Stránka 1 z 3
Sjíždění LZ kola
Napsal: 15 pro 2015, 14:05
od Marek77
Už jsem tu o tom někde psal, ale jsou k tomu jiné poznatky:
Sjíždí se mi LZ kolo na Galaxy. Sjíždí se z vnitřní strany, a to až téměř na samém okraji běhounu. Takže ne od půlky ke kraji, jak je obvyklé, když je chybný odklon, ale jen asi poslední 2 cm od úplného kraje kola. Sjíždí se to velmi rychle - dá se říct, že po ujetí 2 tisíc km na zimním obutí je to již nápadně viditelné (zmizelo 2 až 2,5 mm). Takže je jasné, že za zimní období mi to pravděpodobně gumu doslova sežere. Když někde zastavím, je na vnitřním okraji gumy jasně a zřetelně vidět černý pruh - jako kdyby to jelo jen po tom okraji běhounu a bylo to tam přetížené.
Pravé kolo je v pořádku.
Když se na to podívám podrobněji, vypadá to na první pohled, jako kdyby o běhoun něco dřelo a odíralo vzorek. Samozřejmě o to nic nedře - ani není, co by tam mohlo dřít. Ale vypadá to tak.....
Vadou pneumatiky to není, to můžete rovnou vyloučit. Je to totiž už třetí takhle zničená guma.
Vzhledem k tomu, že podle vyjádření výrobce je tato náprava neseřiditelná, je to přinejmenším podivné. Vyměnil jsem uložení ramen nápravy, nepomohlo to. Dával jsem tam dokonce excentrická lůžka, pomocí kterých se dá mírně zkorigovat odklon - nic platno.
Na pohled, když auto stojí na rovné ploše, jsou obě zadní kola ve stejné pozici. Ani geometrie neodhalila na levém kole žádnou neshodu (odklony obou kol jsou plus minus stejné). Jenže při měření je auto samozřejmě na místě. Jak se náprava chová za jízdy, to už žádná geometrie nezměří.
Jsem z toho už docela zoufalý, protože nejsem strýček Billy, abych po každé půlsezoně kupoval gumy.
Nemáte někdo nápad? Něco, nač tyhle nápravy trpěly? Něco, co by mi mohlo pomoct v hledání problému? Napadá mě snad jen uložení celé nápravnice, jestli nejsou utržené puky na krajích u prahů. Ale to nevím, zda na to může mít vliv, případně jak velký. Navíc nerozumím tomu, proč to dělá jen levé kolo.
Podle toho, jak to kolo vypadá zrichtovaný, by muselo jet po vnitřní hraně a muselo by to být na autě zřetelně vidět. Vidět není nic.
Díky za jakýkoli názor k věci, nevím si rady.....
Napsal: 15 pro 2015, 16:11
od kubima
Jasně že utržený gumy na nápravě na to mají vliv to musíš prolízt, Zajed na pořádnou 3D geometrii, odklon je možná v pohodě ale mužeš mít LZ kolo rozbíhavý po nějaký prdě na bok.
Takže pořádně zkouknout nápravu, tzn vyvěsit a pořádně s tim zahejbat. Pokud OK zajed na 3D geo a hned uvidíš. Jestli máš LZ kolo hodně rozbíhavý, budeš mít posunutou jízdní osu doprava a auto bude čtyřstopý
Napsal: 15 pro 2015, 16:13
od Marek77
Jestliže by bylo jedno kolo rozbíhavé, budou se sjíždět obě gumy, ne jen jedna

.
Mně je sjíždí jen jedna, takže sbíhavostí to není. Není to sbíhavostí, ale odklonem. Žádnou "prdu" na bok to fakt nedostalo. Auto mám devět let, najel jsem s ním dvě sta tisíc a asi bych o něčem takovém musel vědět.
Opakuji znovu - geometrie je v pořádku (pokud auto stojí na stolici). Čili se to musí dít, když auto jede. Zřejmě se odklon nějak změní při jízdě, možná při zatížení vozu (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Napsal: 15 pro 2015, 16:22
od kubima
Marek77 píše:Jestliže by bylo jedno kolo rozbíhavé, budou se sjíždět obě gumy, ne jen jedna

.
keci, leda na řídící nápravě. Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem. Na druhým kole to sjíždění tak patrný nebude. To je fuk tvuj boj
Napsal: 15 pro 2015, 16:24
od UchoTD
Marek77 píše: (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Prave pre tento fakt,geometria upozornuje na to,ci sa ma robit geometria s plnou/prazdnou nadrzou,a rozmiestnenie zavazia vo vozidle pri zriadovaní geometrie.
Ruku na srdce,kto to tak robi?
Napsal: 15 pro 2015, 16:35
od hansdob
Ja na vlastním 😀😀😀
Napsal: 15 pro 2015, 16:39
od kubima
UchoTD píše:Marek77 píše: (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Prave pre tento fakt,geometria upozornuje na to,ci sa ma robit geometria s plnou/prazdnou nadrzou,a rozmiestnenie zavazia vo vozidle pri zriadovaní geometrie.
Ruku na srdce,kto to tak robi?
to máš pravdu, je to tak správně. Taky nafoukaný pneu na předepsaný tlak to leckde taky neudělaj je jim to jedno. Každopádně pořád je řeč o zadní neseříditelné nápravě.
Napsal: 15 pro 2015, 16:50
od Marek77
kubima píše: Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem.
Člověče, větší blbost jsem v životě neslyšel
Ano, osa nápravy se oproti ose vozu posune, to dá rozum. Ale ta druhá část Tvé věty je absolutní kravina. Víš, co píšeš? Přečti si to po sobě. Nebo lépe - namaluj si to.
Navíc řešíš něco, co řešiti netřeba. Jestliže jsem napsal, že hodnoty geometrie jsou v pořádku, tak jsou prostě v pořádku (odklony, sbíhavost i osa).
Nějaké názory, které mi opravdu pomohou vyřešit můj problém, prosím?
Napsal: 15 pro 2015, 18:36
od kubima
Jed na pořádnou geometrii, na třidéčku nandáš zrcadla a s autem popojíždíš. Nenapsal jsi že hodnoty geometrie jsou v pořádku, psal jsi jen že nedohalila neshody a odklony jsou plus minus v stejné. To je popis...
To co znáš z přední nápravy uplatňuješ na zadní a to není správný. Ano, pokud máš na přední nápravě velkou rozbíhavost (či sbíhavost) způsobenou tím, že jedno kolo jede do háje, ve výsledku se to srovná přes řízení a ometou se obě kola. Ale tohle pro zadní nápravu neplatí.
Potřebuješ znát správnou geometrii obou zadních kol, jak je celá náprava postavena vůči rámu a každé kolo proti sobě, to nejpřesněji na 3D geo.
Dám ti sem fotku. Jsou to kola ze zadní nápravy tak jak jsou focený - napravo PZ a nalevo LZ kolo. Z fotky to není až tak patrný, měřený okraje běhounů zleva doprava - 4mm - 3,5mm - 1mm - 3,5mm. Jízdní osa byla posunutá doprava. Pravá strana nápravy byla natlačená dozadu (byla ohnutá), povolilo se to na držáku napravo u silentbloku, náprava si skočila dopředu a je po problemu. Nic z toho co tady píšu si nevymýšlím, všechno z praxe dělal jsem to před týdnem.
Každopádně tohle téma sis založil tak si spekuluj o čem chceš. Zřejmě ti přijde pravděpodobnější ta tvoje teorie o jednostranném zatížení řidičem. Chtěl jsem ti říct svoji zkušenost a nápad na vyřešení tvého problemu, to není důvod ze mě dělat vola. Jednou bych chtěl bejt aspon z poloviny tak moudrej jako ty.
Napsal: 15 pro 2015, 20:36
od Skodylak
Marek77 píše:kubima píše: Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem.
Člověče, větší blbost jsem v životě neslyšel
Ano, osa nápravy se oproti ose vozu posune, to dá rozum. Ale ta druhá část Tvé věty je absolutní kravina. Víš, co píšeš? Přečti si to po sobě. Nebo lépe - namaluj si to.
Navíc řešíš něco, co řešiti netřeba. Jestliže jsem napsal, že hodnoty geometrie jsou v pořádku, tak jsou prostě v pořádku (odklony, sbíhavost i osa).
Nějaké názory, které mi opravdu pomohou vyřešit můj problém, prosím?
Tak jsem dej protokol z geometrie.
Napsal: 15 pro 2015, 20:59
od turbo kamna power
to, že jsi byl někde na nějaký geometrii a tam to bylo ok ještě neznamená, že je to skutečně ok
pokud to nemáš moc z ruky, tak zajeď na geometrii k panu Lavičkovi do Stříteže u Jihlavy, je opravdu jediný, kdo v okolí Jihlavy geometrii skutečně rozumí a jediný, kdo jí dělá dobře

určitě i poradí, kde by mohl být problém, nebo ho i najde

Napsal: 15 pro 2015, 22:07
od Vici
Ohle rameno?pera ok?obe stejne?
Napsal: 15 pro 2015, 22:22
od MirekX
to bude blbá guma, co je to zač? kámošovi se kdysi sjely na fabii předky zevnitř totál (origo z fabriky na novým autě 1,2 HTP ), objel snad 5 geometrií a konec mu na garanci dali nový gumy a od té doby klid
Napsal: 16 pro 2015, 07:41
od Marek77
Blbá guma to není! Dělá to už na třetí pneumatice úplně stejně, bez ohledu na značku nebo vzorek.
Pružiny jsou zánovní, obě stejné, tlumiče nové.
Opakuju znovu - byl jsem na geometrii a hodnoty pro celý vůz jsou v naprostém pořádku. Nejsem blbej - geometrii jsem na servisu měřil několik let, takže vím, o čem to je.
Prostě ve statickém stavu je všechno v pořádku. Něco se tam zřejmě děje při jízdě, kdy je vůz v pohybu. Někde něco uteče, třeba zatížením jedné strany vozu, nebo nějakým jiným poškozením, které se v klidovém stavu neprojeví.
Osobně mám podezření, že mám utržené silentbloky, které drží napříč nápravnici ke karoserii. Prý je to u těchto vozů častá věc (i když jsem o tom nikdy předtím nic neslyšel). Takže soudím, že by to mohlo být tím. Ale ještě jsem se na to nedíval, takže se pohybuju pouze ve fázi teorie.
Napsal: 16 pro 2015, 08:19
od pejrak666
tak co resis? vsude davas samy

vis vubec co to znamena?

to ze si nekdy nekde delal geosku neznamena ze vis o cem to je, jinak by ses tu neptal