Stránka 1 z 1
ake piesty?
Napsal: 28 říj 2016, 14:06
od Kamco93
chlapi som zufali,,, potrebujem vediet,, menim seriove piesty za kované. lenže neviem aky rozmer treba použit ,,, valec je prevrtaný na 83,0mm a piesty treba zvolit 83,0mm alebo 82,5mm lebo neviem do akej roztiažnosti môže isť piest.,,, a nepítajte sa ma typ auta a pod. voloviny..
Napsal: 28 říj 2016, 14:14
od Ladas
písty použij dle požadovaného kompresního poměru a požadavků na výkon a zatížení motoru
(na blbě položenou otázku adekvátní odpověď)
Napsal: 28 říj 2016, 14:31
od Rayx
Ja by som dal 83,0mm piest, vsetko ostatne bude volovina ... Tak doslo na Mazdu?
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Napsal: 28 říj 2016, 14:43
od Kamco93
Ok dakujem, skusim s kompresora dat 83,0mm
Re: ake piesty?
Napsal: 02 lis 2016, 08:13
od roman1648
Kamco93 píše:chlapi som zufali,,, potrebujem vediet,, menim seriove piesty za kované. lenže neviem aky rozmer treba použit ,,, valec je prevrtaný na 83,0mm a piesty treba zvolit 83,0mm alebo 82,5mm lebo neviem do akej roztiažnosti môže isť piest.,,, a nepítajte sa ma typ auta a pod. voloviny..
Hele - jako jako převrtaný ?
to jako vyvrtali a zahonovali vložky/blok podle čeho ? podle momentálního rozpoložení ??
Do brusírny je třeba dát i píst / písty a podle toho se udělají válce popř. dopasují kruhy
vůle mezi pístem a válcem řádově 0,05mm ( 5 stovek ) a ne desetin
pokud do válce jmenovitého průměru 83mm chceš dát stejně velkej píst, přeju hodně zdaru

Napsal: 02 lis 2016, 08:55
od Kamco93
nakoniec to dopadlo takto... zašiel do High performance parts v česku, nakoniec je to tak od výropcu ,JE Pistons, piesty predavaju na rozmer taky aky je priemer valca,,, 83,0mm a piest je cca 82, 8,9mm konavy sa roztahuje mili stotiny. Rayx buzerovat vieš čo,,, mazdička mi služi stále.
Napsal: 02 lis 2016, 08:55
od Rayx
Romane, to je prece volovina...
Nikoho nebuzeruju, jak se kdo pta, tak se odpovida.
Napsal: 02 lis 2016, 09:06
od roman1648
Rayx píše:Romane, to je prece volovina...
Nikoho nebuzeruju, jak se kdo pta, tak se odpovida.
Co je volovina ??
nemůžeš přece vyvrtat válec a do toho pak shánět píst ne...
Napsal: 02 lis 2016, 09:11
od Kamco93
roman on sa smeje mne .. lebo som vúl.
Napsal: 02 lis 2016, 09:17
od Rayx
Spravne Kamco, promin, ale tu ironii jsem si nemohl odpustit, jsem rad, zes na to prisel sam.
Napsal: 02 lis 2016, 09:20
od roman1648
no neznám podtext a neřeším, zato vím jak se to dělá, protože s tím mám 20 let zkušeností
prostě se vezme blok s pístama, ten se odveze do brusírny aby do něj písty napasovaly...
ideálně sehnat píst o třeba 0,5mm větší než je stávající vrtání a blok se prostě vyvrtá ( srovná ovalita ) a dohonuje na rozměr nového pístu
pokud tam nové písty budou vaklat, musely by se tam zasadit nové vložky a ty pak opět nahonovat na nové písty
to je ale dražší řešení samozřejmě..
Napsal: 02 lis 2016, 09:49
od L
Kamco: No to je mi ale téma. Proč se pouštíš do věcí, o kterých nevíš ale zhola nic?
Asi takhle, po lopatě. Označení vrtání válce a průměr pístu musí být vždy stejé číslo, tzn. 83/83. Předpokládám že chceš vrtat 1.8T nebo něco podobného a kupuješ racingové písty. Válec se honuje tak, jak předepisuje VÝROBCE PÍSTŮ, v každé sadě pístů, ať je to Wiseco, CP, Omega, JE atd je definován průměr, na který se má honovat válec. Na rozhodnutí brusiče bych to rozhodně nenechával, protože především u těchhle aftermarket pístů je vůle u každého výrobce jiná - je to dáno mimo jiné i rozdílnými materiály ze kterých se písty vyrábějí, tzn. rozdílnou roztažností...
Napsal: 02 lis 2016, 12:57
od octaviask
A nie su tieto veci uz davno vymyslene? 1.8T je obkukana uz z kazdej strany....staci troška googla a najdes o tom motore vsetko.
Netreba vymyslat teplu vodu...