V posledních dvou obrázcích najdeš výpočet na množství vzduchu, které bys měl mít. Ze zkušenosti je to tak, že ty motory by měly mít něco okolo 420-440mg/zdvih vzduchu na volnoběh při vypnutém EGRu, příp. 250 mg/zdvih při aktivním EGRu.
Na str. 14 máš i výpočet pro volnoběh - vyšlo jim to dost vysoké (496 mg/zdvih), tak to rychle přepočtu na moje hodnoty:
Kód: Vybrat vše
Vzoreček kgh = mg_zdvih * nmot * i * 60 / (2 * 10^6), tak vyjde:
Volnoběh bez EGR: 430 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 46.44 kg/h (12.9 g/s)
... dle tabulky cca 2.15V
Volnoběh s EGR: 250 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 27 kg/h (7.5 g/s)
... dle tabulky cca 1.8V
Uvažovaných 900mg/zdvih na volnoběh (nevím kde se vzalo :?)
900 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 97.2 kg/h
... 2.76V
Ber to jako orientační výpočet, ale takto by to mělo zhruba vycházet.
Nevím kde jste vzali 900 mg/zdvih na volnoběh (asi ve druhém tématu, které jsem nečetl).
Napětí 2.3V, jak píšeš, mi vychází na nějakých 55,7 kg/h, tedy po přepočtu podle uvedeného vzorečku na cca 516 mg/zdvih.
Což je sice více než bych čekal, ale téměř se to rovná tomu co jim vyšlo v tom časopise. Ale hlavně, je to na míle daleko od uvedených 900 mg/zdvih.
Takže pokud měří signál z váhy vzduchu na volnoběh, tak to za mě ukazuje celkem ok.
Nevím jestli má připojený nebo odpojený signálový drát co vede do jednotky.
Pokud odpojený, váha je ok. A je potřeba to proměřit po připojení.
Pokud je tento drát připojený a ukazuje to tyto hodnoty, tak podle mě ve svazku žádný odpor není a jednotka by měla ukazovat okolo 500 mg/zdvih.