Stránka 1 z 2
1.9 TDI - cuknutí v akceleraci, pak nepravidelný chod
Napsal: 15 led 2016, 20:37
od Hlavtox
Ahoj, už se mi podruhé stalo něco s autem a nemám tušení po čem jít...

Mám oktávku 1.9 TDI, původně AGR, nyní přestavěné na ASV, původní jednotka - software dělal TDIFun. Auto má najeto 350 tisíc km, znám ho od novoty, nikdy s ním nebyl žádný problém.
Par mesicu zpatky jsem se rozjížděl z prudka v křižovatce, lehce do kopce a odbočoval jsem doleva. Vylítnul jsem do tý vedlejší ulice a hned jsem zbrzdil kvuli zaparkovanejm autum, v tu chvíli se totálně rozházel chod motoru, běželo to strašně, jak na dva válce, pak to chcíplo úplně. Pul minuty jsem stál a pak normálně nastartoval a už to bylo OK.
Dneska jsem na dvouproudovce vyrazil na zelenou, na dvojku plnej a tak ve 2500 otáčkách mi to auto cuklo, úplně přestalo táhnout a opět ten nepravidelnej chod jako tenkrát, pokuřovalo to obláčky z výfuku. Ubral jsem a asi po půl minutě klidné jízdy se to postupně ustálilo, pak jsem lehce přidal a už to zase mělo původní výkon.
Někde jsem četl, že to jsou příznaky nedostatku paliva, ale měl jsem natankováno do třetiny nádrže.
Za všechny poznatky budu moc vděčnej!

Napsal: 15 led 2016, 21:34
od octaviask
diagnostika

Napsal: 15 led 2016, 21:42
od Huml
vyvěsí se ti ventily
Napsal: 15 led 2016, 22:20
od octaviask
Huml píše:vyvěsí se ti ventily
vies nam to prelozit nejak?

som tomu neporozumel. dik
Napsal: 16 led 2016, 01:36
od UchoTD
Vysoky tlak oleja,ostanu "vyvesené" ventily.
Napsal: 16 led 2016, 12:09
od Hlavtox
Co to pro mě namená pánové? Výměna olejového čerpadla?
Může to mít souvislost s tím, že ten můj motor oproti ostatním o hodně víc cvaká? Třeba kamarádova ASV v tahu prostě jenom hluboce duní.
Hydroštely byly měněny asi 50 tkm zpátky, když se dělaly rozvody.
EDIT: Teď mě ještě napadá, vysoký tlak oleje způsobuje i jeho tlačení odvětráváním do sání? Mám celý zajebaný EGR od oleje
.
Napsal: 16 led 2016, 12:37
od TDIfun
Huml píše:vyvěsí se ti ventily
100 BODU

mel jsem stejny problem pred lety. Ale menil jsem spodek motoru za PD a hlava repase, takze to zmizeno samo. Taky to jednou delalo u kamarada cerpadlo.
Napsal: 16 led 2016, 21:58
od Huml
můžou být už i unavený pružiny, bývá to souhra víc okolností, má na to i vliv, když jsou víc přivřený lopatky na turbu, tudíž, když je před turbem vyšší tlak plynů
Napsal: 16 led 2016, 22:03
od octaviask
UchoTD píše:Vysoky tlak oleja,ostanu "vyvesené" ventily.
myslis tym otvorene?
Napsal: 16 led 2016, 22:41
od UchoTD
Ano myslim tym otvorene,pripadne ako pise Huml,tento problem vie este sposobit zadreta regulacia/zle nastavena,ked su prilis zavrete lopatky zvykne to ist na tri valce a dymit ako prasa a po chvilke sa to ustali-vacsinou za studena ked mu viac pridas tak zacne vynechavat,dymit,na volnobeh chod na tri valce.
Napsal: 29 led 2016, 10:18
od Hlavtox
Tak se mi to včera stalo znova. Ještě studený motor, relativně hodně plynu na dvojku a ve 2tisících cuknutí, konec, motor zhasl. Kamarád jel za mnou a říkal že to začalo hulit. Zastavil jsem u kraje a nešel nastartovat. Asi po půl minutě chytnul, chvíli běžel nepravidelně, pak se to ustálilo a už OK.
Píšete tu o regulaci, mám ji asi totálně zasviněnou, funkce 0, mám začít tím? Chtěl jsem teď při výměně oleje sundat vanu, všechno vyčistit, třeba udělat výplach atd...
Napsal: 29 led 2016, 21:29
od Huml
vyčistit regulaci a nevytáčet to za studena

Napsal: 30 led 2016, 17:12
od prka
Zkusil bych nalogovat skupiny 1,4,11 při plné akceleraci na čtyřku, aby se zjistilo, zda to není náhodou nedostatkem paliva. To vyvěšení ventilů se mi však zdá pravděpodobnější. Pokud se "jen" kousne regulace turba, tak motor nezhasne.
Napsal: 30 led 2016, 19:43
od UchoTD
no tak tomu ver,že zhasne,začne husto bielo dymit,nespalena nafta,chod na tri valce,ak mu nepridáš na vyššie otáčky tak pôjde nepravidelne alebo zdochne a chytí až po pár sekundách normálne..

Napsal: 30 led 2016, 20:57
od Hlavtox
Huml píše:vyčistit regulaci a nevytáčet to za studena

Provedu šéfe!
Huml píše:no tak tomu ver,že zhasne,začne husto bielo dymit,nespalena nafta,chod na tri valce,ak mu nepridáš na vyššie otáčky tak pôjde nepravidelne alebo zdochne a chytí až po pár sekundách normálne.. Mrknutí
Tak jsem po tom dneska šel a stalo se to zase. Má to následující průběh - studený motor, plný plyn, dvojka, přes dva tisíce otáček, cukne to, přestane táhnout a začne hulit hustě bíle z výfuku. Když člověk drží plyn a má tam nějaké otáčky tak to aspoň nezhasne, když pustím plyn tak motor začne zpomalovat. Zastavil jsem na kraji, 20 sekund to tak nějak rachtalo, pokuřovalo a najednou všechno v pořádku a naprosté "ticho".
Naloguju zítra za studena ty skupiny a třeba se to stane zase, tak uvidíte z toho logu...
