Stránka 1 z 3
Dotaz-kat off
Napsal: 10 úno 2015, 15:35
od ClooWn
Zdravím, měl bych dotaz zda někdo dělal kat off na automobilu u mě v popisu...jde mi o to že bych ho chtěl samozřejmě udělat ale mám pocit že katalizátor na tomto automobilu je vyosený a tudíž nejde jednoduše nahradit rovnou rourou...pletu se nebo jak jste tento problém vyřešily? Díky za odpovědi

Napsal: 10 úno 2015, 15:52
od Marek171
Rozrež obal katu, vymláť z neho cele vnutro nech ostane len obal, zavar to naspať a maš po probleme. A nemusiš ani zbytočne laborovať s rurou

Napsal: 10 úno 2015, 15:57
od ClooWn
Za prvé mám pocit že se tam potom budou hromadit plyny a bude se tím pádem zpomalovat výplach motoru a za druhé proč bych ho níčil když ho můžeš prodat za pěkný peníze

Když už tak jsem viděl že vymlátili katalizátor a zavařili rouru dovnitř například kvůli technické a policii aby to vypadalo že tam je

Napsal: 10 úno 2015, 16:06
od Marek77
Prodávají se atrapy KATu na naše motory za pár stovek. Ve srovnání s tím se nevyplatí původní KAT ničit.
Napsal: 10 úno 2015, 16:10
od ClooWn
Prodávají se atrapy KATu na naše motory za pár stovek.
To jsem ani nevěděl

Nemůžeš hodit nějakej odkaz kdyžtak prosím tě?
Napsal: 10 úno 2015, 16:47
od Marek77
Dej si do Googlu Imitace katalyzátoru, Náhrada katalyzátoru, případně Atrapa katalyzátoru - vypadne toho celkem dost. Stojí to opravdu pár stovek.
Na moje auto to stojí necelé pětikilo. Má to číslo POLMO 08.683. Je to i s přírubami, pasuje to přesně na místo původního KATu.
Napsal: 10 úno 2015, 17:11
od ClooWn
Tak jsem něco málo našel no ale blbý je že žádný nemá trav aspoň podobnýtomů původnímu(foto)

tak nevím jak to bude zaprvé tedy vypadat a za druhé jestli se tam vůbec bude vejít

Jinak teda přikládám odkazy toho co jsem našel
http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -55-60-mm/
http://www.sbazar.cz/AMR/detail/3250772 ... plynu-nove
Napsal: 10 úno 2015, 17:15
od ClooWn
Další věc je nevíš jaký průměr má origo výfuk? Já mám pocit nějakejch 50-55mm....ale vůbec si tím nejsem jistej...jinak kvůli zvuku když bych rovnou vyndal i zadní tlumič a dal místo něj jen trubku?? Jakože trubka jen od předu rovnou dozadu? Někdo mi dříve radil dozadu dát středový tlumič z O1(takový ten volně průchozí) tak nevím :/ Díky za odpovědi a rady
Napsal: 10 úno 2015, 17:46
od Domecek
Další maušl za kterým nepůjde kvůli smradu ject, ale ještě dostane příští rok na STK pořádnou palici aby se probral. Jinak žádnej jinej efekt

Napsal: 10 úno 2015, 17:50
od Dr.Spiegel
Bez katu asi neprojdeš na emisích...
Napsal: 10 úno 2015, 17:52
od ClooWn
Další maušl za kterým nepůjde kvůli smradu ject, ale ještě dostane příští rok na STK pořádnou palici aby se probral. Jinak žádnej jinej efekt Hlavička
Tak pro tebe bych snad utratil i těch pár korun za naftu navíc a šlapal bych na to o to víc...Pokud tě tohle sere můžeš jít zpět na benzínové fórum..Tam tohle řešit nebudou

Jinak mě mrzí že někdo kdo má v ppisu na profilu že je automechanik neví že to na smrad nebude mít vůbec vliv a pokud bych jel před tebou normálně a né styl brzda plyn tak ani žádnej vliv na kouřivost

Napsal: 10 úno 2015, 17:54
od ClooWn
Bez katu asi neprojdeš na emisích...
Jsem rád že tu zakládám forum o palačinkách a ty mi napíšeš že umíš skvělou svíčkovou...fakt nevím už...Ptám se na zvuk,průměr výfuku a na katalizátor a ty mi napíšeš že neprojdu emisemi

Neboj emisemi projdu
Napsal: 10 úno 2015, 18:06
od Dr.Spiegel
OK tak k tématu. Průměr výfuku je 55mm a zvuk.....zvuk to bude mít jak traktor. A svíčkovou, tu neumim. Spokojenej?

Napsal: 10 úno 2015, 18:15
od ClooWn
OK tak k tématu. Průměr výfuku je 55mm a zvuk.....zvuk to bude mít jak traktor. A svíčkovou, tu neumim. Spokojenej? Smích
Díky

Vím že ty PD takový traktory nejsou například oproti rotačkám ale zajímá mě jak to bude znít za autem a jak vevnitř...Jelikož s autem jezdím dennodenně tak nechci abych si za to potom rval vlasy
A co třeba spotřeba? nevíš? Jinak jo spokojenej

Napsal: 10 úno 2015, 19:02
od Marek77
Demontáž KATu nemá na zvuk venku vůbec žádný vliv. Ovšem holý výfuk, čili rouru od motoru až na konec, bych určitě nedával. Rezonátor je třeba zachovat, protože krom jiného vyrovnává rozdíly tlaků v potrubí. A dlouhá roura na konec je taky blbost, protože rezonuje.
Čili pokud už bych se rozhodl pro úpravu potrubí, dal bych holou rouru pod celým autem a na konec rezonátor (střední hrnec).
Jinak na emisích bez KATu určitě projdeš i legálním způsobem. Měření emisí u vznětových motorů není měření emisí, nýbrž kouřivosti. Kouřivost katalyzátor neovlivňuje, ten pouze snižuje emise CO a HC (které nejsou vidět).
Taky nejsem zastáncem demontáže KATu. Vliv na změnu výkonu to má jen nepatrný, ve většině případů to řidič ani nepozná (na rozdíl třeba od pořádně vyčištěného intercooleru nebo sacího potrubí - tam to poznat je a hodně).