Regenerácia DPF Skoda OII 2.0 TDI PD BMM
Napsal: 26 dub 2018, 13:53
Auto mám pomaly 2 roky, pri kúpe malo 167tis km, dnes 195tis km. Kilometre si myslím, že sú poctivé. Svedčí o tom výpis databázy v servise škoda, kde bolo pravidelne servisované, aj servisná knižka aj celkový stav auta.
DPF sa regenerovalo každých cca 700km. Ako sa mi raz pri pokusoch s delphíčkom podarilo omylom vymazať obsah popolčeka a nastavil som to potom VCDS naspäť odporučeným výpočtom km a priemernej spotreby (čo sa pamätám, tak to zhruba aj sedelo, dačo cez 50), tak sa mi regenerácia spúšťa pri najazdení presne 350km. A je úplne fuk, akým štýlom tie km najazdím. Vždy je to presne 350km od ukončenia poslednej regenerácie. Zaťaženie filtra sadzami je v tom momente 7 až 8%. Regenerácia sa ma ale spúšťať až pri 40%.
Je tomu od vymazania asi pol roka, najazdil som od vtedy cca 8tis km. A stále je tomu tak. Proste prejdem 350km, spustí sa regenerácia, aj keď obsah sadzí tomu nezodpovedá. Skúšal som aj adaptáciu diferenciálneho snímača - nezmenilo sa nič. Ten ukazuje na voľnobeh 5,1 - úplne rovnako tesne pred regeneráciou aj tesne po nej. V záťaži od 20 do 100 a na plný plyn je to okolo 300. To by zodpovedalo tomu, čo vypisuje VCDS ako referenčné hodnoty. Počas regenerácie teploty stúpnu na 800C, po približne 5-7km klesnú sadze na 0%, ale regenerácia ešte pokračuje ďalej asi raz takú dobu. Nemám to odstopované, ale príde mi, že trvá vždy rovnaký čas a cca 15km (jazda 70-80km/h). Čo sa tomu mohlo stať?
Skúšal som zmeniť obsah popolčeka aj na vyššie hodnoty, aj na menšie, opäť bez zmeny - 350km utne a vypaľuje. V motore je len jedna závada žhaviča na 3 valci - myslím, že s tým to nemá súvis. Jazdím s tým do práce, 40km tam, 40 nazad. Polovica okresky, polovica diaľnica. Ak sa pustí regenerácia, nechám ju vždy dokončiť. Vzhľadom na presnosť spúšťania každých 350km a charakteru prejavu PD pri regenerácii, tiež DSG, ktorý vtedy drží vyššie otáčky, nie je problém postrehnúť začiatok a koniec regenerácie. Neviete niekto algoritmus spúšťania regenerácie? Prípadne SSP, kde sa niečo také popisuje?
DPF sa regenerovalo každých cca 700km. Ako sa mi raz pri pokusoch s delphíčkom podarilo omylom vymazať obsah popolčeka a nastavil som to potom VCDS naspäť odporučeným výpočtom km a priemernej spotreby (čo sa pamätám, tak to zhruba aj sedelo, dačo cez 50), tak sa mi regenerácia spúšťa pri najazdení presne 350km. A je úplne fuk, akým štýlom tie km najazdím. Vždy je to presne 350km od ukončenia poslednej regenerácie. Zaťaženie filtra sadzami je v tom momente 7 až 8%. Regenerácia sa ma ale spúšťať až pri 40%.
Je tomu od vymazania asi pol roka, najazdil som od vtedy cca 8tis km. A stále je tomu tak. Proste prejdem 350km, spustí sa regenerácia, aj keď obsah sadzí tomu nezodpovedá. Skúšal som aj adaptáciu diferenciálneho snímača - nezmenilo sa nič. Ten ukazuje na voľnobeh 5,1 - úplne rovnako tesne pred regeneráciou aj tesne po nej. V záťaži od 20 do 100 a na plný plyn je to okolo 300. To by zodpovedalo tomu, čo vypisuje VCDS ako referenčné hodnoty. Počas regenerácie teploty stúpnu na 800C, po približne 5-7km klesnú sadze na 0%, ale regenerácia ešte pokračuje ďalej asi raz takú dobu. Nemám to odstopované, ale príde mi, že trvá vždy rovnaký čas a cca 15km (jazda 70-80km/h). Čo sa tomu mohlo stať?
Skúšal som zmeniť obsah popolčeka aj na vyššie hodnoty, aj na menšie, opäť bez zmeny - 350km utne a vypaľuje. V motore je len jedna závada žhaviča na 3 valci - myslím, že s tým to nemá súvis. Jazdím s tým do práce, 40km tam, 40 nazad. Polovica okresky, polovica diaľnica. Ak sa pustí regenerácia, nechám ju vždy dokončiť. Vzhľadom na presnosť spúšťania každých 350km a charakteru prejavu PD pri regenerácii, tiež DSG, ktorý vtedy drží vyššie otáčky, nie je problém postrehnúť začiatok a koniec regenerácie. Neviete niekto algoritmus spúšťania regenerácie? Prípadne SSP, kde sa niečo také popisuje?