záslepky váhadiel 1,9TDI PD 74kW AXR
Napsal: 31 kvě 2016, 21:10
Dobrý deň, po kúpe auta som začal pozorovať čudný zvuk, ktorý pripomínal cvakanie, bolo to spravidla za studeného stavu. Keď sa olej zohrial a auto som vytočil nad 3500 - 4000 otáčok zvuk zmizol a bol pokoj, dosť ma to znepokojovalo a začal som sa tým zaoberať, pohybujem sa v kruhoch VW grupu, navštevujem aj autorizované servisy (pracovne - nie dobrovoľne ;-D) čiže nebol problém sa dostať k informáciám, servisným postupom, častých/výrobných závad atď. no čo ma najviac znepokojilo - nikde o tom nebola ani zmienka, 99% ľudí to pripisovalo remenici alternátora, zdvíhadlám, egr ventilu, rozvodom atď. pripadalo mi to čudné kedže auto má reálne 66 000km, olejový servis bol poctivo dodržiavaný, rozvody som kúpil nové - pri výmene rozvodu som osobne bol, remenicu som osobne pozeral a všetko bolo ok.
Prejdem k veci, vďaka patrí užívateľovi "misoVW" ktorý mi poradil. Spojil som spolu s čistením sacieho potrubia, egr ventilu a klapky aj demontáž veka ventilov a jedna záslepka váhadla bola vypadnutá úplne, no podarilo sa mi ju nájsť, druhá bola "na pol ceste vonku", demontoval som držiaky váhadiel, odmastnil som váhadlo, záslepku a znova som to zaslepil, no použil som WURTH upevnovač závitov, naniesol som to na záslepku a zaslepil som to (najlepšie by to bolo zavariť, ale materiál a čas mi to nedovoľovali), nechal som to asi hodinku odstáť demontované, potom som to namotnoval a po cca 3 hodinkách naštartoval motor ---> ďalej už vo fotodokumentácii, dúfam, že to niekomu pomôže pri podobnom probléme ---> riziko vypadnutia je na všetkých 1,9TDI PD













Prejdem k veci, vďaka patrí užívateľovi "misoVW" ktorý mi poradil. Spojil som spolu s čistením sacieho potrubia, egr ventilu a klapky aj demontáž veka ventilov a jedna záslepka váhadla bola vypadnutá úplne, no podarilo sa mi ju nájsť, druhá bola "na pol ceste vonku", demontoval som držiaky váhadiel, odmastnil som váhadlo, záslepku a znova som to zaslepil, no použil som WURTH upevnovač závitov, naniesol som to na záslepku a zaslepil som to (najlepšie by to bolo zavariť, ale materiál a čas mi to nedovoľovali), nechal som to asi hodinku odstáť demontované, potom som to namotnoval a po cca 3 hodinkách naštartoval motor ---> ďalej už vo fotodokumentácii, dúfam, že to niekomu pomôže pri podobnom probléme ---> riziko vypadnutia je na všetkých 1,9TDI PD












