Stránka 1 z 3

mondeo tddi 85 KW vaří a začínám být zoufalej

Napsal: 19 úno 2015, 00:39
od zizalak
Motor na pětku při plném vykonu na dalnici vari. Voda v oleji neni ani olej ve vode. Auto takto najelo 10 000 km. Termostat nový, vodní pumpa OK. Vypustil jsem vodu z chladiče bez známek oleje. Sundal jsem víko ventilů, žádná emulze. Napadá něco někoho než sundám hlavu?

Napsal: 19 úno 2015, 09:45
od xbobcz
Zkoušel jsi vyměnit oba termostaty? Je tam ještě dole druhý malý termostat
olej/voda. Většinou když byl v haji tak se to auto nechtělo ohřívat, ale co kdyby.
Ford FINIS to má 1128018.

Napsal: 19 úno 2015, 10:55
od zizalak
Děkuju za odpověď. Ten druhý termostat je na ohřev oleje. Tok vody do chladiče reguluje ten hlavní a ten funguje.

Napsal: 19 úno 2015, 12:12
od dodi911
Podla mna pumpa, lopatky budu ok, ale bude blbnut nahon od serva. Moze byt aj spinavy chladic z vonka.

Napsal: 19 úno 2015, 13:09
od zizalak
Pumpa je v pohodě vzal jsem z jedné strany za vrtulku z druhé za řemenici a drží to jako čert. Chladič není ucpanej ani nějak významě špinavej. Ještě mi napadlo spínání sahary, ale že by spínala sahara při 140 km/h?

Napsal: 19 úno 2015, 14:25
od romanespana
ted si nevzpomenu co to bylo za auto, ale melo stejny problem, a vysledek? kryt ze spodu motoru, pri vetsi rychlosti to bez nej tlacilo napor vzduchu ze spoda a tim padem proti proudeni vzduchu zkrz chladic.

Napsal: 19 úno 2015, 16:50
od zizalak
Díky za tip. Tenhle stroj kryt motoru už léta nemá, ale mám shodné auto, taky bez krytu a jezdí v pohodě. Asi mi nezbyde nic jinýho než hlava dolů. U těchto vozů dělám toto cvičení dost nerad. Kdyby někoho napadl jakýkoliv nápad, budu rád.

Napsal: 19 úno 2015, 20:15
od dodi911
No nechce sa mi verit, ze hlava a sahara spina podla teploty. Sem tam sa este upcha vratna tenka hadicka do expanzky. Tlaci odtial vodu?

Napsal: 20 úno 2015, 00:25
od zizalak
Dodi děkuju za tip. Ještě ted v noci jsem tam šel.

Z hadice o které mluvíš voda neteče ani za studena ani za tepla. Zkoušel jsem ji profouknonut pusou a bublá to do nádržky.

Zároveň jsem z ní vytáhl jednocestný ventilek na fotce. Nevím, jestli tam patří originál, ale když jsem zkoušel jezdit bez něj, vařilo to už na trojku kopec. S ním to vaří až na pětku kopec. Na ostatní rychlosti tzn. i 4 plný plyn to jede normálně. V expansce žádný bordel není ani bubliny. I když nechám motor ve 4500 ot\min a pozoruju expansku, nevyleze ani bublinka.

fotka zpětného ventilku je tu
Obrázek
Obrázek

Napsal: 20 úno 2015, 07:38
od dreizig5
tak to nežene vodní pumpa.

Napsal: 20 úno 2015, 08:32
od dodi911
Tak, je to navratka z vodnej pumpy do expanzky. Ci uz je problem s pumpou, alebo vedenim je teraz jedno, len stastie , ze si nezacal davat dole hlavu :)

Napsal: 20 úno 2015, 10:31
od zizalak
Kluci děkuju všem moc za reakce. K autu se zase dostanu v pondělí, tak dám vědět. U té pumpy mne zmátlo, že ačkoliv jsem z jedné strany chytil za vrtulku a z druhé za řemenici, všechno drží naprosto pevně. Mám ještě jedno stejné auto, tak vyzkouším porovnat chování těch hadic. V pondělí večer dám vědět. Všem díky a hezký víkend.

Napsal: 20 úno 2015, 14:13
od jericho-3
A auto jinak topí a chladič je celý vařící?

Napsal: 24 úno 2015, 23:42
od zizalak
Tak jsem se dneska konečně aspoň na chvíli dostal do garáže. Díky všem za předchozí příspěvky.

Odpojil jsem podle vašich rad hadičku z domečku termostatu. Přiložená fotka ukazuje výsledek. Občas nějaká ta kapička vyleze. Foceno je to na volnoběh, když to cca 5 minut vrčelo na místě po ujetí 10 km (teplota motoru 88 stupnu). Že by z toho stříkala voda, to se říci nedá. Chladič je horký na všech místech. Auto topí úplně normálně. Vypadá to na tu pumpu, ale když jsem sundal kryt vrtulky do kterého vede hadice od chladiče, vrtulka vypadala bez poškození, rukou jsem mezi řemenicí serva a vrtulkou pumpy ani velkou silou vůli nezaznamenal. Zkusím tedy vyndat celou pumpu.

Obrázek

Napsal: 02 bře 2015, 23:09
od zizalak
po výměně vodní pumpy, cisteni chladice, 3 termostatech to dělá pořád to samé. Tedy hlava asi dolů.