Stránka 1 z 3
neodvzdusnim to, ani kdybych se pos*al
Napsal: 25 dub 2015, 20:35
od Vesnican
Zdravim, dneska jsem menil lamelu na passatu a nemuzu odvzdusnit spojku. Zkousel jsem to asi 20x a furt to nema krok. Nemuze bejt treba nacatej valecek? Nebo je na to nejakej spesl postup? Uz nevim co s tim... Passat avf
Napsal: 25 dub 2015, 21:30
od jirkastrachota
zkoušel jsi to odspoda nahoru? bud nějakou pumpičkou, nebo to jde i přez odvzdušnovák brzdového třmenu, ale někdo bude namítat, že je to prasečina. propojíš odvzdušnovák brzdy a spojky hadíčkou, a šlapeš na brzdu.
Napsal: 25 dub 2015, 21:32
od Jarda S.
klasika, musíš tlačit kapalinu přes ovzdušňovák, jinak si neporadíš

Napsal: 25 dub 2015, 21:33
od dreizig5
nebo injekční stříkačkou od spoda na horu
Napsal: 26 dub 2015, 05:56
od Tomas.cz
Stlačit pedál, sikama zaškrtit hadičku ( u spojk. válce ), pustit pedál ( nepůjde sám, tak vrátit rukou ), pustit kleště, tlak přítlačáku vytlačí kapalinu přes válec zpět do baňky a takhle pořád dokola, hlavně mít v baňce dost kapaliny.
Návod od Humla, zatím nikdy nezklamal.
Napsal: 26 dub 2015, 08:57
od Vesnican
Tomas: bez povolování odvzdušňováku?
Napsal: 26 dub 2015, 10:18
od slovacek.milos
já mám třeba z favorita nádobku na ostřikovače, hadič ku nasadím na odvszdušnovák zapnu bzzzzz a je to

Napsal: 26 dub 2015, 10:53
od Vesnican
Já to teď zkoušel s injekční stříkačkou a hadičkou přes ten odvzdušňovák (vždycky, když jsem natahoval čerstvou kapalinu, tak jsem hadičku zaskřípnul) a stejně to nejde. Nacpal jsem tam asi 5 stříkaček. Ještě bych zkusil ten Humluv způsob, jen mě je divný, že se nepovoluje ten odvzdušňovák. Jinak v tejdnu koupim novej válec.
Napsal: 26 dub 2015, 11:00
od johnyd1
Ja používam odsavačku na oil a šlape mi to vždy.Skus to ak máš.

Napsal: 26 dub 2015, 11:47
od pavel33
Ja používam tohle 5 minut a hotovo

Napsal: 26 dub 2015, 16:19
od jericho-3
Tomas.cz píše:Stlačit pedál, sikama zaškrtit hadičku ( u spojk. válce ), pustit pedál ( nepůjde sám, tak vrátit rukou ), pustit kleště, tlak přítlačáku vytlačí kapalinu přes válec zpět do baňky a takhle pořád dokola, hlavně mít v baňce dost kapaliny.
Návod od Humla, zatím nikdy nezklamal.
Je to proto, že pumpa nemá "ventilek " jako brzdová, proto se to zaškrcuje aby pumpa mohla nasát čistou kapalinu z nádobky. Proto taky jde protlačit kapalinu zespoda a tím to odvzdušnit, což u brzd nejde kvůli tomu "ventilku.".

Napsal: 26 dub 2015, 16:51
od Tomas.cz
Vesnican píše:Tomas: bez povolování odvzdušňováku?
Ano, jinak by to nešlo.
Já už delší dobu kolikrát klasicky ani neodvzdušňuju, jen povolím odvzdušňovák, něco kapaliny tam gravitačně nateče a pak touhle metodou.
Napsal: 26 dub 2015, 18:27
od Biimbo
obyčejná spojka bez hydraulickýho ložiska jde celkem dobře. Horší jsou hydraulický ložiska u 6Q, tam to dělám hnedka špryckou a jde to taky dobře. Výhoda příčných 5Q je, že se váleček při demontáži převodovky nemusí vůbec odpojovat od vedení. U 6Q je dobrý ložisko před montáží smáčknout,ponořit do kapaliny a násat jí do něj,pak trochu odplyvnout a odvzdušněný je to pak docela rychle.
Napsal: 26 dub 2015, 18:31
od Vesnican
Kolikrát opakujete ten postup se zaštíputím hadičky? Zkoušel jsem to asi 5x dokola a zlepšení skoro žádný.
Edit: Zaštipuju hadičku přímo dole u válečku.
Furt mě to vede k tomu, že je špatnej váleček. Na druhou stranu se bojim, že když koupim jinej, tak to bude stejný

Napsal: 26 dub 2015, 21:36
od frogg
Mne sa to raz stalo,ze som musel vymenit spojkovy valec (pri pedali)
Normalne po vymene spojky nie a nie odvzdusnit. Nakoniec som zistil,ze do hlavneho valceka nepustilo kvapalinu,aj ked bol vrateny na doraz naspat. Po výmene som to za chvíľu mal odvzdusnene. Zauhimave bolo,ze ked som ten starí rozobral,nenasiel som ziadnu pricinu preco to robilo.
A bolo to u priecneho 6q