Stránka 1 z 1

Alfa 164 2,5 TD moc vysoký tlak turba help

Napsal: 04 pro 2007, 19:54
od maiello
ahoj všem mám problém s turbem, při větší zátěži motoru cca 2500 ot.min a tak půlce plynu, začne svítit červená kontrolka u té ručičky co ukazuje tlak turba, ta už tedy neukazuje, neboť je asi poškozená vysokým tlakem. i když otevřu kapotu a přidám více plynz tak hadice od IC ztvrdne jak šutr, tak z toho usuzuji že tlsk turba je příliž vysoký
nevíte co s tím? zřejmě zaseklá regulace ale jak na to a kde co ?? :?
Díky všem mám jí chvilku tak se teprve učím co a jak
AR 164 2,5 TD rok 92

Napsal: 10 pro 2007, 00:58
od bjukemen
...ano zrejme to bude nefunkčná regulacia ale ja by som to nechal tak aspon to bude lepsie tahať...

Napsal: 10 pro 2007, 09:37
od dist01
no lepší táhnout to nebude protože tam bude méně paliva než vzduchu
bude lepší když to vyčistíš nebo opravíš

Napsal: 10 pro 2007, 17:23
od smoula
Presne tak nepojede ti to.A az turbo prekroci urcitou mez co je zadana v RJ motoru tak ti auto spadne do nouzoveho rezimu a budes mit snizeny vykon a moc to nepojede.Nejspis tam je regulace v cudu.Jestli tam mas tam regulaci soupatkem tak to trbo musis vytahnout vycistit a rohybat. A kdyz to nepujde tak nove turbo :)

Napsal: 10 pro 2007, 22:04
od maiello
tak si řikám jak poznám že nekecá jen to čidlo hadice je teda tvrdá ale někdo mi povidal že je to normální. Může i ar 92 padat do nouzáku? tam je ještě mechanický čerpadlo takže asi nějak složitá řj tam nebude? zatím jezdí v pohodě vůbec nehulí a do nouzáku zatim nepadá, to octávka to bylo horší než se turbo vyčistilo

Napsal: 10 pro 2007, 23:08
od jarda3tipo
A R z 92 je klasický komůrkáč.
Jeden drát k čerpadlu a hotovo 8)
Jediný nouzak bude mít možná EGR :)

Napsal: 11 pro 2007, 00:06
od pajda
tak tak,je to dřevěnej diesel
jediný co se stane,že ti to roztrhá hadice nebo něco hůřeji.
Koukni jestli se hejbá ta páka na turbu,zkus do ni fouknout stlačenej vzduch tak 1,0bar.Nebo může bejt v pr..li ten wastegate

Napsal: 11 pro 2007, 22:23
od maiello
díky všem za rady, ještě jedna otázka začíná mi téct nafta z čerpadla z té pákly co ji ovládá táhlo plynu. asi tam bude nějaké gufero ale jak se k němu dostat a mohu to dělat na autě? nebo musí čerpadlo ven?? díky

Napsal: 11 pro 2007, 22:38
od jarda3tipo
Čerpadlo ven nemusí,ale musíš sundat celé víko to platí u bezturbáku.
Z korektorovou hlavou má někdo zkušenost :?
Každopádně bude vyčochtané bronzové pouzdro i hřídelka+"O" kroužek.
Chce to nový pouzdro a "O" kroužek a pouzdro doporučuju zalepit loctajtem pro těsnost.
Po vylisování vzniknou axiální oděrky a těma to bude bez lepení sáknout.

Napsal: 12 pro 2007, 00:21
od dist01
máte jěšte nejaky zkušenosti ohledně tohoto motoru?

Napsal: 12 pro 2007, 22:38
od maiello
to zas bude porod díky všem dělal to již někdo u tohoto mototru na voze??
kdyby chtěl někdo za rozumnu úplatu pomoct tak dojedu severní a střední čechy kamkoli. díky

Napsal: 13 pro 2007, 11:03
od jarda3tipo
Par fotek k objasneni situace.
Je to docela sila
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=1573

Napsal: 13 pro 2007, 14:54
od marosi
kdo pozná čerpadlo je výmena horného púzdra brnkačka, ale treba vymeniť aj páčku a bez loctite

nejde sa robiť GO čerpadla ale iba horná oska, ale ešte raz, kdo nepozná alebo nemal rozobrané čerpadlo nech sa nechytá

Napsal: 13 pro 2007, 15:26
od jarda3tipo
[quote="marosi"]kdo pozná čerpadlo je výmena horného púzdra brnkačka, ale treba vymeniť aj páčku a bez loctite

Pokud vylisuješ vyčochtané bronzové pouzdro tak v otvoru v Al. víčku vzniknou axiální rýhy. :(
Po nalisováni nového pouzdra bez loctite (pojistného na matice do určitých Nm) bude nafta prolínat mezi pouzdrem a Al. víkem.....
Loctite zatěsní tuto styčnou plochu

Hřídrlka páčky bude také opotřebovaná.
Je vhodné jí vyměnit za nepoškozenou.

Napsal: 14 pro 2007, 21:46
od maiello
díky všem za rady, na pár motorech už jsem dělal nějaké opravy, takže se o to pokusím, jinak jakékoliv rady a nápady vítány

díky :) :)