Stránka 1 z 1

Nepravidelný studený start 1.9 TDI 96 Kw

Napsal: 19 bře 2016, 09:44
od the_miracle
poslední dobou pozoruji, že když startuji studené auto, motor jde pár vteřin nepravidelně. Je cítit, že se auto trochu víc nepravidelně třese a je to i slyšet. Po chvíli to zmizí, nebo když ujedu kousek, tak se to taky hned chytí. Další starty už jsou v pohodě. Palivový filtr je tam od loňského jara, nafta Shell V-Power Diesel. Je to 1.9 TDI PD 96 Kw. Díky.

Re: Nepravidelný studený start 1.9 TDI 96 Kw

Napsal: 19 bře 2016, 10:53
od adi
the_miracle píše:poslední dobou pozoruji, že když startuji studené auto, motor jde pár vteřin nepravidelně. Je cítit, že se auto trochu víc nepravidelně třese a je to i slyšet. Po chvíli to zmizí, nebo když ujedu kousek, tak se to taky hned chytí. Další starty už jsou v pohodě. Palivový filtr je tam od loňského jara, nafta Shell V-Power Diesel. Je to 1.9 TDI PD 96 Kw. Díky.
Jak na tom jsou zhavicky?

Napsal: 19 bře 2016, 11:04
od the_miracle
jako řekl bych standard, nepřipadá mi, že by to žhavilo déle. Startuje to napoprvé, není potřeba déle držet klíček, než dřív. Není to úplně na ťuknutí, ale max třeba 1-2 vteřiny.

Napsal: 19 bře 2016, 11:31
od Marek77
To je sice možné, ale to není odpověď na otázku, která tu padla.

Jak jsou na tom žhavičky = není náhodou jedna (nebo dvě) nefunkční? Podle příznaků je na 99% jedna svíčka nefunkční. Ono to samozřejmě chytne, ale protože bezprostředně po startu jeden válec nepálí, jde to nějakou sekundu na tři hrnky - proto nepravidelný chod, brácho..... ;-)

Napsal: 19 bře 2016, 12:54
od the_miracle
No, to už zní lépe... Tohle dává smysl. Poznám to nějak na VAGu? Přesně takto bych totiž řekl, že se to projevuje. Že to prostě pár sekund neběží komplet na 4. Tam jsou normální svíčky a ještě žhavičky, nebo to je totéž? Případně jaké bys doporučoval? Nebo jen očistit? To auto mám už 6 let a cca 100 000 km a za tu dobu se na svíčky nesáhlo. Díky moc!

Napsal: 19 bře 2016, 14:17
od Marek77
Na VAGu nic nepoznáš. Vezmi žárovku, jeden konec dej na plus baterky, druhý na žhavicí svíčku. Pokud se žárovka rozsvítí, je svíčka v pořádku. Pokud svítit nebude, vyměnit.

Žhavicí svíčka je kolík s topným drátem. Pokud se přeruší (propálí), nepomůže jí nic. Jen výměna.

Pokud chceš vyměnit všechny, značka je úplně buřt. Já dávám BERU, klidně BOSCH, NGK, Brisk, Denso - je to jedno. Pokud bys chtěl měnit jen tu vadnou, doporučoval bych stejnou značku a typ, jako jsou ty ostatní v motoru.

Napsal: 19 bře 2016, 14:41
od Dymák
Taky je možnost, že ti padá nafta... PD si jí sice dotlačí podávacím čerpadlem, ale stejně to nechytne napoprvé čistě, bíle zahulí, zaškobrtá a pak se srovná

Napsal: 19 bře 2016, 21:24
od the_miracle
Co s tím? Mám to řešit, když jinak problém není?

Napsal: 20 bře 2016, 07:33
od Marek77
Samozřejmě. Každý nepravidelný chod motoru, zejména studeného, dává klice na prdel. Navíc pokud je skutečně v háji žhavicí svíčka, pravděpodobně co nevidět odejde další.

Nicméně možná bych to řešil až před zimou, teď už to moc potřeba není.

Napsal: 30 bře 2016, 06:26
od the_miracle
Tak jsem mluvil s kámošem, co mi dělá složitější opravy, na které sám nestačím. Říkal mi, že žhavička by měla být vidět i na VAGu. Tak jsem to napíchl a tam objevil toto:

Obrázek

Může to být příčina? Jestli je to to čidlo za naftovým filtrem, tak jsem odpojil konektor a jeden z přívodních drátků má trochu horší izolaci, resp. je na jedné straně prodřená. Omotal jsem izolačkou, ale nic moc to není, bude to chtít něco lepšího. Chybu jsem vymazal a dva starty nenaskočila, tak se uvidí.

Jinak nejspíš to vypadá takto:
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 23345.html

Díky!

Napsal: 30 bře 2016, 09:50
od favo
Žhavičku na VAGu u PD 96kW neuvidíš už jen proto že tam máš 4 ,ale vedou k nim jen dva dráty, takže pokud by to řj motoru sledovala tak chybu by hlásila až by Ti odešly dvě žhavičky na jedné větvi.
Žhavičky na VAGu uvidíš až u novějších aut.

Napsal: 30 bře 2016, 16:36
od DannyK
Ak ti to pomoze kamaratovi nieco podbne robil pasat :) taktiez to bola 96kw verzia rano natocil nepravidelny chod mtora....s autom klepalo a dymilo....chyba bola v snimaci teploty paliva :)

Napsal: 31 bře 2016, 06:10
od the_miracle
Díky za info o informaci o žhavičkách. Jinak to čidlo bylo asi opravdu jen sporadické, protože jak předevčírem jízdní test, tak dnes ráno start za studena evidentně měří. Tady je log, kdyby na to někdo kouknul. Vzhledem k velikosti obrázku jen jako odkaz:

http://s13.postimg.org/ntagxrvd3/log_31_3_2016.jpg

Moc díky.

Napsal: 12 dub 2016, 06:26
od the_miracle
Svíčky vyměněny. Koupil jsem za super cenu tady:

http://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici

A dokonce ty původní byly úplně ty samé. Podle vzhledu to vypadalo, že nepálily dvě - říkal mechanik. Tak jsem je doma proměřil a přesně se trefil.

Napsal: 13 dub 2016, 21:02
od miro123456789
skús celý naftový systém vyčistiť s pro-tecom,,,http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EAN-375-ml