Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky
Napsal: 27 úno 2020, 06:44
Zdravím pánové, mám takový problém a potřeboval bych nasměrovat po čem jít.
Asi před třičtvrtě rokem jsem dal repasovanou hlavu a novou vačku spolu s rozvodama na svoje ASZ.
První co mě překvapilo bylo že už nejezdím tankovat plnou po nájezdu kolem 700 km, ale hladový oko se ozve už kolem 640 km. Přikládal jsem to častým jízdám v kolonách, ale včera jsem kouknul na dlouhodou průměrnou spotřebu a ta mi z nějakých 6,5 - 6.7 na kterých jsem se pohyboval spoustu let, vylezla na 8.0 a to už se mi zdá opravdu hodně.
Co jsem tady tak pročítal, tak ve většině případů se zvýšená spotřeba projevila společně s úbytkem výkonu, ale já žádnou ztrátu výkonu nepozoruji, spíše naopak.
Motor od výměny šlape mnohem klidněji a tišeji, výkonu má dost i s náběhem výkonu kolem 1700 ot/min není problém.
Jediný rozdíl kterého jsem si všimnul bylo, že motor k axceleraci musím pobízet větším sešlápnutím plynu než před opravou, ale tohle jsem si zase omlouval tím, že mám nové turbo VB a soft mám pro VA. Ovšem jakmile se motor nadechne, tak táhne až k cca 4500-5000 ot/min naprosto plynule a hladce.
Nebudu se tu rozepisovat otom, jak motor než přidám plyn prohřeju klidnou jízdou a olej měním dřív než je třeba, to dělá asi každý kdo si provoz a opravy takového auta platí ze svého.
Zkoušel jsem i dělat log, ale vzhledem k tomu, že mám jen nějakou čínskou verzi kabelu a soft mám IHR 304, tak potom co udělám log už nejsem schopen dohledat kam se uložil, protože nastavení cesty ukládání souborů v nabídce nastavení nemám. Navíc není zrovna jednoduchý řídit a hrát si ještě s notebookem a nikoho přitom nezabít.
Z elektroniky se na motoru měnilo jen čidlo polohy vačkového hřídele, čidlo venkovní teploty a jeden vstřikovač. Vše ostatní je ještě původní od roku 2001.
Při kontrole nastavení vačky mi synchronizace kolísala mezi 0,0 - 0.5 teď ale nevím zda do plusu nebo do mínusu, ale vím že jsem se tu dočetl, tuším od Humla, že se mi to bude postupně dostávat k nule jak se bude řemen natahovat, takže to takhle je OK.
Hlava je udělaná kompletně ve firmě Engitec, tedy včetně nových šachet, nových vodítek ventilů a prostě všeho co nabízejí. Vačka je Kolbenschmidt a rozvody tuším NSK, turbo nový GT1749VB, nový EGR a nějaký podtlakový hadice od Samco.
Nenapadá vás co mám zkontrolovat , kde by mohl být zakopaný pes, ono jezdit s TDI za 6,7 není příjemný natoš za 8,0.
Díky moc za každou radu.
Asi před třičtvrtě rokem jsem dal repasovanou hlavu a novou vačku spolu s rozvodama na svoje ASZ.
První co mě překvapilo bylo že už nejezdím tankovat plnou po nájezdu kolem 700 km, ale hladový oko se ozve už kolem 640 km. Přikládal jsem to častým jízdám v kolonách, ale včera jsem kouknul na dlouhodou průměrnou spotřebu a ta mi z nějakých 6,5 - 6.7 na kterých jsem se pohyboval spoustu let, vylezla na 8.0 a to už se mi zdá opravdu hodně.
Co jsem tady tak pročítal, tak ve většině případů se zvýšená spotřeba projevila společně s úbytkem výkonu, ale já žádnou ztrátu výkonu nepozoruji, spíše naopak.
Motor od výměny šlape mnohem klidněji a tišeji, výkonu má dost i s náběhem výkonu kolem 1700 ot/min není problém.
Jediný rozdíl kterého jsem si všimnul bylo, že motor k axceleraci musím pobízet větším sešlápnutím plynu než před opravou, ale tohle jsem si zase omlouval tím, že mám nové turbo VB a soft mám pro VA. Ovšem jakmile se motor nadechne, tak táhne až k cca 4500-5000 ot/min naprosto plynule a hladce.
Nebudu se tu rozepisovat otom, jak motor než přidám plyn prohřeju klidnou jízdou a olej měním dřív než je třeba, to dělá asi každý kdo si provoz a opravy takového auta platí ze svého.
Zkoušel jsem i dělat log, ale vzhledem k tomu, že mám jen nějakou čínskou verzi kabelu a soft mám IHR 304, tak potom co udělám log už nejsem schopen dohledat kam se uložil, protože nastavení cesty ukládání souborů v nabídce nastavení nemám. Navíc není zrovna jednoduchý řídit a hrát si ještě s notebookem a nikoho přitom nezabít.
Z elektroniky se na motoru měnilo jen čidlo polohy vačkového hřídele, čidlo venkovní teploty a jeden vstřikovač. Vše ostatní je ještě původní od roku 2001.
Při kontrole nastavení vačky mi synchronizace kolísala mezi 0,0 - 0.5 teď ale nevím zda do plusu nebo do mínusu, ale vím že jsem se tu dočetl, tuším od Humla, že se mi to bude postupně dostávat k nule jak se bude řemen natahovat, takže to takhle je OK.
Hlava je udělaná kompletně ve firmě Engitec, tedy včetně nových šachet, nových vodítek ventilů a prostě všeho co nabízejí. Vačka je Kolbenschmidt a rozvody tuším NSK, turbo nový GT1749VB, nový EGR a nějaký podtlakový hadice od Samco.
Nenapadá vás co mám zkontrolovat , kde by mohl být zakopaný pes, ono jezdit s TDI za 6,7 není příjemný natoš za 8,0.
Díky moc za každou radu.