Stránka 1 z 2

Podtlak v chadícím systému Octavia I, TDI 81 KW

Napsal: 12 srp 2007, 19:41
od Ondra
Asi před týdnem se mi stalo, že se mi rozsvítila kontrolka množství chladící kapaliny. Po otevření kapoty jsem zjistil, že v expanzní nádobce není žádná chladící kapalina. Po otevření zátky na expanzce začal unikat tlak a kapalina se začala vracet zpět do nádobky a ustálila se na klasické hodnotě mezi Maximem a minimem. Od té doby mi to dělá každý den min. 2 x. Vždy stačí zastavit,pootevřít nádobku, ať tlak vyprchá a vše je OK.

Kde se bere v tomto systému podtlak, který vtahuje kapalinu dovnitř???
Musím podotknout, že kapalina se neztrácí.

Napadlo mě, jestli to nemůže být tím víčkem na expanzce.

Čím by to podle Vás mohlo být. Co by jste doporučili.

Díky

Napsal: 12 srp 2007, 19:47
od mensik4
Dost možná to víčko...Neodpouští tlak...

Napsal: 12 srp 2007, 19:58
od tomas.zahalka
ja mam to samy, u Alhambry PDE motor AUY.... zaclo to po oprave (tzn. otevreni chladiciho okruhu) pridavneho elektrickeho cerpadylka nuceneho obehu chladici kapaliny.... vymena vicka nepomohla, taky jsem to na nej puvodne tipoval.... vypada to, ze se nekde drzi vzduch, ale vyhnat nejde, potvora.....

Napsal: 12 srp 2007, 20:29
od go.vojta
no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??

Napsal: 12 srp 2007, 21:02
od tuner
Přesně i to je muj nazor.Bude se to postupně zhoršovat a začne pak mizet i voda.

Napsal: 13 srp 2007, 04:59
od Ondra
go.vojta píše:no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
jj, topí to úplně normálně.

Napsal: 15 srp 2007, 10:22
od Ondra
go.vojta píše:no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
Ještě jsem si všiml, že má při zapnutém motoru poměrně tvrdé hadice k chladiči a od chladiče. Nejdou skoro vůbec zmáčknout.

Napsal: 15 srp 2007, 10:41
od Marek77
Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.

Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.

Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.

Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....

Napsal: 15 srp 2007, 20:56
od Kec
Měl jsem podobný problém, taky hlásilo málo kapaliny, po uvolnění víčka nabylo zpátky, ale ne vše. Postupně se to zhoršovalo. Tvrdý hadice, voda pod expandou. Nakonec to bylo těsnění pod hlavou, po opravě zatín vše OK.

Napsal: 16 srp 2007, 05:00
od Ondra
Marek77 píše:Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.

Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.

Ještě mě napadla jedna možná spojitost. Asi 2 týdny před, než mi to začalo dělat, jsem si nechal vyměnit olej v servise Škoda v Prostějově. Doma jsem zjistil, že mi tam nalili asi o 8dcl až litr více, než tam má být, a tak jsem musel odpouštět. Problém je v tom, že jsem mezitím ujel asi cca. 30 km. Může to mít nějakou spojitost-např.nějaké gufero????? Pokud ano, na co bych se měl zaměřit při hledání příčiny.

Děkuji moc



Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.

Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
Ještě mě napadla jedna věc. Asi 14 dnů před tím, než to začalo, jsem si nechal ve značkové servise Škoda v Prostějově vyměnit olej a až doma jsem zjistil, že mi tam dali o cca.8dcl až litr více oleje než tam má být. Problém je v tom, že jsem na to mezitím najel cca. 30 km. Nemůže to mít
nějakou souvislost. Např. nějaké gufero??? Popřípadě na co se mám zaměřit.

Díky moc

Napsal: 16 srp 2007, 22:23
od karlikj
Ahoj. Měl jsem to samé, ale v oběhu nebyl podtlak, ale tlak. Při zátěži to natlakovalo z válců a voda vytekla přes expanzku. Po otevření(za teplého motoru) se voda vrátila zpět a po vychladnutí zase zmizla. To bylo nespíš tím, že to po vypnutí v motoře vřelo a vytlačilo to zbylou vodu do expanzky.Viz...http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=14974

Napsal: 17 srp 2007, 17:28
od Marek77
Ale on tam má taky přetlak. Že tam má podtlak si jen myslí. Má tam takový přetlak, že mu tvrdnou hadice a roztahují se, čímž se do nich vejde víc vody - ta potom mizí z expanzní nádobky.

Za normálních okolností je v systému přetlak cca 1 Bar. Když odfoukneš víčko, kapalina "naroste". Totéž má i on, jen tím, že má přetlak velký, voda "naroste" víc než běžně.

Sázel bych na těsnění hlavy...........

Napsal: 17 srp 2007, 19:33
od sedli
Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim

Napsal: 17 srp 2007, 19:40
od Huml
sedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
to je ještě ok

Napsal: 17 srp 2007, 20:44
od Marek77
sedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
To je správně, tak se to chová, když je všechno v pořádku.
Výrobce píše, že zastudena má být hladina mezi ryskami, zatepla může (po otevření zátky) vystoupat nad značku MAX.