Stránka 1 z 2
přemostění chladiče
Napsal: 13 pro 2007, 21:25
od wiguf
Zkoušel ste někdo přemostit chladič? Aby se auto fofrem ohřálo. Myslim si že to bude fungovat, akorát to chce hlídat teplotu, člověk by si tim ušetřil zdlouhavý ohřívání výměnníků, který samy ještě tak chladí celej motor a brání dosažení provozní teploty.
Klidně bych to dokázal sehnat, tak kdybyste to někdo chtěl tak by to vyšlo asi na 1200,- při zachování průtoku. A nebo míň když by se tam daly trochu menší ventily. Záleží taky navnitřnim průměru trubek chladící soustavy, tuto je zhruba pro 36mm, takže pokud má někdo 3 litrovýho džípa tak to bude asi dražší. Jinak sem koukal i na elektronický provedení, ale to by byla pálka asi za 5000 - 6000 tisíc

Napsal: 13 pro 2007, 22:53
od dvorky1
no nevím o tohle se přeci stará termostat ne??Otevře se a voda proudí do chladiče až tehdy když je motor ohřátej. Pokud má napojenej výměník na okruh topení tak ten se ohříva hned stejně s motorem
termostat
Napsal: 13 pro 2007, 22:56
od wiguf
fakt? o tom sem ještě neslyšel, já myslel že čerpadýlko jede konstantné přes všechny okruhy. Jestli tomu tak je tak se du zahrabat, a tam je to taky řízený nějakym ventilem??
Napsal: 13 pro 2007, 23:12
od dvorky1
no jestli myslíš tím čerpadýlkem vodní pumpu tak ta běží pořád. Termostat je vraženej na vstupu do chladiče a je v něm jen malinká dírka pro potřeby odvzdušnění. V tom termostatu je bimetalová mašinka, která když se ohřeje tak se otevře a tím uvolní průtok vody do chladiče a jak se zase schladí tak se zavře a nebo jen přivře a tím zmenší půtok přes chaldič a tím pádem se automaticky reguluje teplota podle toho jak je termostat od výroby nastavenej. Jo je to holt mašinka

Napsal: 14 pro 2007, 09:04
od radluk
Napsal: 14 pro 2007, 10:28
od Pedros75
Pokusem jednoduše zjistíš že topení už topí ale chladič je ledový - tzn jede malý okruh. V létě se samozřejmě postupně otevře komplet díra do chladiče ale teď v zimě to přivírá fakt dost.
Napsal: 14 pro 2007, 12:37
od Pavel
to wiguf: nic ve zlým ale už jsi viděl auto který by mělo jen jeden okruh chlazení?
Napsal: 14 pro 2007, 16:43
od truck
Ach jo já jen čekal kdo to tomu člověku vysvětlí. Ještě teď skáču na židli když to čtu ( přemostění chladiče ) to by se soudruzi v NDR divili, nebo divily či snad dyvyli ?

chladič
Napsal: 14 pro 2007, 22:41
od wiguf
dobře dobře nevěděl sem to, já dělam do motorek(a tam sem dva okruhy ještě opravdu nikdy neviděl) a v autě si v podstatě jenom vozim zadek.
Re: chladič
Napsal: 15 pro 2007, 11:01
od ajk
wiguf píše:dobře dobře nevěděl sem to, já dělam do motorek(a tam sem dva okruhy ještě opravdu nikdy neviděl) a v autě si v podstatě jenom vozim zadek.
no nic proti tobě ale v motorkách jsou taky termostaty......
Napsal: 15 pro 2007, 11:23
od dvorky1
no myslím, že každej umí něco ne??

) někdo rozumí vdolkám a někdo zase holkám a tak by to mělo být

)

celej život se člověk učí

termostaty
Napsal: 15 pro 2007, 12:20
od wiguf
termostaty samozřejmě, ale žádnej bimetalovej ventil... možná proto že prostě v zimě se na motorkách moc nejezdí : )
Napsal: 15 pro 2007, 13:10
od dvorky1
jéé ale ten bimetalovej ventil je součást toho termostatu

Bimetal je kov, kterej se vlivem teploty razantně roztahuje, nebo smršťuje a tím pádem dochází k otevírání ventilu a nebo zavírání

) je potřeba celoročně. Když ho v autě nemáš tak to auto netopí, pač je stálej průtok přes chladič a motor se nedokáže ohřát na potřebnou teplotu a pokud ho máš zaseklej, tak auto zase uvaříš, protože se nemůže kapalina ochlazovat přes chladič

Na motorkách by mělo být to samý pokud je to tam tak udělaný ( do toho já nedělám, tak nevím ) já mám Jawu 250 tku a tam je to jak u Tráboše

pěkně vzduchem

Napsal: 15 pro 2007, 13:14
od wiguf
ne že bych se orientoval v novejch vysavačích, ale vodníci co mi prošli pod rukama buď žádnej termostat neměli anebo akorát reguloval ventilátor. Možná že to ty dražší mašiny maj, ale to už je

Napsal: 15 pro 2007, 13:34
od mynames
wiguf píše:ne že bych se orientoval v novejch vysavačích, ale vodníci co mi prošli pod rukama buď žádnej termostat neměli anebo akorát reguloval ventilátor. Možná že to ty dražší mašiny maj, ale to už je

ja nic proti ale nevidel jsem jedinyho vodnika bez termostatu aprilie RS cagiva mito gilera at uz mx ci rx honda NSR CBR kawasaki ninja vsichni termostat meli tak si rikam ze ani na ty motorky moc nekoukas
