Stránka 1 z 3

Jiné teploty spalování při provozu na RO?

Napsal: 19 lis 2007, 20:49
od KUK
Stala se mi taková věc. Při snaze dotáhnout své úpravy k dokonalosti a zvýšení výkonu motoru, jsem si nechal vyměnit trysky za "větší". Jezdilo to jako čert, na olej i naftu, akorát to dost hulilo, černě. Asi po 3 týdnech provozu (možná to s tím vůbec nesouvisí) mi začal motor občas běžet jen na 4 válce (mám 5ti válec), tak šup s tím k odborníkům do servisu a ejhle - pátý válec vydřený (komprese jen asi 17) a čtvrtý prý už taky "načatý". Na můj dotaz čím to je, odpověď (samozřejmě) prý provozem na olej. Vznikají prý jiné teploty při spalování (zřejmě vyšší) a pak se to prý nestíhá mazat.
Má někdo radu? Motor nechám zgenerálkovat (bude to stát ranec), ale co dál? Vrátit se k originálním tryskám?, k provozu na naftu (fuj)?, nebo do hrobu...?
:)
Podotýkám že motorový olej měním po 10 tis a svoje autíčko točím minimálně, stav tacho je poctivých 196tis km.
Když mi v tom servisu vypouštěli mot. olej tak prý v něm žádný cucky nebyly, vypadal normálně, ale byl prý cítit po RO.
Tak teď baby raďte...

Napsal: 19 lis 2007, 22:20
od Kubator87
Tak to je hustý, kdybych měl TDI z roku 2001 tak bych si dal ten aktivní čistič nebo filtr nebo co to je na olej, jinak ti neporadím

Napsal: 20 lis 2007, 08:24
od Pavel
Mě se tohle stalo u motoru který byl překroužkovaný za polské kroužky, po 20 tis byl bez komprese. Tak jestli není problém tady někde. RO při spalování produkuje hodně karbonu a tím je větší opotřebení. Co máš za auto?

Napsal: 20 lis 2007, 08:33
od Zdenda
Hulí černě = moc paliva, které se nespálí. Takže ti tam zůstává nespálenej nebo napůl spálenej rostliňák, kterej ti zalepí kroužky, popř. projde do olejové vany, kde taky nedělá pěknou rotiku. Po výměně trysek to chce překontrolovat maximální dávky. U nafty tohle moc nevadí, ale nafta neni narozdíl od RO svinstvo.

Napsal: 20 lis 2007, 10:40
od KUK
Pavel píše:Mě se tohle stalo u motoru který byl překroužkovaný za polské kroužky, po 20 tis byl bez komprese. Tak jestli není problém tady někde. RO při spalování produkuje hodně karbonu a tím je větší opotřebení. Co máš za auto?
VW T4. Všechno bylo původní, nikdy na ten motor nikdo nesáhl.

Napsal: 20 lis 2007, 11:17
od coroner
Vstřikovalo se moc nafty (oleje) jak ti to černě hulilo. Pokud je fakt ten pátej válec vydřenej, tak ti ten rostliňák naředil olej a ten pak napikaču mazal. Pokud je na něm ale malá komprese a ještě to nebylo rozdělaný, tak bych se přiklonil spíš k těm zapečenejm kroužkům.

Napsal: 20 lis 2007, 11:39
od KUK
Už je to rozdělaný, kroužky jsou zapečený na pátým i čtvrtým, pátý válec vydřený na bocích, ne na silové straně. Čtvrtý válec taky chycený, ale jen trochu.
Tak nevím jestli to nebylo těma většíma tryskama a jestli se zas radši nevrátit k těm originál menším...

Napsal: 20 lis 2007, 12:56
od coroner
KUK píše:Tak nevím jestli to nebylo těma většíma tryskama a jestli se zas radši nevrátit k těm originál menším...
Menší bych nevracel, ale šoupnul bych to někomu, kdo to dokáže správně nastavit, ubrat naftu (olej), když turbo netahá a nastavit vhodné množství nafty (oleje) při práci turba a případně mu i lehce přidat tlak.
2001 bude už plně el. řízena, takže by to mělo jít nastavit poměrně hladce a funkčně. Kontaktuj někoho, kdo do toho vidí, třeba Reeshu a ten si s tím pohraje :D

Napsal: 20 lis 2007, 14:07
od KUK
Ten už si s tím hrál, na nic nepřišel...

Napsal: 20 lis 2007, 17:45
od truck
Výměna trysek za větší je špatný tah určitě ne dovedení k dokonalosti.
Už to že to hulilo do černa na olej i naftu ti mnělo napovědět že není něco v pořádku. Nespálený r.o.bych viděl jako příčinu defektu motoru. Pokud bys jezdil jen na naftu tak by se to nestalo. Trysky nechat orig. spíše na r.o. zvýšit tlak pro lepší rozprášení oleje ( paliva ).

Napsal: 20 lis 2007, 20:03
od waqw
Já mám citroena zx 1.9td (komůrkáč) a když ten motor vytočím nad cca 2500 - 3000 otáček tak taky fest černě hulí - co stím dělat? Jezdím momentálně na naftu....

Napsal: 22 lis 2007, 00:57
od KUK
truck píše:Výměna trysek za větší je špatný tah určitě ne dovedení k dokonalosti.
Už to že to hulilo do černa na olej i naftu ti mnělo napovědět že není něco v pořádku. Nespálený r.o.bych viděl jako příčinu defektu motoru. Pokud bys jezdil jen na naftu tak by se to nestalo. Trysky nechat orig. spíše na r.o. zvýšit tlak pro lepší rozprášení oleje ( paliva ).
A na kolik zvýšit ten tlak? Na nejvyšší přípustný, nebo ještě vyšší? Prý pak někdy čerpadlo má problém to přetlačit...

Napsal: 22 lis 2007, 07:48
od mtapaj
waqw píše:Já mám citroena zx 1.9td (komůrkáč) a když ten motor vytočím nad cca 2500 - 3000 otáček tak taky fest černě hulí - co stím dělat? Jezdím momentálně na naftu....
v prvom rade je asi nizka kompresia
a v druhom,zmeraj tlak vstrekovacov,,,ak to moc dymi,moze byt nizky vstrekovaci tlak,alebo zle rozprasena nafta-vadna tryska

Napsal: 07 pro 2007, 22:02
od KUK
Má někdo dojem, že jsem si tohle způsobil provozem na RO? Oprava stála 99tis tak bych si to nerad zopakoval... :)
Obrázek

Napsal: 09 pro 2007, 07:07
od octavia_66_tdi
moc pekny :o

kdyby jsi jezdil pouze na naftu a tankoval i 50kc litr urcite by si byl spokojeny a jeste by jsi usetril (LOL)

to si pis ze je to tim ze jsi lil olej a z poloviny i vetsima tryskama jelikoz to ma nabehano,olej se nespali jak ma (usazuje se karbon) a navic jde do oleje a ten pak hure maze a vysledek je .. 99.000kc ;)

to sice moc nechapu, kdyz motor jety komplet sezenes do 20tis ale budiz