Stránka 1 z 2

Životnost brzdové kapaliny

Napsal: 10 zář 2007, 11:44
od Belmondo
Pro odborníky: Jakou životnost má brzdová kapalina obecně? A jaký interval je předepsaný u vozů VW (konkrétně Alhambra 1.9 TDI ) :?

Nevlastním bohužel žádné manuály.Díky za info

Napsal: 10 zář 2007, 13:48
od pasat
Životnost odhadem 3-5 let, ale interval výměny jsou 2 roky (a moc to nestojí...). A sichr je sichr. Ahoj

Napsal: 13 zář 2007, 07:22
od Belmondo
Díky za info, a ještě jeden dotaz: jaké množství brzdovky DOT 4 je potřeba k její výměně. Dnes ji chci koupit, tak ať jí neberu zbytečně moc.

Díky všem za odpovědi.

Napsal: 13 zář 2007, 09:02
od petyz
Tady máš odkas na Sharan forum kde dozvíš více.
http://www.vw-club.cz/viewforum.php?f=5 ... 25651d8bc1

Napsal: 13 zář 2007, 14:35
od phoennix
Belmondo píše:Díky za info, a ještě jeden dotaz: jaké množství brzdovky DOT 4 je potřeba k její výměně. Dnes ji chci koupit, tak ať jí neberu zbytečně moc.

Díky všem za odpovědi.

..a bacha, DOT4 ma zivotnost 2 roky od datumu vyroby, tak si pozri s akym datumom ju kupujes. Inak na kazdej brzdovke na obale je datum vyroby a takisto aj trvanlivost §!

Napsal: 13 zář 2007, 16:38
od Marek77
Malinko poopravím:

Záruční doba (od data výroby) je pět let, pokud kapalinu skladuješ v originálním důkladně uzavřeném obalu.
Výměnný interval je max. 2 roky (od data naplnění do systému).

Pokud máš ve vozidle ABS, což předpokládám, počítej s objemem cca 1,2 - 1,5 litru. Výměnu musíš provést jak v brzdách všech kol, tak i ve spojce a v okruhu ABS.

Výměna kapaliny v okruhu ABS se provádí pouze pomocí VAG, jinak to není možné.

Napsal: 13 zář 2007, 17:19
od Belmondo
To Marek: Ač je to s podivem, ABS v autě na 100% nemám. Takže mi z toho vychází, že VAG nebudu potřebovat a i brzdovky bude počítám do 1 l.

Když tak mě klidně oprav, nechám se rád poučit. Díky

Napsal: 13 zář 2007, 18:18
od Marek77
Pokud v Alhambře opravdu nemáš ABS, je to skutečně s podivem a připadá mi to snad i nemožné. Měl jsem za to, že v těchto vozech se toto považuje za základní výbavu. Ale možné je všechno.....

Napsal: 14 zář 2007, 06:39
od Belmondo
To Marek: Možné je snad úplně všechno... Ale je fakt, že výbava mého auta byla dělaná na přání zákazníka v Holandsku - a kromě zmíněného ABS a kůže je tam všechno ( od climatroniku přes 6x el. okna po tempomat).

Ale zpátky k té brzdovce. VAG tedy není nutný a množství do 1 litru?

Díky za info

Napsal: 14 zář 2007, 08:41
od fuzzyi
nedávno jsem si nechal měnit brzdovou kapalinu Seat Toledo r.v.2000. Mám ABS a určitě servis nemá VAG. Nějak to nechápu, platí to i u mého auta? díky

Napsal: 14 zář 2007, 08:49
od Marek77
To Belmondo:

Pokud nemáš ABS, je postup výměny prostý - stará ven a nová dovnitř. Tedy mechanická práce (bez nutnosti VAGu) a množství do litru (se spojkou možná 1,2 litru, ale to je jen můj odhad).

To fuzzyi: Pokud chceš vyměnit kapalinu i v okruhu ABS (což je nezbytně nutné, protože jinak děláš zbytečnou práci), je k tomu potřeba diagnostika. Musíš totiž právě pomocí diagnostiky donutit čerpadlo ABS, aby se točilo a vytlačilo starou kapalinu z jednotky ABS. Je jí tam skoro půl litru!!!

Pokud kapalinu vyměníš pouze v kolech a v ABS ponecháš starou, nastane to, že při první aktivaci ABS za jízdy dojde ke smísení nové a staré náplně v systému a tím je nová náplň znehodnocena. Prakticky to znamená totéž, jako kdybys z motoru vypustil jen půlku oleje a dolil ho novým.

Napsal: 14 zář 2007, 11:47
od Ivo
[To fuzzyi: Pokud chceš vyměnit kapalinu i v okruhu ABS (což je nezbytně nutné, protože jinak děláš zbytečnou práci), je k tomu potřeba diagnostika. Musíš totiž právě pomocí diagnostiky donutit čerpadlo ABS, aby se točilo a vytlačilo starou kapalinu z jednotky ABS. Je jí tam skoro půl litru!!!

marek: nehľadal som to je fakt, ale môžeš sem napísať návod ako to spraviť.
Myslím si že viacerí to využijú.

Napsal: 14 zář 2007, 13:57
od Tomas.cz
Stačí pro roztočení čerpadla dát test akčních členů?
Nebo je třeba něco extra?

Napsal: 14 zář 2007, 16:03
od Marek77
Je na to postup dle VAGu.

Načtete adresu ABS (adresa 08, jestli si vzpomínám)
Základní nastavení 04 a blok 001.

Na displeji se objeví postup krok po kroku - tedy provádějte přesně to, co je psáno na VAGu.

"Sešlápněte pedál brzdy a čekejte" - čerpadlo se sepne a pedál spadne až na podlahu.
"Otevřete odvzdušňovací šrouby předních kol"
"Desetkrát sešlápněte pedál brzdy"
"Zavřete odvzdušňovací šrouby kol"
.
.
.
.
.
.
.
.

(možná to není úplně přesně, ale takto vám VAG radí krok po kroku, trvá to asi desetkrát za sebou).


Před vlastní výměnou kapaliny v ABS doporučuji co nejvíce odsát starou kapalinu z nádobky.
Pokud takto vyměníte brzdovou kapalinu v okruhu ABS, máte již společně s tím vyměněnou kapalinu i v předních brzdách (celkem logicky.....). Po ukončení procesu na VAGu je třeba vyměnit kapalinu ještě v zadních kolech. Tam se klasicky otevře odvzdušňovací šroub a asi dvaceti až třiceti plynulými sešlápnutími pedálu brzdy se prožene systémem nová kapalina (poté druhé kolo). A hotovo.....

Napsal: 14 zář 2007, 19:39
od Huml
co já vím tak tento postup se provádí jen při zavzdušnění systému ABS, navíc platí jen pro vozy s EDS a dělají se jen přední kola, při výměně kapaliny stačí pouze výměna vyšlapáním. Obsah kapaliny v systému např. u Octávie je 0,8l tak nevím, kde by se v ABS, vzalo 1/2l ;)