Stránka 1 z 3

Auto ma snahu popojet při řazeni-po opravě spojky prevodovky

Napsal: 21 zář 2016, 20:23
od F.ERESO
Cau, Leon 2004 1.9 tdi 110kw ARL, dal jsem komplet novou spojku (setrvak, preoblozena lamela hds 57, pritlacak, ložisko)-sachs
K tomu jsem dával na opravu vymackany obal prevodovky.
Problem je takovy ze kdyz dávám jedničku, auto ma snahu popojet, jak je zařazeno tak uz nic.. Napada vas neco ? Po dvou týdnech jsem auto složil a ted zas tohle:-/...
Diky

Napsal: 21 zář 2016, 20:28
od miroteplicky
ja som mal niečo podobne na oktavke a bola slabo odvzdušnena spojka

Napsal: 21 zář 2016, 21:00
od Pája 19
A jde tam ten kvalt lehce, nebo těžko? Zuby neštrejchnou? A zpátečka se chová stejně?

Napsal: 21 zář 2016, 21:05
od Ladas
suchá mrkev

Napsal: 21 zář 2016, 21:09
od F.ERESO
S tim odvzdusnenim mi to uz rikal kamos.. Tak jedine zkusit to poradne odvzdusnit tlakem.. Rychlost jde vcelku lehce, nějaký odpor tam je.

Napsal: 21 zář 2016, 21:12
od Pája 19
Řazení zpátečky se chová jak? Stejně jako jednička? A co ta mrkev?

Napsal: 21 zář 2016, 21:25
od F.ERESO
Na všechny rychlosti jde cítit jakoby chtelo auto popojet, ale nejvic na jedničku, logicky pac je tam nej převodový poměr.. Mrkev je myšlena hřídel prevodovky? Ano namazana tukem

Napsal: 21 zář 2016, 21:47
od kubima
Taky bych se přikláněl právě ke vzduchu ve spojkovém válci. Nechci nabourávat toto téma, ale vypadá že to bude rychle vyřešený tak bych vznesl dotaz na místní odborníky. Trochu z jiného soudku, třeba někdo zná a poradí.
Jde o Zetor 9540, UŘ III - r.v. asi 1996, takovej předchůdce Fortery. Na jaře jsem udělal komplet repas po koupi, převodovka byla přímo v Zetoru, i s násobičem. Problem kterej se vyskytuje je dost obdobný, jak popisuje F.ERESO - při snaze o řazení na místě má traktor snahu popojíždět, vlastně normálně popojíždí pokud nestojí v kopci. Rychlost tam nejde zaboha dát, jen se celý traktor unáší přes synchrony (které jsou nové). Pokud je traktor v pohybu tak všechno OK, jen ty rozjezdy. Je tam klasický suchá spojka, ovládání hydraulicky bez možnosti seřizování jak na válci pod pedálem, tak na válci u spojky. Všude pevný táhla. Odvzdušněno několikrát, vzduch z toho nejde. Válec u spojky je nový.

Napsal: 22 zář 2016, 06:46
od Jirka Kužel
křivá lamela

Napsal: 22 zář 2016, 07:16
od kubima
Hazivost, ktera vznikne tim cpanim motoru na prevodovku.Tahle myslenka uz byla a nejspis mas pravdu :/

Napsal: 22 zář 2016, 07:44
od Tomas6
Hele s tím zetorem,když zastavíš jde kvalt vytáhnout v pohodě?Nebo.se.to pořad unáší?Není to jen o velké setrvačnosti kol v převodovce?Na proximě taky musím počkat než se kolo zpomalí abych zařadil.Je lepší počkat než to tam rvát a hoblovat synchrony. A jakej si do toho dával olej do skříně?

Napsal: 22 zář 2016, 08:01
od kubima
Vytáhnout jde krásně, jakmile jedu tak všechno v pohodě. Jen rozjezdy z místa jsou problem. Nepříjemný je to obzvlášť při práci s nakladačem, kdy střídám jen jedničku se zpátečkou. Dvakrát sešlápnout spojku s lehkým meziplynem a padne to tam krásně.
Olej přesně podle normy, od prodejce dílů jsem si sehnal co tam má přijít a koupil od Valaru UTTO 10W30

Napsal: 22 zář 2016, 08:52
od astra-11
vysoká lamela!

Napsal: 22 zář 2016, 09:04
od hansdob
Zkusit na prasaka trochu prismahnout lamelu. Myslim ze je moc "tlusta"

Napsal: 22 zář 2016, 09:09
od TRULI 1
Bude mu to chvíľu fungovať ale. za chvíľu mu bude pri pohybe sklbat a podtrhavat pri rozbehu