Stránka 1 z 2
Delší převodovku na 1.9 TDI 66kw
Napsal: 08 lis 2017, 17:05
od Pavel85252
Zdar všichni, potřebuji poradit jaky typ převodovky je výrazně delší, možná už to tu někde je řešené, ale bohužel jsem nedohledal

Mám golf 4 66kw a jezdím hodně po dálnicích a bohužel motor točí při 140(tachometr) 2900-3000/ot. Chci dát delší převodovku 5 nebo 6 kvalt, aby motor točil při 130 cca 2000/ot., ale bohužel nevyznám se v kodech a ani nevím do kterých motorizaci se dávali delší.
Předem díky za odpověď

Napsal: 08 lis 2017, 17:07
od Marek77
Při takovém převodu motor neuveze karoserii!!! Budeš mít spotřebu jak tank a pružnost motoru v háji.
Nedělej to..... Dobrá rada. Nesahej na to, co je dávno vymyšlené. Výrobce moc dobře věděl, proč převodovku udělal právě tak, jak ji udělal.
Co je špatného na třech tisících otáček při rychlosti cca 140 km/h??? To je pro takový motor v naprostém pořádku.
Napsal: 08 lis 2017, 17:11
od Pavel85252
Velmi vysoká hlučnost, špatný komfort a bude dělán Chip s tryskami od DP takže s výkonem by nebyl problém
Napsal: 08 lis 2017, 17:13
od Rayx
Chvilka hledání jak to pak dopadá...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=163657
Souhlas, nešahej na to, valit 130 na 2000ot je nesmysl a tomuto nesmrtelnému motoru to jen bude škodit.
Napsal: 08 lis 2017, 17:13
od Marek77
To bys musel mít výkon kolem 120-130kW, aby sis mohl dovolit takový převod.
Prodej ten krám a kup si něco moderního. Copak má smysl do tak staré káry strkat peníze? Komfort je dán debilním podvozkem srovnatelným s žebřiňákem a mizernou tuhostí léty utahané karoserie, to nedohoníš žádnou převodovkou. Hlučnost je dána konstrukcí motoru, to taky neovlivníš, protože rotačka bude pořád rotačka.
Ani Superby a Octavie RS s výkonem 125kW nemají takový převod, jaký chceš.
Zapomeň na to a spadni na zem.
Napsal: 08 lis 2017, 17:22
od Pavel85252
No takhle cca 2000/ot. může být klidně i víc, nové auto nechci, jelikož nové nic nevydrží, tohle 17 let a karoserie bez koroze i hniloby včetně podvozku, komfort jsem vyřešil vzduchovým podvozkem, odhlučnění pomocí materiálů k tomu určené a dokonce jsem celkem vyřešil i aerodynamický hluk, jediné co chybí je trochu výkon a delší převodovka tod vše. Jen potřebuji vědět typy, které převodovky to jsou a sníží mi otáčky motoru jelikož při 3000/ot. je moc hlučný
Napsal: 08 lis 2017, 17:37
od fekálek
Docela dlouhou má fabia TDI 74kw (EWT) nevím ale jestli by tam šla, to musí někdo chytřejší

Napsal: 08 lis 2017, 18:10
od turbo kamna power
Napsal: 08 lis 2017, 19:17
od Pavel85252
Super díky za odkazy

Napsal: 08 lis 2017, 19:27
od Fantik
Měl bych mít převodovku z Ibizy TDI není tak dlouhá jak z Fábie ale lepší než to co tam máš teď.
Napsal: 08 lis 2017, 19:52
od Qxkiller
Napsal: 08 lis 2017, 22:03
od Slavkov
Ničeho se neboj (narozdíl od jiných, co ti zde radí), mám GIV varoš s motorem AGR (66kW) a osazenou převodovku EWT.
Dynamika??? 50 po městě jezdíš na trojku... 90 na čtyřku... Jinak jezdím i s vlekem a pohoda. Samozřejmě to na závodění není, ale na dálnici jsi o 500ot. níž.
Pokud to přetryskuješ a poladíš, tak za cca 10TKč získáš celkem dost...

Napsal: 08 lis 2017, 22:22
od techi
jezdím nově s (jen) dlouhou pětkou. Nevěř těm řečem, že spotřeba neklesne, klesne. viz.
http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu ... line-67008 Mě taky klesla, odhadem 0,3l. na dálnici. A taky klesla hlučnost.
Ale to už prodloužili podle mě hodně. Pětka z EWT je cca 2500ot při 130 a nechá se stím jezdit i mimo město, ale tam je úspora fakt nulová.
Jestli to máš až takového miláčka jak píšeš, asi bych uvažoval o tom šestikvaltu, protože tím získáš ideální odstupňování a nízké otáčky na dálnici. Ale je to drahé, milion kloudných věcí musíš vyměnit za díly s neznámou minulostí.
Jinak je ale stejně nejjednodušší koupit něco s 2.0 TDI BKD. Na takovou úroveň rotačku prostě nepřestavíš nikdy. Pořád tam sedíš jak v tanku, podvozek tluče a nesedí, řízení jde těžko atd atd...
Napsal: 10 lis 2017, 06:49
od Biimbo
V porovnání s EWT je origo šestikvalt z ASZ nebe a dudy. Sám jsem kdysi před pomalu deseti lety předělával. Dnes než předělávat tak bych radši rovnou vzal ASZ. Nebo v případě OII BKD. Výhoda OII je že ještě před pár lety se vyráběla a když budeš chtít sehnat kloudnou skříň, tak z nějakýho posledního comonraila je velká šance se trefit do solidního dílu. Takže prestavba z 5kvaltu bude aspoň při výběru dílů snazší.
Napsal: 10 lis 2017, 12:30
od Pavel85252
Slavkov píše:Ničeho se neboj (narozdíl od jiných, co ti zde radí), mám GIV varoš s motorem AGR (66kW) a osazenou převodovku EWT.
Dynamika??? 50 po městě jezdíš na trojku... 90 na čtyřku... Jinak jezdím i s vlekem a pohoda. Samozřejmě to na závodění není, ale na dálnici jsi o 500ot. níž.
Pokud to přetryskuješ a poladíš, tak za cca 10TKč získáš celkem dost...

Takže při 130 cca 2500, a ta převodovka EWT tak pasuje bez problémů a úprav?