Stránka 1 z 3
Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"
Napsal: 27 lis 2007, 07:40
od waqw
Zajímalo by mě, jestli někdo má praktické zkušenosti z jednonádržovým systémem...
Napsal: 27 lis 2007, 07:41
od Pavel
Já. Jezdím s jednou nádrží a na mix už přes tři roky.
Napsal: 27 lis 2007, 08:27
od waqw
No a mohl by jsi prosím napsat nějaké zkušenosti ? Co máš za auto, v jakém poměru to ředíš, ¨jak v zimě.. máš předehřev?
Díky Tom
Napsal: 27 lis 2007, 15:17
od Pavel
Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
Napsal: 27 lis 2007, 17:17
od Pavel
Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
Napsal: 27 lis 2007, 18:02
od brutar68
Pavel píše:Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
Mě v zimě Fiesta 1.6D startuje s padesát na padesát max do -5 Hold mercedes

Napsal: 28 lis 2007, 09:30
od Pavel
Ano. Mercedes je nadčasový:) Dnes ráno bylo -5,5 a se svými 75 ti procenty drcnul ihned

Napsal: 28 lis 2007, 19:24
od mm
s mercedesem si to muzes dovolit kdyz mas radovy cerpadlo... a neznicitelnej motor ostatnim s rotacnim cerpadlem (i bosh) bych doporucoval 2 nadrzkovej system... myslim si ze zas o tolik draz neprijde a muzes jezdit na 95% olej bez problemu (casem i vic usetris nez to porad redit s naftou....) a ten motor proplachnout naftou taky neuskodi... mam zkusenost na mb ze kdyz je olej studenej tak se i zvysi spotreba.. a auto hlavne ve vetsich rychlostech tolik nejde...
Napsal: 28 lis 2007, 20:02
od waqw
No ta jednonádržovka je výhodná především pro ty, co jezdí kratší trasy - jako např. já. Jezdím cca 7 - 10 km a takové popojíždění po městě a v zimě se motor pořádně nezahřeje.
jednonádrž
Napsal: 28 lis 2007, 21:39
od wiguf
Čau, zatim na tom jenom pracuju, ale už to mam celkem promyšlený, jenom čas mi nezbejvá. Taky jezdíme krátký trasy a dvounádržák na to neni ideální. Největší problém je viskozita oleje, při mrazu nejde nastartovat. Jednak si s tim neumí poradit to rotační čerpadlo a vstřiky, který to máslo prostě nerozstříknou. Mam už na to podrobnej plán a chystam se to vyrobit a když se to osvědčí tak bych to možná dělal i na kšeft. Ale jak říkam nemam čas na to to zkompletovat a ozkoušet. Uděláš si elektrickej předehŕev oleje, ptz nějakej výměnník absolutně nestíhá. Nejjefektivnější a hlavně nejrychlejší je to s žhavičkou. Hodně důležitý je podávací čerpadlo s bypassem. Vyhřívanej filtr. Šluslá zpátečka. Celej vyhřívanej okruh chce udělat co nejkratší. Hadice co nejtlustější. A dokonale utěsnit!! Filtry oleje je rozhodně nutný s sebou vozit min. 2 náhradní. A nebo koupit takovej ten profi s co největší plouchou filtrace. Ideální je mít průhledný hadice, aby se dalo zjistit jestli to někde nesaje vzduch. A mým soukromým vynálezem je vyhřívat vysokotlaký potrubí těsně před vstřikama a nejlíp i vstřiky, aby se vstřiky neničily, nekarbonovali a hlavně dobře ROZPRAŠOVALY(nejen kapaly)!! Jediná nevýhoda tutoho systému je velká náročnost na elektrickou energii. Chce to macatou baterku a světla pro denní svícení, který nebudou baterku zbytečně ždímat. Alternátor totiž jinak nestíhá dobíjet. Další alternativou pro šluslou zpátečku je i samoodvzdušňovák od oventropu, ale od toho jednoznačně zrazuje jeho přemrštěná cena. Chce to utěsnit přepady a pokud i pak se bude systém zavzdušňovat je jeho pořízení nutné zvážit.
Obvody se budou ovládat zevnitř manuálně, opět pro ušetření nákladů. Velmi informativní je i teploměr, kluci tady zmiňovali ten z počítaču, jak má okolo 3 čidel a je celkem přesnej. Výměnník s chladící kapalinou je užitečný pro jízdy delší 20km a značně šetří baterku a tím i snižuje spotřebu, ale opět se s jeho použitím náklady rapidně zvyšují. To je asi tak všechno co můžu tuktomu tématu říct. Kdyby někdo měl zájem o koupi a montáž, abych s tim pohnul a vyrobil a ozkoušel to, určitě se mi ozvěte. Nebo bych byl ochoten vyrobit a namontovat výměnnou za RO.
Napsal: 28 lis 2007, 23:13
od mm
Podle me se motor zvlaste diesel na kratsi trasy hodne nici... v tvym pripade bych doporucoval webasto (nezavisle topeni) rano zapnes a voda je na pracovni teplote. A nezbytne je take vyhrivani nadrze..... zalezi jaky auto na to chces provozovat... ja bych osobne na kratsi trasy do auta olej nelil zvlast v zime... v lete bych to este pochopil. Opravdu by me zajimal tvuj financni rozpocet... kolik opravdu usetris... Na jake auto to chces provozovat doporucoval bych mb nebo jake koliv auto s radovym cerpadlem.
Napsal: 29 lis 2007, 09:09
od Zdenda
ohřev vysokotlakýho potrubí je mrhání energií. Při ohřátým motoru už jsou střiky samy o sobě dost horký a průtok v nich natolik malej, že se olej od nich v klidu ohřeje (nevim na kolik, ale schválně si někdy změřim teplotu vstřiku, typoval bych okolo 80°C) A při studenym motoru jsou ztráty vedením v kovu tak velký, že ti stejně všechno teplo uteče do studený hlavy apod...Muj názor.
Napsal: 29 lis 2007, 09:48
od Pavel
Přesně tak, po pár zápalech je jehla a a vnitřek vstřiku tak ohřátý že je úplně nesmyslný něco předehřívat a rozprašování je správné.
ohřev vstřiků
Napsal: 29 lis 2007, 09:52
od wiguf
na krátký trasy to neni ideální, ale když někdo jezdí pravidelně každej den 30km do práce a 30km z práce + ještě nějaký víkendovky, tak se ty kilometry nastřádaj. A když člověk jezdí denodenně, tak se to podle mého nezanese, horší by to bylo najet 20km a pak nechat stát tejden a tak. MB by byl nejideálnější, ale i tam bych ohřev doporučoval, ptz cena motorových náhradních dílů bude astronomická.
Ohřev vstřiků je důležitej hlavně pro start. Ztráty toho tepla se nebojim, jen to tak 2 minuty bude trvat než se prohřejou, pár témat zpět kluci právě psali že na vysokotllakym potrubí maj okolo 50 stupňů Celsia, což je málo, po dlouhý jízdě by se měly zahřát, pokud tamtudy neproudí vzduch.
zrovna silver to tam psal:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Napsal: 29 lis 2007, 09:56
od Pavel
MB má předehřev už z výroby, pro vylepšení se dá dát akorát odvzdušňovák a uzavřít zpátečku. Cena dílů nijak zvlášť nevybočuje z normálu.