Stránka 1 z 4

Nový motor do OCT II

Napsal: 01 zář 2007, 19:09
od Marek77
Tohle jsem vytáhl ze stránek Cimbu Autosport. Motor, který se seriově osazuje do Octavie II od srpna 2007 (model RS 2008).
Jedná se o motor 2,0/16V TDi-PD 125kW PDF (a jeho hodnoty po úpravě SW).

Docela masírka, řekl bych.....


Obrázek

Popis seřízení motoru: (citováno přímo z webu)

Úpravou softwaru ŘJ jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 420 N.m je k dispozici při 2500 - 3500 ot/min (oproti 350 N.m v sérii). Budete – li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýšil ze 125 na 178 kW při stejných otáčkách 4200 ot/min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech.
Zkušenosti z provozu jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná spotřeba paliva je 2,85 l/100 km, průměr se pohybuje kolem 6,5 l/100 km.

Napsal: 01 zář 2007, 19:49
od cupra
to sa mi nechce moc verit...cez 240 HP len softverom...? :? alebo marketingovy tah?ala abctuning?

Napsal: 01 zář 2007, 20:06
od Marek77
Za CIMBU Autosport ručím. Je to firma přímo spolupracující se Škodovkou a jestli někdo opravdu umí, pak právě oni.

Napsal: 01 zář 2007, 20:30
od cupra
Marek77 píše:Za CIMBU Autosport ručím. Je to firma přímo spolupracující se Škodovkou a jestli někdo opravdu umí, pak právě oni.
ja takisto firmu CIMBU poznam,asi pred 7 rokmi chipovali mojim 2 kamosom filcky 1,3 a 1,6 (vtedy o chiptuningu bolo velmi zriedka počut)slapu doteraz a dost dobre... :) ale ten vykon sa mi zda prehnany... :roll:

Napsal: 01 zář 2007, 20:34
od Marek77
Já myslím, že není přehnaný. Spíš mi v serii přijde hodně uškrcený. Je to čtyřventil, tam krouťák ve vysokých otáčkách musí dost narůstat.

Mám dojem, že tato motorizace má dost velké turbo - o dost větší než seriový 2,0 TDi / 103 kW, takže je to možná dimenzované na slušný nárůst.

Napsal: 01 zář 2007, 20:53
od cupra
zober si cez 70 HP len s chipom?(to je tak na touraga V 10 TDI akurat)to turbo tam podla mna nie je o moc vetsie(možno len malinko,ak nie stejne),mal by tu napisat ten kto už chipoval OCTU RS TDI... ;)

Napsal: 01 zář 2007, 21:03
od Marek77
Můj názor je ten, že v tomto případě to reálné je.

Napsal: 01 zář 2007, 21:41
od mvolesko
Marek77 píše:Já myslím, že není přehnaný. Spíš mi v serii přijde hodně uškrcený. Je to čtyřventil, tam krouťák ve vysokých otáčkách musí dost narůstat.

Mám dojem, že tato motorizace má dost velké turbo - o dost větší než seriový 2,0 TDi / 103 kW, takže je to možná dimenzované na slušný nárůst.
hmm tak to mas spatnej dojem a nebo nevim pod cim si predstavujes o dost vetsi ..

103kw GT1749VB
125kw GT1749VC

vizuelne vypadaji ty turba temer stejne ..

Napsal: 01 zář 2007, 21:43
od Huml
není to turbo náhodou už chlazený vodou? a mám pocit, že 103kW má jen VA, jak 130k

Napsal: 01 zář 2007, 21:51
od Marek77
Huml píše:není to turbo náhodou už chlazený vodou? a mám pocit, že 103kW má jen VA, jak 130k
Je to docela možné. Něco jsem o tom četl - ale jestli to má už tento model, nemám tucha. Dalo by se to někde zjistit?

Napsal: 01 zář 2007, 22:09
od mvolesko
jo jiste je to VA sem se prepsal

a to VC vodou chlazeny neni, nedavno ho kamarad koupil na ebayi celkem za slusny penize tak jsem ho okukoval
nekde mam i fotky

Napsal: 01 zář 2007, 22:33
od MirekX
taky udavany vykon u serie je vzdy nizsi,nez skutek,realne to treba muze mit 135kW i vic , ale udaj vykonu po cipu nikdo nizsi nenapise, takze cipem pridaji kolem 40 kW,coz asi mozny je..

Napsal: 01 zář 2007, 22:35
od mvolesko
Obrázek

Napsal: 01 zář 2007, 22:45
od vita
Ať je to firma jaká koliv, grav udělanej v nějakym Excelu na mě dojem neudělá. Proč tam nedaj graf z brzdy? Jinak navýšení to je asi dosažitelný (automobilky musej kvůli sazím a spotřebě šetřit naftou :-( ) jen bych se bál o turbo, když na 103kw odcházej dost často tak na 178kw i když trochu jiný trbo musí umřít rychle. Ale kdo chce kam ...

Napsal: 02 zář 2007, 09:17
od flekyc
vita píše:Ať je to firma jaká koliv, grav udělanej v nějakym Excelu na mě dojem neudělá. Proč tam nedaj graf z brzdy? Jinak navýšení to je asi dosažitelný (automobilky musej kvůli sazím a spotřebě šetřit naftou :-( ) jen bych se bál o turbo, když na 103kw odcházej dost často tak na 178kw i když trochu jiný trbo musí umřít rychle. Ale kdo chce kam ...
souhlas, ty 103kw turba odchazej i v serii, ted risa chipoval kamosovi prave tuhle O2 a tlak se zvedal uplne nepatrne cca o 0,1bar, ty turba sou udajde jeste o trosku horsi nez klasicky 1,9TDI PD 96kw ...