít kvůli lepšímu ohřívání motoru. Nevíte v čem by mohl být problém? Nějaké čidlo, které to snímá mě napadlo jestli by nebylo potřeba vyměnit, jestli tam nějaké je? Nebo zkontrolovat jestli nejsou zanešené ty hadičky vedoucí od egr? Co myslíte? Máte někdo tuto zkušenost? Dík

Napsal: 16 lis 2014, 01:29
od mjanulik
něco podobného jsem řešil na fabii 1,4 sice benzín,ale nakonc pomohlo vyčištění trubek vedoucí k egr ventilu

Napsal: 16 lis 2014, 07:26
od Ladas
jestli je zaslepen tak to je důvod chyby...

Napsal: 16 lis 2014, 07:37
od aughostino

Napsal: 16 lis 2014, 07:59
od OťasTDi
jak píše ladas.u tohohle motoru se hlídá zvýšený průtok vzduchu přes váhu vzduchu,takže když zaslepíš egr,tak ti to bude svítit.vyčisti trubky od sazí,sundej záslepku a vyčisti egr a pokud je egr (nebo ventil N18,nebo hadičky) v pořádku,kontrolka zhasne

Napsal: 16 lis 2014, 20:46
od Ice_man
OťasTDi píše:jak píše ladas.u tohohle motoru se hlídá zvýšený průtok vzduchu přes váhu vzduchu,takže když zaslepíš egr,tak ti to bude svítit.vyčisti trubky od sazí,sundej záslepku a vyčisti egr a pokud je egr (nebo ventil N18,nebo hadičky) v pořádku,kontrolka zhasne

a kde bych našel ventil N18?

Napsal: 16 lis 2014, 21:08
od Ladas
jdi po hadici od chcíp klapky a najdeš ho

Napsal: 16 lis 2014, 21:11
od Ice_man
ok, děkuju moc za rady

Napsal: 16 lis 2014, 21:20
od OťasTDi
no asi to láďa jen blbě napsal,ale když půjdeš od chcípací klapky,tak dojdeš k N239. ty bež z toho kovového kloboučku egr a pak hned narazíš na N18...má černou čepičku

Napsal: 16 lis 2014, 21:24
od Ice_man
a daj se nějak vyčistit tyto ventily? popř jak jsou cca cenově na tom? Děkuju

Napsal: 16 lis 2014, 21:45
od Ladas
jo sory blbě napsaný čištění nepomůže spíš výměna ale tolik neodhází prověř jestli do něj jde EGR a jestli nejni trhlá membrána v EGR stačí ti hadice a pusa...

Napsal: 16 lis 2014, 22:05
od Woko_O
V jiným případě je potřeba EGR deaktivovat v softu řídící jednotky a chyba nebude.. Samozřejmě, pokud bude zaslepenej a nebude používanej..

Napsal: 27 lis 2014, 03:51
od Ice_man
tak hadičky mám relativně čistý, takže pokud to nebude tou membránou v egr, tak to může být jen ten ventil N18? Jestli se jedná o tzv měnič tlaku pro vedení zplodin? Dá se nějak vyzkoušet jeho funkčnost? Mám takovou hobby starou diagnostiku vag-com a čínskej kabel. Mám to jen na mazání servisů a zjištění chyb, jinak s tím vůbec neumím, tak jestli by se to na tom dalo nějak zjistit? Děkuju

Napsal: 27 lis 2014, 06:09
od Ladas
N18 odejde opravdu málokdy...

Napsal: 27 lis 2014, 17:39
od dhfool
74kw má chladič EGR. Může být neprůchodný. Test n18 je základní nastavení kanál 3, tuším.