Stránka 1 z 3

Jde to?

Napsal: 06 dub 2006, 13:39
od Tomas.cz
Mám dotaz, když bud jezdit na směs 75% nafta a 25% fritovací olej, budu potřebovat předehřev atd...? nebo je objem oleje ještě malej na to aby netuhnul v potrubí atd?
Jakej je Váš názor?
Dík Tom

Napsal: 06 dub 2006, 14:05
od frenky
mělo by to fungovat v pohodě

Napsal: 06 dub 2006, 14:12
od Tomas.cz
Kdyby to zvládlo v pohodě poměr 50:50 nafta:olej byl bych moc rád.
V létě by to snad nemělo děla problémy.
Jedná se o starej motor Mercedes 2.4D- 55kw.

Re: Jde to?

Napsal: 06 dub 2006, 14:18
od alda164
Tomas.cz píše:Mám dotaz, když bud jezdit na směs 75% nafta a 25% fritovací olej, budu potřebovat předehřev atd...? nebo je objem oleje ještě malej na to aby netuhnul v potrubí atd?
Jakej je Váš názor?
Dík Tom
To ale moc neusetris, je nasnade, jestli ten oprcajtung s tim olejem stoji za to. :)

Napsal: 06 dub 2006, 14:19
od alda164
Tomas.cz píše:Kdyby to zvládlo v pohodě poměr 50:50 nafta:olej byl bych moc rád.
V létě by to snad nemělo děla problémy.
Jedná se o starej motor Mercedes 2.4D- 55kw.
Mercedes asi jo, ale u rotacniho Boshe me to i v lete porusilo tesneni a musel jsem nechat cerpadlo pretesnit.

Napsal: 06 dub 2006, 14:19
od frenky
poměr 50:50 by to mělo bez předehřevu zvládnout, víc už ale asi ne

Napsal: 06 dub 2006, 15:28
od Tomas.cz
Tady je Bosch, řadové vstřikovací čerpadlo.
Když se jede jen na olej na jako teplotu se předehřívá?
Tom

Napsal: 07 dub 2006, 03:41
od Kuba
Alespoň na 60 st. C u komůrkovýho či předkomůrkovýho motoru, u motoru s přímym vstřikováním paliva na víc, jinak hrozí u těhle motorů zanesení motorového oleje olejem rostlinym v důsledku nedokonalého spalování při delším chodu motoru na volnoběh nebo při delším provozu motoru při velmi nízkym zatížení. U starých motorů MB DIESEL lze očekávat ale nejméně potíží, i když bohužel právě u těhle agrgátů s nepřímym vstřikem paliva je specifická spotřeba paliva v důsledku konstrukce motoru dosta vysoká, jelikož konstruktéři upřednostňovali tichý chod motoru před spotřebou, což se ale na tu dobu taky povedlo - MB W 123 i W 124 patřily v době svého vzniku a i dlouho poté v dieselech k nejkultivovanějším agregátům.

Napsal: 07 dub 2006, 13:50
od Tomas.cz
Díky.
Takžě těch cca 75% nafta a 25% olej bych tam teď když bude teplo mohl lejt bez problémů?
Tom

Napsal: 03 kvě 2006, 22:31
od PetrS
Pročet jsem tu pár příspěvků, ale nikde jsem se nedočetl, kolik je bezpečný poměr RO/nafta bez předehřevu. Mám TDI 81kW. Teď jsem zkusil 60/40 a ztim bez problémů, mám počítat s tím, že nějaký nastanou?? (LOL) Jinak chci to provozovat pouze v létě, takže teploty nad 15°C, v zimě tam jde nafta ... Díky za rady.

Napsal: 04 kvě 2006, 10:13
od alda164
PetrS píše:Pročet jsem tu pár příspěvků, ale nikde jsem se nedočetl, kolik je bezpečný poměr RO/nafta bez předehřevu. Mám TDI 81kW. Teď jsem zkusil 60/40 a ztim bez problémů, mám počítat s tím, že nějaký nastanou?? (LOL) Jinak chci to provozovat pouze v létě, takže teploty nad 15°C, v zimě tam jde nafta ... Díky za rady.
Tezko radit, protoze seriozni zarizeni vzdy pouzivaji predehrev.Muze se neco stat, ale nemusi.Ale urcite je motor, vystaven vetsimu opotrebeni, uz kvuli degradaci oleje.Mne se treba stalo (jezdil jsem bez predehrevu 50/50), ze mne odeslo tesneni na cerpadle.Stalo mne to 400 Kc.Ven a zpatky jsem si jej dal sam (mechanicky Bosh).U TDI by se mohla jakakoliv zavada pekne prodrazit.

Napsal: 04 kvě 2006, 23:15
od bobyd
chlapi mam takovi dotaz kdyz uz tady o tom jde rec zaclo mi mocit cerpadlo mam P205 bosch staci v techto cerpadlech vymenit pouze tesneni? myslel jsem jestli tam treba nechcijou gufera nebo tak neco

Napsal: 05 kvě 2006, 05:13
od frenky
bobyd píše:chlapi mam takovi dotaz kdyz uz tady o tom jde rec zaclo mi mocit cerpadlo mam P205 bosch staci v techto cerpadlech vymenit pouze tesneni? myslel jsem jestli tam treba nechcijou gufera nebo tak neco
no a kde to teče?

Napsal: 05 kvě 2006, 08:21
od alda164
bobyd píše:chlapi mam takovi dotaz kdyz uz tady o tom jde rec zaclo mi mocit cerpadlo mam P205 bosch staci v techto cerpadlech vymenit pouze tesneni? myslel jsem jestli tam treba nechcijou gufera nebo tak neco
Mne se stalo, ze se provalil ten 'O' krouzek co z cerpadla vede tycka, ktera se otaci jak pridavas plyn + kolem nejakeho dekliku.Nejlepe cerpadlo sundat a zavest do servisu, ktery se tim zabyva a maji na Boshe stolici.Seridi a pretesni za nevelke penize.

Napsal: 05 kvě 2006, 16:13
od Tkevlar
otazkou je co jsou u tebe nevelke penize. Me rikali v servisu minimalne 3500,- ale i s vyndanim cerpadla.