Stránka 1 z 2
Kotouče 312mm od 140 km/h třepou s volantem !
Napsal: 01 dub 2019, 17:50
od MarfyE34
Zdar , mám tu další záhadný problém na mém voze
Přešel jsem na větší kotouče, původní 288mm jsem nahradil 312mm. A od té doby mě vibruje volant od cca 140 km/h a výš. Nové 312mm kotouče jsem koupil v sadě i s držáky a jsou to nějaké neznačkové A.B.S. nebo tak něco , nahodil jsem to na auto a třepal volant. Měl jsem podezření , že to dělají ty neznačkové kotouče tak jsem tam vrátil zpátky dost opotřebené kotouče 288mm a vibrace zmizely. Tak jsem měl jasno , opravdu ty neznačkové kotouče jsou asi nevyvážené a vibrují. Tak jsem sehnal nové origo VW kotouče , teď o víkendu jsem je tam dal a světe div se , vibrace jsou zpět

Záhada. Náprava má nové řízení Borsehung včetně táhel a kulových čepů, nové silentbloky v ramenou ( plné puky TT ) , nové uložení stabilizátoru, teď o víkendu nová ložiska v kolech FAG + znovu nové spodní čepy rameno-těhlice. Čili defakto komplet GO nápravy. Auto nikam netáhne , volant je teď kupodivu rovně.
Je možné , že tu větší hmotnost kotoučů 312mm ta náprava prostě nezvládá ??? Co má Octavia 1 RS na přední nápravě jiného než má Bora ASZ s 288mm ??? Fakt už nevím kde hledat. Někde tam musí být ještě nějaká menší vůle a ty velké těžké kotouče jí prostě vykreslují. Setkal se s tím někdo z vás ??? Díky.
PS: kotouč 312mm váží 8 kg , 288mm ještě musím zvážit, ale už v ruce je cítit váhový rozdíl.
Napsal: 01 dub 2019, 19:34
od A6TDI
Uz to tu nekdo resil ale fakt nevim cim to bylo zkus hledat..
Napsal: 01 dub 2019, 19:50
od Ján Horosz
A.B.S je china, nie je tnieco pokryvene na drzaku strmena? Dosky chodia lahko? nehreje to kotuce?
Naboje si meral? Nehadzu?
Napsal: 01 dub 2019, 20:09
od johnyd1
nahod new a hned testuj

máš tam jasne napsané 300- ... km čo máš robit.

Napsal: 01 dub 2019, 20:17
od MarfyE34
johnyd1 píše:nahod new a hned testuj

máš tam jasne napsané 300- ... km čo máš robit.

???
Napsal: 01 dub 2019, 20:26
od adrian_B
Vymeniť ložiská a náboje. Bude kľud
Napsal: 01 dub 2019, 20:44
od A6TDI
adrian_B píše:Vymeniť ložiská a náboje. Bude kľud
To je myslim ono ..
Napsal: 01 dub 2019, 20:45
od MarfyE34
Ložiska jsou nová od Soboty, ale náboje jsme "bohužel" nechaly původní , a kurva !

Napsal: 01 dub 2019, 21:29
od adrian_B
Tak znovu
Tiež som to riešil na pár autách a boli to náboje...
Dnes už robím výmenu ložísk len spolu s nábojmi a náboje kľudne aj Vika, topran za 13€. Odvtedy sa mi nič nevrátilo ohľadom trasenie bŕzd
Napsal: 02 dub 2019, 07:01
od Biimbo
Není pravda. I s novými náboji brzdy běžně kopou. Řešení je origo kotouč.
Napsal: 02 dub 2019, 07:08
od roman1648
No...právě, když vidíš že někteří výrobci nabízejí kotouč 312mm nebo i třeba 345 to bylo na nějaké 3.0TDi za pár stovek, to asi fakt s kvalitou nemá nic společného...
Napsal: 02 dub 2019, 09:02
od martinsidlo
Musí volně chodit třmeny i desky. Brzdovka maximálně k rysce max. Hlavně ten volný pohyb. Vypadá to jako blbost ( to už jsem dělal,vše volné apod. ) ale dělá to. Já mám takto vyřešené 280,nic nekope,nehází. A dělám to často.
Je to můj poznatek dobře míněný,dost lidí tady s tím nebude souhlasit. Jejich názor.
Napsal: 02 dub 2019, 09:38
od favo
Jenže když jsi přehazoval zpět kotouče 288 musel jsi přehodit i držáky třmenů, takže problém bych hledal tady, jak píše Martinsidlo.
Já řešil podobný problém a ukázalo se, že mi brzdy stále přibržďovaly a nad 130 km/h už se kotouče dost hřály a po šlápnutí na pedál se auto začalo strašně třást a brzdit se mu vůbec nechtělo.
Taky jsem jako ty vyměnil vše možné i nemožné, ale klid mám až od chvíle kdy jsem dal dozadu nové třmeny a přední a zadní držáky dokonale vyčistil a opiloval tak, až desky chodily volně, vše jsem navíc namazal vazelinou na brzdy s odolností kolem 1100 °C. Dával jsem též nové brzdové hadice.
Napsal: 02 dub 2019, 09:48
od Tomas.cz
Pamatuju jak jsem na Renaulta Megane dal laciné brzdové destičky a s autem nešlo jezdit, tedy spíše brzdit, přední brzdy mlátily s volantem jak s házivostí kotouče 0.5cm, hrůza.
Tak jsem bádal, protože byly sousturžené kotouče logicky padla volba na ně, ale chyba zde nebyla, na zkoušku jsem použil ojeté destičky z koše a hle bez potíží, namontoval jsem tedy značkové destičky a opět ok.
Nikdy bych nevěříl že chyba byla v destičkách, patrně byla špatná směs a nějak odskakovala destička od kotouče, jinak nevím.
Řešil jsem to dotazem i zde a také mi nikdo nevěřil

Napsal: 02 dub 2019, 10:02
od Biimbo
Tukydydes dal nové těhlice, nové ložiska, origo náboje, nové třmeny, tlumiče, silentbloky. Kromě silentbloku napravnice vše nové. A vibrace po pár tisících zpět. Pak origo kotouče a klid. 280mm O1. Zadní náprava s novými držáky, brzdiči a silentbloky byla dělaná krátce předtím.