Stránka 1 z 2

Regenerácia DPF Skoda OII 2.0 TDI PD BMM

Napsal: 26 dub 2018, 13:53
od passion
Auto mám pomaly 2 roky, pri kúpe malo 167tis km, dnes 195tis km. Kilometre si myslím, že sú poctivé. Svedčí o tom výpis databázy v servise škoda, kde bolo pravidelne servisované, aj servisná knižka aj celkový stav auta.
DPF sa regenerovalo každých cca 700km. Ako sa mi raz pri pokusoch s delphíčkom podarilo omylom vymazať obsah popolčeka a nastavil som to potom VCDS naspäť odporučeným výpočtom km a priemernej spotreby (čo sa pamätám, tak to zhruba aj sedelo, dačo cez 50), tak sa mi regenerácia spúšťa pri najazdení presne 350km. A je úplne fuk, akým štýlom tie km najazdím. Vždy je to presne 350km od ukončenia poslednej regenerácie. Zaťaženie filtra sadzami je v tom momente 7 až 8%. Regenerácia sa ma ale spúšťať až pri 40%.
Je tomu od vymazania asi pol roka, najazdil som od vtedy cca 8tis km. A stále je tomu tak. Proste prejdem 350km, spustí sa regenerácia, aj keď obsah sadzí tomu nezodpovedá. Skúšal som aj adaptáciu diferenciálneho snímača - nezmenilo sa nič. Ten ukazuje na voľnobeh 5,1 - úplne rovnako tesne pred regeneráciou aj tesne po nej. V záťaži od 20 do 100 a na plný plyn je to okolo 300. To by zodpovedalo tomu, čo vypisuje VCDS ako referenčné hodnoty. Počas regenerácie teploty stúpnu na 800C, po približne 5-7km klesnú sadze na 0%, ale regenerácia ešte pokračuje ďalej asi raz takú dobu. Nemám to odstopované, ale príde mi, že trvá vždy rovnaký čas a cca 15km (jazda 70-80km/h). Čo sa tomu mohlo stať?
Skúšal som zmeniť obsah popolčeka aj na vyššie hodnoty, aj na menšie, opäť bez zmeny - 350km utne a vypaľuje. V motore je len jedna závada žhaviča na 3 valci - myslím, že s tým to nemá súvis. Jazdím s tým do práce, 40km tam, 40 nazad. Polovica okresky, polovica diaľnica. Ak sa pustí regenerácia, nechám ju vždy dokončiť. Vzhľadom na presnosť spúšťania každých 350km a charakteru prejavu PD pri regenerácii, tiež DSG, ktorý vtedy drží vyššie otáčky, nie je problém postrehnúť začiatok a koniec regenerácie. Neviete niekto algoritmus spúšťania regenerácie? Prípadne SSP, kde sa niečo také popisuje?

Napsal: 27 dub 2018, 20:58
od Utmir
Mne to na Tourane 7Dsg regeneruje kazdych 380 km tak ako píšeš zvyšia sa otácky a v D ide na nižší prevodový stupeň

Napsal: 27 dub 2018, 21:26
od proxima
Nebol si náhodou prehrávať softver dieselgate?

Napsal: 28 dub 2018, 07:43
od rami
Ten kilometorvy prubeh regenerace se meni podle najetych km a mozna vypocitaneho zaneseni- bych tipnul.
Mne uz to regeneruje po 330km.

Napsal: 28 dub 2018, 08:28
od passion
Nemenil som SW. Je to EU4 ešte, PD, tá nie je postihnutá dieselgate.
Chápem, že sa to mení podľa zanesenia, aj to, že km aj hmotnosť popolčeka je pomaly na výmenu DPF - max je 60g, ja mám niečo cez 50. Lenže ako píšem, zmenilo sa to skokovo zo cca 700km na 350km presne vtedy, ako som nechtiac resetol popolček na nulu. Potom som to vrátil s VCDS naspäť, ale 350km interval ostal. Čakal som, že sa to časom adaptuje podľa snímania tlaku, ale nič sa nedeje. Stále je to pevných 350km ako skala. Nemalo by sa niečo ako vymazať adaptačné údaje a znovu to zadaptovať?

Napsal: 28 dub 2018, 12:14
od Vici
a za chvili zacne pribyvat nafta v oleji

Napsal: 28 dub 2018, 15:24
od passion
Regenuruje tak už necelých 10tis km a v oleji nafta nie je. 350km interval je ešte dosť na pohodu.
Nemáte niekto algoritmus spustenia regenerácie? Veľa vecí veľa ľuďm by to rozjasnilo.

Napsal: 28 dub 2018, 17:01
od UchoTD
Zatazenie 40% sadzí
Alebo maximálny kilometrovy nájazd,, cca 750km.
Dlhodobo zvyseny dif. tlak
Časté starty.

Napsal: 28 dub 2018, 17:58
od Tiger23
Mne regeneruje kazdých 340 km už 60 000 km.

Napsal: 28 dub 2018, 18:00
od passion
Môžeš byť konkrétnejší, ak vieš, k tomu dlhodobo zvýšenému diferenčnému tlaku? Nejaké hodnoty, tabuľka, alebo vzorec? Tak isto ku častým štartom - čo je pojem časté štarty pre podmienky skoršej regenerácie?

P.s.:prípadne ak by bol niekto ochotný adresy máp, ktoré to pojednávajú?

Napsal: 28 dub 2018, 18:26
od UchoTD
k takymto info sa nikdy nedostaneš
ani k nejakym vzorcom ani ničomu podobnemu..čo stym chceš vyriešiť akože?
či myslíš,že v ecu prenastavíš logiku vyhodnocovania upchatia dpf?
a nejaky adresy map? to si hodne mimo strelil.
nemyslím si,že sa tu nachádza niekto kto by poznal odpoved na tieto otazky.
problematika ktorú riešiš je nevyriešitelná a nema zmysel sa s nou zaoberat..mechanicke opotrebenie neopravíš zmenou dát v ecu ;)
nič v zlom ale myslim si,že to prehanaš. :-D
auto bude regenerovat vždy vtedy ked ono vyhodnotí,že je na to správny čas.neovplyvníš to nijako.
a taktiež nepredpokladám,že vymazaním popolčeka sa zmenila regeneracia zo 700 na 350km :) nikdy som sa stym nestretol a to som ich už "zopár" zresetoval. je to čudné.
Kym je regeneracia v pravidelnom intervale je to v poriadku,pokiaľ sa mení a regenerácia prebieha čoraz častejšie vtedy je problém ktorý treba riešiť.

Napsal: 28 dub 2018, 20:43
od passion
Mojou prioritou to nie je opraviť, veď možno ani nie je čo a pracuje to tak správne. Chcem vedieť, ako to myslí. Presný postup vyhodnotenia vstupných signálov RJ - "ak toto a toto je takéto a takéto, urobím hento vtedy a takto...."
Hľadám v tom logiku a dôvody, mám to zafixovné v podvedomí z charakteru mojej bývalej a terajšej práce. SW celej lokomotívy máme rozkreslený na vyše 300 stranách A4 vo forme vývojových diagramov. Ak niečo na nej hapruje, netápem, nehádam, ale viem presne pomenovať problém. Chcem veciam porozumieť, nedomýšľať si. Aj podmienkam spustenia regenerácie DPF. To je všetko.

Napsal: 28 dub 2018, 21:23
od UchoTD
a v tomto je celý problém..teda nie problém ale odpovedal si si sám
na to aby sme dokazali analyzovat postup vyhodnotenia plnenia filtra a zataženia,by sme museli mat niečo viac ako Damos k danej ecu..reverzné inžinierstvo ecu.
a celú logiku výpočtu..
možno by to bolo možné dohľadat niekde v Bosch

Napsal: 28 dub 2018, 23:49
od Utmir
Načo sa tu hádate aj tak to nevyriešite radšej poradte či to je normálne že to regeneruje každych 380 km ja mam zanesenie 11% či sa dá nejako ten interval regenerácie ovplyvniť ?

Napsal: 29 dub 2018, 10:43
od imo17
Maximálny kilometrový nájazd pre PD motory medzi regeneráciami je 400km.
Nech je zanesené akékolvek, dif. tlak akýkolvek proste po prejdení 400km od regenerácie sa regenerácia pusti znova.