Stránka 1 z 5
pneumatiky s nízkým valivým odporem
Napsal: 28 bře 2015, 07:18
od slovacek.milos
přijel mi borec co má palubák a sleduje spotřebu fábia, chce přezout, navrhl jsem mu pneu letní které mají nízký valivý odpor,
na to mi odpověděl že takové nechce protože pneu s nízkým valivý odporem nebrzdí a nechce se vybourat, všude o tom píšou na internetu
slyšel jsem kde co ale tato odpověd splozená internetovým blbcem mě zarazila

neměl jsem na to co říct
vaše nápady

Napsal: 28 bře 2015, 11:08
od tribit
Měl si mu říct, že má v podstatě pravdu, nízký valivý odpor jde většinou spolu s o něco menší přilnavostí.
Napsal: 28 bře 2015, 11:25
od slovacek.milos
dík to by mě nenapadlo , taže zimní penumatika má oproti letní i dvojnásobný valivý odpor takže zabrzdí na poloviční dráze

Napsal: 28 bře 2015, 12:00
od tribit
Tak zimák má vzorek jak řešeto a jinou směs, ale u letních, taková třeba Pirelli Zero Nero vs Michelin Energy saver
Napsal: 28 bře 2015, 15:42
od frantisek28
Ono, ked je totiz pravda, ze pneumaju vliv na spotrebu, obvzlast u nizko vykonnych aut, kde moze byt ten rozdiel dost badatelny... Osobna skusenost, menim asi kazdy rok, ci dva jednu zimnu a jednu letnu sadu. Ale je tiez pravdou, ze sa vlastnosti pneu menia vlivom opotrebovania, takze guma co v testoch dopadla skvelo, ma neskor ine vlastnosti. Dalsia podstatna vec, je kilometrovy vykon. Co som mal UG7, tak ma nehorazne sklamali, pretoze tie mi nevydrzali ani rok (ono, zimne vyhadzujem ak su pod 4 mm).
Napsal: 28 bře 2015, 16:21
od slovacek.milos
moje stará na koktě 77 kW tak zimní letní dělá rozdíl skoro půl litru na sto, co jsem měl SDI tam zimáky 175 a když jsem dal letní 165 taky s valivým odporem A tak to bylo hooodně poznat
Napsal: 28 bře 2015, 20:36
od prka
frantisek28 píše:Ono, ked je totiz pravda, ze pneumaju vliv na spotrebu, obvzlast u nizko vykonnych aut, kde moze byt ten rozdiel dost badatelny... Osobna skusenost, menim asi kazdy rok, ci dva jednu zimnu a jednu letnu sadu. Ale je tiez pravdou, ze sa vlastnosti pneu menia vlivom opotrebovania, takze guma co v testoch dopadla skvelo, ma neskor ine vlastnosti. Dalsia podstatna vec, je kilometrovy vykon. Co som mal UG7, tak ma nehorazne sklamali, pretoze tie mi nevydrzali ani rok (ono, zimne vyhadzujem ak su pod 4 mm).
A jen tak pro zajímavost. Kolik km najedeš na letních a také na zimních než je vyhodíš /jsou pod stanovenou mez/ ?
Napsal: 28 bře 2015, 20:49
od romanespana
slovacek.milos píše:moje stará na koktě 77 kW tak zimní letní dělá rozdíl skoro půl litru na sto, co jsem měl SDI tam zimáky 175 a když jsem dal letní 165 taky s valivým odporem A tak to bylo hooodně poznat
ja mam valivej odpor po ranu( hlavne pondelky), az pri ceste z prace se to zlepsi.
Napsal: 28 bře 2015, 21:08
od tribit
Já třeba rozdíl mezi zimní a letní snad ani nepoznám, teď když bylo teplo, tak bylo cítit jak ty zimáky "tečou" a nesedí, ale spotřeba se okamžitě vylepšila, řekl bych na hodnotu letních pneu.
Ostatně po 100 tkm nemám rozdíl ani deci letní x zimní
http://www.spritmonitor.de/de/detailans ... ?cdetail=1
V létě spotřebu občas zvedá klima, v zimě zas běh motoru než se oškrábou skla, případně kolikrát i hodiny běhu na volnoběh, kvůli topení.
Jinak třeba teď ty zimní polarisy mají 28tkm, nové měly 8,3mm, teď mají 6,5mm a až budou mít 5mm či méně, tak je na autě v zimě už taky nechci.
Napsal: 28 bře 2015, 21:36
od frantisek28
prka píše:
A jen tak pro zajímavost. Kolik km najedeš na letních a také na zimních než je vyhodíš /jsou pod stanovenou mez/ ?
Za standard na fabii povazujem cca 50 000 (+/-10 000) km. Avsak opotrebenie az na limity nerobim, ono je to na letnych blbost, koli dazdu a vode, no a na zimnych to zas je blbost na snehu.
Napsal: 28 bře 2015, 22:31
od slovacek.milos
třeba když čtu že cítím jak gumy tečou, to fak jezdíte jak hovada,
já jezdím max na tacháku kilo a rozdíl mezi letníma a zimníma vůbec nepoznám, nebo to prostě neřeším, jak to sedí nebo nesedí prostě jedu, nebo klouzání pneumatik, já i vzpomínám že jsem tak před 18 ti lety když byla obleva dostal smyk
mám gumy valivý odpor A když na ně dupnu opotí se čáry na asfaltu je tam abs a stojí auto na fleku
na feldě mám taky nízký valiý odpor když dupnu čáry na silnici a stojím, nějaká klouzání to bych musel lítat minimálně 15O a deště
Napsal: 28 bře 2015, 23:11
od frantisek28
Ja zas mam rovnaku spotrebu na zimnych, ci letnych, aspon urcite ziaden pol litrovy rozdiel, mozno niekolko malo deci, no to je nemeratelne vzhladom na vyssiu spotrebu studeneho motora.
A u letnych ak sa riadim dakym vyberom, testami, tak u mna je podstatne ako drzia na vode, ako sa vysporiadavaju s aqaplaningom, no a samozrejma ze podstatny je kilometrovy vykon.
Take Hankook Evo V12 boli super na vode, avsak iba cca do polovice dezenu, potom zacali hooodne hucat a aj jejich skvele vlastnosti na vode sa vytratili (rapidne). Kilometrovy priebeh tiez nic moc. Avsak boli vyrobene asi v Madarsku.
Ale, kazdy jazdi inde. Ten kto jazdi iba okolo baraku a sem tam niekde dalej, tak zbytocne bude sypat peniaze do drahych pneu. To bohate postaci Barum, Matador, Sava a pod.
Napsal: 29 bře 2015, 08:52
od prka
Já jezdím asi stejně jako Miloš a nějakou extra přilnavost za mokra neřeším. Pokud bych jezdil závody, tak ano. Proto si třeba letní vybírám podle nízkého valivého odporu, nízké hlučnosti, malého opotřebení a dobrého komfortu.
Teď mám Kleber Dynaxer HP 2 a jsem naprosto spokojen. Najeto na nich asi 80 000 km a sjety jsou teprve asi z poloviny. Na zimních Matador MP 52 asi 50 000 km a vzorek je na hranici /asi 4,5 mm/.
Napsal: 29 bře 2015, 09:51
od ROMEK
Nech nezakladám novu temu jak je to se vzorem Letných pneu? kámoš mi tvrdí že pneu zo šípovým vzorem majú vetšiu spotrebu a su hlučnejšie
Napsal: 29 bře 2015, 10:58
od slovacek.milos
ROMEK píše:Nech nezakladám novu temu jak je to se vzorem Letných pneu? kámoš mi tvrdí že pneu zo šípovým vzorem majú vetšiu spotrebu a su hlučnejšie
s blbem se nebav ještě tě pomýlí, je potřeba se bavit o konkrétní pneumatice a najít si co udává výrobce