Stránka 1 z 3

odklon zadní nápravy Golf II, III, Toledo atd...

Napsal: 30 pro 2007, 12:45
od Toledak
Ahoj, nevíte někdo jestli se dají sehnat nějaké klínky, které by se namontovaly mezi náboj kola a nápravu a tím by se změnil odklon?Je to klasická vlečná náprava VW používáná od Golfu II výš.

Napsal: 30 pro 2007, 14:07
od go.vojta
no takové klínky se nedělají.. to by jsi musel něco vyrobit.. ale moc bych to nedoporučoval.. protože pak už by ti ten náboj nedržel plochou, ale jen přes šrouby a to není dobrý.. mohli by se časem ustřihnout.. to raději tu nápravu kup jinou, nebo opatrně ohnout zpátky.. udělat si nějakej přípravek, který našroubuješ místo náboje a na to dát trubku a opatrně zkusit ohnout, ale jen málo, pokud to máš ohlé víc tak sežen jinou..

Napsal: 30 pro 2007, 15:36
od Toledak
to je škoda, protože u toho klínku by to drželo právě celou plochou a mohlo by to být bez problémů.No uvidím.

Napsal: 30 pro 2007, 18:28
od Huml
já si takový klínky vyrobil, ale je to drbárna pořád mušíš zkoušet geometrii, chce to tam dát nejdřív nějaký podložky kvůli zjištění tloušťky a podle toho pak udělat třeba z plocháču

Napsal: 30 pro 2007, 19:16
od Toledak
Huml píše:já si takový klínky vyrobil, ale je to drbárna pořád mušíš zkoušet geometrii, chce to tam dát nejdřív nějaký podložky kvůli zjištění tloušťky a podle toho pak udělat třeba z plocháču
ale ještě bych musel sehnat někoho, kdo by to dovedl vyrobit, obě strany musý být naprosto rovné.Štve mě, že mi to žere vnitřky gum, z venkovní jako nová a z nvitřní strany je už pneu na minimu.

Napsal: 30 pro 2007, 19:23
od Huml
to není odklonem, ale tím že máš rozbíhavost, chce to dát na geometrii, vzít hydraulickej rozpínák a trochu ji roztáhnout

Napsal: 30 pro 2007, 19:24
od Danakroman
JJ to máme asi stejný problem :)

Napsal: 31 pro 2007, 16:07
od Toledak
Huml píše:to není odklonem, ale tím že máš rozbíhavost, chce to dát na geometrii, vzít hydraulickej rozpínák a trochu ji roztáhnout
to se mi nějak nezdá, přece když má kolo odklon a celá šíře běhounu se nedotýka vozovky, tak se přece sjíždí jen ta určitá část pneu, ne?

Napsal: 31 pro 2007, 16:14
od yirka
vyměn celou nápravu a máš pokoj

Napsal: 31 pro 2007, 16:15
od Huml
to bys musel mít ten odklon opravdu extrémní, sériově je tam asi 1,5° negativ, já dával podložky abych ho zvedl na 4°do negativu, na okruhu to míň žere gumu a v zatáčce má větší styčnou plochu, toto nastavení není samozřejmě vhodné na jezdění na běžných silnicích, na sjíždění pneumatik má největší vliv sbíhavost, velká tzn. + kola se sjíždí zvenku, - kola se sjíždí zevnitř,dle mýho názoru máš velkou rozbíhavost,nechal bych nejdřív změřit geometrii zadní nápravy a podle toho co se naměří, podle toho se rozhodnout co dál dělat, ty vlečný nápravy moc nevydrží, někdy stačí drbnout do obrubníku a už to je

Napsal: 31 pro 2007, 17:59
od Toledak
tak to tedy zkusím dát na geometrii a uvidíme, zatím dík.

Napsal: 01 led 2008, 13:57
od Kornout
Ono stačí přiložit latě na kolo a už vidíš jak jsi na tom, nebo jen stavitelná rozpěrná tyč mezi koly, uděláš to na zadní a přední části kola u už vidíš, jak se to to sbíhá či rozbíhá a pak jet na geometrii jen pro finální kontrolu.

Napsal: 01 led 2008, 15:33
od Toledak
Kornout píše:Ono stačí přiložit latě na kolo a už vidíš jak jsi na tom, nebo jen stavitelná rozpěrná tyč mezi koly, uděláš to na zadní a přední části kola u už vidíš, jak se to to sbíhá či rozbíhá a pak jet na geometrii jen pro finální kontrolu.
podle laťky jsem to dělal, levé i pravé kolo bylo přesně vodorovné s prahem a na každé straně byla mezera cca 3cm mezi laťkou a prahem.

Napsal: 01 led 2008, 16:46
od 1pavel
Měřit podle prahů :o copak jsou prahy rovnoběžné

Napsal: 01 led 2008, 17:00
od Kornout
Musíš to měřit podle předních kol, chce to ale ve 2 lidech, samozřejmě že je to trochu nepřesné, ale doladit se to s tím dá, přesně to udělá až geometrie, jenže jezdit x krát na geometrii by se asi prodražilo.
Odklon kola změříš když je auto na rovině v dílně, tak lecos řekne vodováha.
Hnutou nápravu takto poznáš na 100%
Moje zkušenosti z GIII jsou takové, že když dáš širší kola, třeba 195ky, tak se ty vnitřky sjížděj vždy více, ale né zas tak, jak píšeš.