Stránka 1 z 1

zakladova barva- jakou pouzivate a doporucujete?

Napsal: 03 bře 2017, 15:31
od Stipl
Prohlizel jsem par fotek nekterych karosaru a koukal na nektera videa a tam pri vyvarovani nebo ochranach podvozku davali na holy plech cervenou zakladni barvu (cihlovy odstin), muze mi nekdo rict o co jde a v cem to ma vyhody? Ja pri vyvarovani nebo nekde kde se dostanu na kov tak davam jen epoxidovy nastrik,pak kit atd. Atd. Nebo pokud nekdo dela jinak rad se priucim.

Napsal: 03 bře 2017, 15:39
od Stipl

Napsal: 03 bře 2017, 16:13
od jericho-3
Já zas sledoval, jakou používají lakýrníci a byla to také antikorozní, ale dvousložková...To co avízuješ, je asi běžná základovka používaná od 2. světové války, nebo se pletu? Zrovna půjdu kupovat tu dvousložkovou, tak jsem zvědav.. :)

Napsal: 03 bře 2017, 16:24
od Stipl
Tu prave pouzivam. Epoxy primer. Je k tomu druha slozka a ma to sedy povrch. Kupuju od firmy Novol. A zatim sem spokojen jen me zajimala ta cervena zakladovka a zkusenosti druhych. Ja ten epoxid strikal dycky klasickou flintou Kovofinish 1.4 tryska myslim. Ale ted mam flintu s tryskou 2.0 mm a je to good. Ale nevim jestli jde Novol koupit u nas. Kupuju ho za hranicema

Napsal: 03 bře 2017, 16:26
od Stipl

Napsal: 03 bře 2017, 19:21
od marian.marcin
Tak ako píšu hoši hore jednoznačne dvojzložkový antikorozívny epoxid ideálne pomer 1:1- nepoznám lepšiu ochranu holého Fe ;)

Napsal: 03 bře 2017, 19:40
od jericho-3
Ano, to je ono, jsem rád, že jste mi potvrdili její kvalitu. Dodnes jsem nepochopil, jak je možné že díly z válečných let , které používal např. Wehrmacht , jsou nastříkané barvou , syntetickou , kterou nelze dostat dolů , pomáhá pouze pískování. Jak to tehdy dělali, ve válečných dobách, že barva měla takovou trvanlivost, pružnost a třeba barvožer je pro ni k smíchu? Dnešní akrylátové sračky jsou dobré tak do showroomu. Je to křehké, přitáhnout třeba šroubek je nemožné bez nebezpečí prasknutí laku, no tragedie..Dnešní renovovaní veteráni jsou hlavně na dívání, s motorkou nelze jet po prašné cestě jako kdysi, kamínky by lak zničili.. Sere mě to, kam ten vývoj došel.. :(

Napsal: 03 bře 2017, 19:49
od Stipl
Takze kdyz davam ten epoxid dvojslozkovy tak je to to nejlepsi jo? Tak to sem rad ze to delam spravne.

Napsal: 04 bře 2017, 22:35
od Master
Ty stare barvy obsahuji minium, coz sice bezvadne antikorozne funguje, ale vzhledem k ekologii uz neni dnes pouzitelne (oxid olova)

Napsal: 05 bře 2017, 18:26
od jericho-3
Ony barvy za socialismu taky na ekologii kašlaly a přitom moc nedržely, koroze byla velký nepřítel a škodovka se musela každé jaro očistit a natřít tlumexem , jinak bylo po ní..Teď mám zrovna blatník z 50. tých let z D , kde je ještě červený tmel a barva je křehká a popraskaná..Musí vše dolů a znova. Alternativa k akrylátu bohužel dnes není.. :(

Napsal: 05 bře 2017, 19:03
od milda64
Minium prodávají potřebách pro lodě. MARINE MINIO

Napsal: 06 bře 2017, 19:17
od DanT3
Ten NOVOL je dobrej. Prodávám ho na krámě a kdo zkusil, ten ho chválí. Cena je sice vyšší, ale vyplatí se to. Má vysokej podíl antikorozního pigmentu, takže když se to někde proškrábne, nerozlejzá se to pod tím.
Když se tuží v poměru 1:1 funguje i jako varianta "mokrá na mokrou", tzn. jak uschne, což je otázka třeba půl hoďky, může se jít na další vrstvu, bez broušení. To je fajn, pokud je třeba spěchat - nový blatník, přebrousím, odmastím, pak ten epoxid, dvacet minut a jedu rovnou barvu nebo plnič.
NOVOL má i profi řadu SPECTRAL, mám pocit že ten epoxid Protect 360, o kterým se tu bavíme, se už asi ani nedostane a je v tý profi řadě a jmenuje se SPECTRAL 385.
Levnější varianta je od českýho výrobce Sincolor: S2300. Je to podobný, ale nebude tak silně antikorozní. Ale taky fajn. Berou si ho taky na nástřiky nádrží a podobný, kde je třeba vysoká odolnost.

Napsal: 07 bře 2017, 12:42
od jericho-3
Díky, koupím ho a použiji. Už delší dobu se chci někde zeptat.. :)