Stránka 1 z 1
Problém s mazáním Škoda Octavia 2,0TDI 103 KW BMM
Napsal: 12 úno 2015, 12:58
od Majama
Zdravím, řeším tady jeden problém s mazáním na výše uvedeném vozidle. Motor vařil vodu. Po sundání hlavy jsem zjistil, že se musí na hlavě opravit sedla na PD vstřikovačích a jsou vydřené kluzné pouzdra na vačce, zdvihátka atd., po opravě hlavy a nastrojení vše v pořádku, až na značné pískání turba. Pro jistotu jsem změřil tlak na na mazání turba a ejhle problém!!!! mazací tlak na volnoběh 3,8 BAR !!!! Nic méně jsem změřil tlak ještě na jímce oleje (čidlo mazání) a tlak na volnoběh 4,0BAR !!! Po zatížení motoru cca 2500ot mazání stále 4,0 BAR. Chápu že je to špatně kvůli vačkám atd., ale řešil už někdo z vás čím je to způsobené???? Zřejmě přepouštěcím ventilem na čerpadle. Dá se to opravit, nebo se musí vyměnit ????
Díky za názor

Napsal: 12 úno 2015, 13:59
od misoVW
to opotrebovanie klznych lozisk vacky je normalne. Zaslepky olejovych kanalov vahadiel si pozeral? Ten tlak si meral pri zohriatom oleji na prevadzkovu teplotu? Meracu tlaku s ktorym si to meral sa da verit? Sa mi zda az nerealne vysoky ten tlak na volnobeh

Napsal: 12 úno 2015, 14:41
od sharik4x4
Ten tlak je v pořádku,opotřebení vačky u pd motorů je větší než u jiných,takže to co je na obrázku je vcelku běžný jev u každého PD.
Napsal: 12 úno 2015, 15:54
od Fulltank
Normální

Napsal: 12 úno 2015, 17:41
od Vici
pískání turba - nemáš spíš někde netěsnost na vedení turbo-egr?
hvízdá to pak jak píšťalka..
Napsal: 12 úno 2015, 21:24
od Majama
Tak tlak měřen za studen jak jsem psal 3,8 bar, za tepla 4 bar. Je to strašně moc a na volnoběh úplně moc. Záslepky na hlavním vahadle jsou právě ok, ale mám strach, aby je to nevytlačilo, je fakt, že při plným zatížení to může podle dat tlačit až 7bar, ale to je ten problém, že je tam pořád kolem 3,8 - 4,2 a tak to kolísá. Pískání turba většinou ukazuje na díru v colleru nebo ve sponách atd, ale tady to píska i při odpojení hadice z turba. Dnes mi volali z firmy, s kterou dost dlouho spolupracuji ohledně repas turba. Po rozebrání zjistili, velice zakarbonovaný vnitřek turba za 5minut dvanáct a kluzné ložisko načaté. Pískání vyřešeno, ale co to mazání? Jde mi o to zda to měl někdo rozhozené. Na starých čerpadlech byl přepouštěcí ventil jednoduše řešen kulička a pružinka, jednoduchý způsob jak udržet tlak v normě. Na nových čerpadlech prý!!!!, (ale neviděl jsem to osobně) použili pístek s pružinkou a ta se ráda zakarbonuje a pak se pístek vzpříčí a pak buď nemaže nebo naopak maže víc než je zdrávo.
Napsal: 12 úno 2015, 21:56
od Fulltank
tady je pistek co jsem videl