Stránka 1 z 2
Rozdělení motorů JTD
Napsal: 17 pro 2016, 10:31
od pepe276
Ahoj,
mohli by mi poradit zkušenější znalci Fiatů, jak se dělí motory 2.0JTD? Psalo se tu, že nějaké starší typy JTD byly spolehlivější a novější už tak ne. Jaké typy to jsou, jak je od sebe rozeznám, čím se vyznačují a kam se které motory a kdy montovaly? Vyznám se celkem v 2.0HDi od PSA, 1.9TDi od VW, ale Fiaty prakticky neznám a rád bych se o nich něco dozvěděl.
Díky a hezký den

Petr
Napsal: 17 pro 2016, 14:47
od sikin1987
nic proti,ale kdyz napise tohle,tak ti nenisance poradit jelikoz 2,0 JTD je sirokej pojem bud to je HDI nebo to je rposte JTD a o tom vim a muzu rict.
Napsal: 17 pro 2016, 15:13
od jericho-3
Základní osmiventil je nejlepší, protože je jednodušší a je ke všemu i lepší přístup.Je to stejné jako u HDI , 2.0 v osmiventilu je nesmrtelná, pouze je riziková pevná kladka rozvodů..2.0 v 16 ventilech je díky své konstrukci problematičtější, o 1,6 HDI je škoda mluvit. JTD v základu je výborná volba...
Napsal: 17 pro 2016, 19:50
od pepe276
sikin1987 píše:nic proti,ale kdyz napise tohle,tak ti nenisance poradit jelikoz 2,0 JTD je sirokej pojem bud to je HDI nebo to je rposte JTD a o tom vim a muzu rict.
Píšu, že HDi od PSA znám a že mne zajímá JTD od Fiata. Třeba bloky motorů a vrtání/zdvih jsou u 1.9JTD (nebo se to označuje 2.0JTD?)stejné už od začátku do teď? Je mi jasné, že existují ve verzi 8V i 16V. Je JTD vlastní konstrukce Fiatu, nebo je to jen přejmenované HDi od PSA, které je zase vlastně jen upravené a vylepšené staré 1.9TD s úplně novou konstrukcí hlavy? Zajímá mne hlavně dělení z konstrukčního hlediska. Případně i podle výkonu, která verze je povedená a které se vyhnout?
Nedávno jsem tu, myslím někde v sekci Italské vozy četl, že stará 1.9JTD byla super a nová že už tak dobrá nejsou. Čím se ty motory lišily? Jen tím, že ty novější jsou 16V a blok motoru je jinak stejný, nebo jiným vstřikováním a elektronikou kolem, nebo je to už úplně jiná, novější konstrukce motoru?
Napsal: 17 pro 2016, 21:32
od TDI tech
To ci je tam motor Peugeot, alebo FIAT (prip. Iveco) zalezi od toho aku platformu zdiela konkretny model auta. Pokial Peugeot tak su tam iba HDI a pokial FIAT tak tam sa daju najst aj JTD a aj HDI. Univerzalnejsia odpoved asi neexistuje. Potom jedine tak, ze kuknem a vidim.
Napsal: 18 pro 2016, 12:51
od zero1724
Ahoj borci, nechcu zakládat nové vlákno tak se zeptám na facelift dobla r.v. 04, už je to ale euro 4, je tam 77kw jtd, je to klasické spolehlivé auto jako marea? Bravo? Jedná se mi hlavně o ten motor, zdali je totožný? Pak bych se rád dozvěděl, jaký rozdíl je mezi motory jtd 77kw a 85kw, co se týče konstrukce, vstrikovani, atp... zdali jsou totožné?
Napsal: 18 pro 2016, 13:19
od octaviask
je to cistokrvne JTD od fiatu...inak klasicky common rail bosch s jednotkou EDC15C tak 77 kw ako aj 85 kw.
Napsal: 18 pro 2016, 14:51
od zero1724
octaviask píše:je to cistokrvne JTD od fiatu...inak klasicky common rail bosch s jednotkou EDC15C tak 77 kw ako aj 85 kw.
To jsem potřeboval slyšet. V čem se tyhle dva motory liší?
Napsal: 18 pro 2016, 21:54
od Ferrari1980
77kW verzia a Euro4? To mi nejak nepasuje...a v 2004 77kW verzia? Ja som bol v tom, že 77kW verzia sa montovala tak do 2001. Čo ja viem, tak 77kW a 85kW sa líšia hlavne tým, že 85kW verzia má VGT turbo, ale isto to nebude jediná zmena.
Napsal: 19 pro 2016, 18:29
od sikin1987
Ferrari1980 píše:77kW verzia a Euro4? To mi nejak nepasuje...a v 2004 77kW verzia? Ja som bol v tom, že 77kW verzia sa montovala tak do 2001. Čo ja viem, tak 77kW a 85kW sa líšia hlavne tým, že 85kW verzia má VGT turbo, ale isto to nebude jediná zmena.
ten vykon byl jen v doblu proste proste EURO 3 melo v doblu 74 aj 77 kw taky jsme na to cumel.
jinak k otazce zakladatele tematu. ok HDI znas tak 16V je OPEL a 2,0 JTD je uplne novy motor, kterej jakz takz drzi,ale neni toho tolik abyhc mohl rcit,ze to najede vklidu 500 tis jak 1,9tka,ale vstriky neochazi stejne jako na zadnem JTD foukle tesneni pod hlavou taky ne da se rict,ze je velcie povedene,ale jezdi strasne moc 1,6JTDcek,takze spis o nich muzu rict,ze jsou TOP motory po 1,9 a 2,4 JTD absolutne zadny problem ani u 1 co jezdi na servis behem 15-250 tis
Napsal: 23 pro 2016, 07:20
od Ondrus84
77,85kw a jestě i 103kw mJet do roku 2005 jsou EUR 3 bez DPF mam stilo 103 mJet a myslel jsem si též ze uz je to E4 ale hovno.....pokud neni DPF není E4
Napsal: 23 pro 2016, 21:17
od blacklight
Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.
Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
Napsal: 24 pro 2016, 00:49
od zero1724
No a klasika jtd 85kw a mjtd je rozdíl ve fázích vstriku? Prý mají už 16v mjtd a mjtd obecně problém s bionaftou a jsou citlivé na naftu, je tam nějak jinak palivovej systém či co?
Napsal: 24 pro 2016, 00:51
od zero1724
blacklight píše:Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.
Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
V německu cokoliv co má euro 4 má dpf, nemyslím zelenou plaketu do měst, ta se dá koupit... To je daň...
Napsal: 24 pro 2016, 09:28
od kecka
blacklight píše:Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.
Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
88 kw má vždy DPF EDC16
85 kw nemá DPF EDC15