Stránka 1 z 2

záslepky váhadiel 1,9TDI PD 74kW AXR

Napsal: 31 kvě 2016, 21:10
od liquor
Dobrý deň, po kúpe auta som začal pozorovať čudný zvuk, ktorý pripomínal cvakanie, bolo to spravidla za studeného stavu. Keď sa olej zohrial a auto som vytočil nad 3500 - 4000 otáčok zvuk zmizol a bol pokoj, dosť ma to znepokojovalo a začal som sa tým zaoberať, pohybujem sa v kruhoch VW grupu, navštevujem aj autorizované servisy (pracovne - nie dobrovoľne ;-D) čiže nebol problém sa dostať k informáciám, servisným postupom, častých/výrobných závad atď. no čo ma najviac znepokojilo - nikde o tom nebola ani zmienka, 99% ľudí to pripisovalo remenici alternátora, zdvíhadlám, egr ventilu, rozvodom atď. pripadalo mi to čudné kedže auto má reálne 66 000km, olejový servis bol poctivo dodržiavaný, rozvody som kúpil nové - pri výmene rozvodu som osobne bol, remenicu som osobne pozeral a všetko bolo ok.

Prejdem k veci, vďaka patrí užívateľovi "misoVW" ktorý mi poradil. Spojil som spolu s čistením sacieho potrubia, egr ventilu a klapky aj demontáž veka ventilov a jedna záslepka váhadla bola vypadnutá úplne, no podarilo sa mi ju nájsť, druhá bola "na pol ceste vonku", demontoval som držiaky váhadiel, odmastnil som váhadlo, záslepku a znova som to zaslepil, no použil som WURTH upevnovač závitov, naniesol som to na záslepku a zaslepil som to (najlepšie by to bolo zavariť, ale materiál a čas mi to nedovoľovali), nechal som to asi hodinku odstáť demontované, potom som to namotnoval a po cca 3 hodinkách naštartoval motor ---> ďalej už vo fotodokumentácii, dúfam, že to niekomu pomôže pri podobnom probléme ---> riziko vypadnutia je na všetkých 1,9TDI PD

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: 02 čer 2016, 18:08
od Domecek
myslím že to tím lepidlem držet nebude

Napsal: 02 čer 2016, 18:31
od Biimbo
Naklepat krátký ocelový červík a zavařit. Prská to, ale drží na věky.

Napsal: 02 čer 2016, 18:40
od UchoTD
zavarit.

Re: záslepky váhadiel 1,9TDI PD 74kW AXR

Napsal: 02 čer 2016, 18:47
od šulda
liquor píše:riziko vypadnutia je na všetkých 1,9TDI PD
Známá věc, je tu o tom několik témat.

Napsal: 02 čer 2016, 20:33
od liquor
Domecek píše:myslím že to tím lepidlem držet nebude
odporučil mi to jeden mechanik, tak uvidíme, vraj keď to zreaguje s kovom tak to drží ...

Napsal: 04 čer 2016, 07:01
od Domecek
nedrží to dostatečně, budeš to znovu rozebírat

Napsal: 04 čer 2016, 15:31
od Fulltank
ja tam lisuju 7srouby a pak zariznu

Napsal: 09 čer 2016, 18:55
od trhac
UchoTD píše:zavarit.
Čím je nejlepší to vařit?CO?Umýváte ty vahadla něčím nebo to natvrdo zavaříte tak jak je vytahnete z motoru?dík za info

Napsal: 09 čer 2016, 19:41
od MirekX
Já nechal origo záslepky a prsknul Tigem na hranu díry za zaslepku, stačí 2 pecičky proti sobě a nemá šanci vypadnout. Tím lepidlem na závity to asi nebude dobrý

Napsal: 09 čer 2016, 19:50
od trhac
Ok takže je všechny pro sichr bodnu ale COčkem.tig nemám

Napsal: 09 čer 2016, 21:57
od Biimbo
je tam třeba něco nacpat, aby tam do kanálku z COčka nepadaly kuličky. Už jsem taky na hulváta jednou zavařil záslepky co držely a drží to do teď.
I když se to vykoupe v benzínu, tak to prská při vaření.

Napsal: 10 čer 2016, 18:49
od trhac
Tak sem tam dneska zavařil cočkem ty původní co tam byly.Tak snad to bude dlouho fungovat

Napsal: 10 čer 2016, 19:44
od Tomas6
Taky to vařím.Ale vaří se to blbě.Někdy zůstane i dírka,tak tam fouknu vzduchem a když se někde tlačí olej tak tam prsknu znovu.Myslím že to prská protože ten materiál je nějaký jiný jak klasické železo.

Napsal: 11 čer 2016, 19:43
od trhac
Mě to právě neprskalo vůbec.Krásně se to zakáplo