Stránka 1 z 3
Oprava závitu olejové vany. Udělat na autě nebo ne?
Napsal: 23 úno 2018, 22:41
od pavlin2
Ahoj, mám na AVF zlehka stržený závit na vaně. Sice neteče ale mám strach, že se bude strhávat víc a víc.
Zátky mám M16x1,5 i M18x1,5, samozřejmě i vrtáky a patřičné závitníky.
Chci se jen zeptat vás mechaniků, kteří tyto úkony děláte mnohem častěji, jestli to děláte na autě nebo radši sundáváte vanu dolů. Mám obavu aby někam nevletěla šponka a nebylo vymalováno. Sice bych to po vyřezání závitu mohl prolít tím olejem co vypustim, ale prostě nevim...
Předem děkuji za reakce.
Napsal: 24 úno 2018, 06:07
od yardarytarda
o špony se neboj,akorát abys chytl osu.
Napsal: 24 úno 2018, 08:29
od JeníkRS
Normalne na aute
Napsal: 24 úno 2018, 08:45
od kanin
na autě...závitník jsem pomazal vazelinou, ať nachyta drobné šponky a bez problému

Napsal: 24 úno 2018, 10:05
od pavlin2
Děkuji mnohokrát za reakce

Udělám to na autě. Vezmu si v práci vazelínu na řezání závitů. Mám to potom pro jistotu propláchnout tím olejem co vypustím?
Napsal: 24 úno 2018, 11:58
od octaviask
jj fuknem dnu benzin velkou striekačkou par krat nech to vypluje ak dačo ostalo..
hlavne chyť osu inak si v pii....
Napsal: 24 úno 2018, 14:22
od JeníkRS
pavlin2 píše:Děkuji mnohokrát za reakce

Udělám to na autě. Vezmu si v práci vazelínu na řezání závitů. Mám to potom pro jistotu propláchnout tím olejem co vypustím?
nemusis i kdyz budes delat zavit porad potece zbytek oleje a i na zavitnik se ti nalepi spony
Napsal: 24 úno 2018, 16:26
od vilik
Dělal jsem to již několikrát. Stavitelným výstružníkem jsem protáhl díru podle tabulek na nový závit a normálně vytočil závit. Jak píší přede mnou. Zbylý olej udržel špony na výstružníku i závitníku, i když si nedělám iluze, že byly všechny. Ale zůstanou na dně vany, případně to zachytí olejový filtr. O čerpadlo strach nemám, myslím, že mu hliník v takovém mizivém množství neublíží.
Napsal: 24 úno 2018, 16:45
od pavlin2
Děkuju moc za pomoc!! Člověk je hned klidnější. Ty to děláš stavitelným výstružníkem? Ten já bohužel nemám. Viděl bych to tak, že vypustim olej, vyvrtám 14,5 díru vrtákem (puvodni zavit je M14 tak by to mělo brát málo, tudíž málo špon) a hned vyřežu závit. Následně vemu starý olej a pro jistotu to aspoň zlehka proliju
Děláte to všichni těma stavitelnýma vystružníkama nebo jen vrtákem?
Napsal: 24 úno 2018, 17:25
od vilik
S tím vrtákem opatrně. A když, tak ručně, vratidlem. Vsadím se, že pokud ho dáš do vrtačky, tak se ti kousne a máš po závitu, a možná vykloubené ruce.

Proto jsem volil stavitelný výstružník + vratidlo.
Napsal: 24 úno 2018, 17:26
od slovacek.milos
že bych se stím tak paplal to si nepamatuju, ten závit strhnu uplně,že zátku protočím, vemu závitník tonda se dívá zboku, do hliny zajede jak do másla, dám zátku z fáčka za 30 korun a zdar,

Napsal: 24 úno 2018, 18:42
od Tomas.cz
Já teda řežu na M15x1,5 a dávám novou opravnou zátku.
Napsal: 24 úno 2018, 19:00
od leguan
ja davam V COIL pak je to nesmrtelny
Napsal: 24 úno 2018, 19:58
od slovacek.milos
Tomas.cz píše:Já teda řežu na M15x1,5 a dávám novou opravnou zátku.
mi to de dobře stím závitníkem co je na konci tuším matka 17 to je origo někdo mi to dal, že to dám na dlouhý nástavec a tím ten úhel hezky trefím,
taky jsem přemýšlel že si koupím ten opravný kufr kde je 15 mm ale já třeba dva roky nic a pak dvakrát do roka, to si koupím potřebnější věci
Napsal: 25 úno 2018, 09:03
od pavlin2
Kluci diky moc za cenné rady. Vůbec jsem nevěděl že existuje opravná sada M15x1,5. Našel sem ji na netu za 4kila, je v ní 6 zátek a závitník. Je výhoda že se to nemusí vrtat
