Stránka 1 z 3

Prosba o radu, vypínanie turba 66kw-Seat alhambra- opakovaný

Napsal: 18 led 2008, 18:52
od firefighter1
Opätovne prosím o radu s problémom, ktorý som už načrtol dňa 4.1.2008.

Mám SEAT Alhambru 1.9TDi 66 kW (AHU) r.v. 2000- turbo s obtokom. Prosim o radu pri probléme s vypínaním turba za jazdy, pri 3 prevodovom stupni a pokuse o max. zrýchlenie z cca 1500 ot/min dochádza k vypnutiu turba do pohotovostného stavu pri otáčkach cca 3200ot/min. Stále sa to objavuje pri zaťaženom vozidle a len pri jazde do kopca. Na rovinke žiadny problém ani pri max. rýchlosti. Po znovunaštartovaní funguje OK až kým mu znovu nepritlačím na 3-jke do kopca.
Pri diagnostike mi vypisovalo sporadická porucha riadiacej jednotky a medzná hodnota hmotnosti vzduchu (asi power box). Našiel som trochu načatú hadičku k turbu tak mi ju pre istotu skrátili v mieste poškodenia a nadpojili novú, ktorá vedie k membráne pod palubnú dosku. Po výmene je auto pružnejšie.
Mal som namontovaný chip POWER BOX, ale na základe odporúčania že "klame" riadiacu jednotku som ho vyhodil a je to rovnaké.
Vymenil som už snímač hmotnosti vzduchu, a na základe odporúčania HUML-a aj N75 .
Diagnostika je (bez chipu) po výmene horeuvedených komponentov OK bez závad (test urobený za jazdy, tlaky sú OK). Skúšal som rovnaký kopec 3x z toho iba raz mi motor stratil ťah, myslím si že mi turbo vyplo.
Vyzerá to tak, že to robí len pri maximálnom ťahu turba v určitom momente...
Pozn. Pri diagnostike a grafe je veľká diferencia v grafe a v určitom momente, pri veľkej odchýlke mi stratí ťah-asi vyhodnotí veľkú diferenciu (ale turbo je počuť hvízdať).

Môže to robiť riadiaca jednotka? Môže to robiť samotná tyčka na tlakovej banke-iba niekedy?

Som vážne v koncoch, poradte prosím... Vopred ďakujem za názory...
[/b]

Re: Prosba o radu, vypínanie turba 66kw-Seat alhambra- opako

Napsal: 18 led 2008, 19:12
od slovacek.milos
firefighter1 píše:Opätovne prosím o radu s problémom, ktorý som už načrtol dňa 4.1.2008.

Mám SEAT Alhambru 1.9TDi 66 kW (AHU) r.v. 2000- turbo s obtokom. Prosim o radu pri probléme s vypínaním turba za jazdy, pri 3 prevodovom stupni a pokuse o max. zrýchlenie z cca 1500 ot/min dochádza k vypnutiu turba do pohotovostného stavu pri otáčkach cca 3200ot/min. Stále sa to objavuje pri zaťaženom vozidle a len pri jazde do kopca. Na rovinke žiadny problém ani pri max. rýchlosti. Po znovunaštartovaní funguje OK až kým mu znovu nepritlačím na 3-jke do kopca.
Pri diagnostike mi vypisovalo sporadická porucha riadiacej jednotky a medzná hodnota hmotnosti vzduchu (asi power box). Našiel som trochu načatú hadičku k turbu tak mi ju pre istotu skrátili v mieste poškodenia a nadpojili novú, ktorá vedie k membráne pod palubnú dosku. Po výmene je auto pružnejšie.
Mal som namontovaný chip POWER BOX, ale na základe odporúčania že "klame" riadiacu jednotku som ho vyhodil a je to rovnaké.
Vymenil som už snímač hmotnosti vzduchu, a na základe odporúčania HUML-a aj N75 .
Diagnostika je (bez chipu) po výmene horeuvedených komponentov OK bez závad (test urobený za jazdy, tlaky sú OK). Skúšal som rovnaký kopec 3x z toho iba raz mi motor stratil ťah, myslím si že mi turbo vyplo.
Vyzerá to tak, že to robí len pri maximálnom ťahu turba v určitom momente...
Pozn. Pri diagnostike a grafe je veľká diferencia v grafe a v určitom momente, pri veľkej odchýlke mi stratí ťah-asi vyhodnotí veľkú diferenciu (ale turbo je počuť hvízdať).

Môže to robiť riadiaca jednotka? Môže to robiť samotná tyčka na tlakovej banke-iba niekedy?

Som vážne v koncoch, poradte prosím... Vopred ďakujem za názory...
[/b]
ty hadičky bych lépe probádlal ten podtlak máš propojený i s přepouštěčem spalin, takži i tam prasklá hadička má vliv na turbo a ještě ty hadičky máš v jednom místě jakoby zdvojená a že jsou prasklé tam to není vidět, jde to i za provozu okuřovat cigaretou a hýbat snimi a nebo to nich foukat miloš

Napsal: 18 led 2008, 19:53
od firefighter1
ďakujem za názor, skúsim ju vymeniť celú.

Existuje možnosť, že pri max. výkone nestíha odvod spalín cez časť výfuku s katalizátorom pre problém s jeho zanesením a riadiaca jednotka vypne turbo (kamarát mal podobný problém a až po nejakej dobe na to prišli v servise)? Len rozmýšľam o možných ďalších príčinách...

Napsal: 18 led 2008, 20:07
od pafka
šup pod auto a zkontrolovat funkci přetlakové bandasky turba, s citem do ni fouknout, bude ale asi Ok, ventil N75 máš novy jak píšeš, tak vyměň kompletně!!!!všechny hadičky co jdou k N75 a turbu,ještě zkontroluj i tu co jde k ř. jednotce, a zaslep EGR, ta hláška o tom že je ř. jednotka mot.vadná, tak toho si nevšímej, to je klasika, potřebuješ asi tak 2,5 m hadiček, to by mělo pomoci ;)

Napsal: 18 led 2008, 20:13
od firefighter1
Kiež by si mal pravdu, hadičky nie sú investícia ako nové turbo- ako mi povedali v značkovom servise....

ďakujem

Napsal: 18 led 2008, 22:09
od Toledo1,9TDI
No mal som presne to iste a nakoniec som musel na turbe vymenit neaku podtlakovu membranu a to sa samotne neda zohnat tak som musel menit cele turbo a je to OK.

Napsal: 19 led 2008, 00:03
od Slavkov
Toledo1,9TDI píše:No mal som presne to iste a nakoniec som musel na turbe vymenit neaku podtlakovu membranu a to sa samotne neda zohnat tak som musel menit cele turbo a je to OK.
(hm) (wallbash)

To jsi ještě neznal toto fórum, že?

No presne tak

Napsal: 19 led 2008, 20:52
od Toledo1,9TDI
No presne tak (LOL)

Napsal: 20 led 2008, 17:17
od firefighter1
Ešte dve otázky.
1.Na diagnostike mi v nejakom grafe ukazuje, ze nastavenie vstrekov je pod minimálnou hodnotou. Je tam jeden graf kde je horna, priemerná a dolná medza a ja mám počas chodu motora krivku tesne pod minimom. Môže to robiť stratu výkonu motora pri 3-jke a 3200 ot/min?
2. Dá sa vymeniť tlaková banka turba-AHU os btokom separátne alebo je potrebné vymeniť celé turbo?
:?

Napsal: 20 led 2008, 17:34
od pafka
1 , to je nastavení předvstřiku, dej to lehounce nad prostřední, na ztrátu výkonu, (jestli myslíš padání do nouzáku)to vliv nemá
2,dá se vyměnit separátně, nemusíš měnit celé turbo

Napsal: 20 led 2008, 17:42
od firefighter1
Môže to robiť upchatý katalyzátor? Niekto mi povedal, že pri maximálnom tlaku turba ide prebytok do výfuku a aby nedošlo k poškodeniu motora, môže RJ hodiť motor do núdzového stavu. Pýtam sa na to preto, lebo auto fungovalo s chipom POWER BOX a bola vyššia dymivosť. Mohlo to upchať katalyzátor, prípadne i turbo?
Má niekto s tým skúsenosti?

Vopred ďakujem. :(

Napsal: 21 led 2008, 17:19
od firefighter1
Teraz som si všimol, že hadička, ktorá ide od telesa vzduchového filtra do nejakého regulátora, ktorý je tesne vedľa N75, je na začiatku a na konci (cca 10 cm) gumená s vláknovým prepletením na povrchu ale v celej dĺžke je nadpojená nejakou tenšou tvrdšou hadičkou s menším prierezom (ten priemer sa nevojde na prípojky vzduchového telesa a regulátora) . Môže to byť príčinou padnutia do núdzaku pri plnom výkone - 3stupeň a 3200 ot/min? :?

Napsal: 21 led 2008, 20:40
od pafka
firefighter1 píše:Teraz som si všimol, že hadička, ktorá ide od telesa vzduchového filtra do nejakého regulátora, ktorý je tesne vedľa N75, je na začiatku a na konci (cca 10 cm) gumená s vláknovým prepletením na povrchu ale v celej dĺžke je nadpojená nejakou tenšou tvrdšou hadičkou s menším prierezom (ten priemer sa nevojde na prípojky vzduchového telesa a regulátora) . Môže to byť príčinou padnutia do núdzaku pri plnom výkone - 3stupeň a 3200 ot/min? :?
tím to není, vyměň všechny hadičky co souvisejí s turbem a N75, hlavně je zapoj správně a uvidíš jestli to bude dobrý , nebo ne

Napsal: 25 led 2008, 12:10
od Budos
tím to není, vyměň všechny hadičky co souvisejí s turbem a N75, hlavně je zapoj správně a uvidíš jestli to bude dobrý , nebo ne[/quote]

Aké hadičky je treba kúpiť?

Napsal: 26 led 2008, 10:54
od firefighter1
Mali by vraj byť originál, nejaké zosilené, lebo ak tam dáš nejakú náhradu, pri podtlaku hrozí ich zmrštenie a nebude ti turbo fungovať OK. Ja už týždeň čakám na originál, ale vraj sú dosť drahé cca 200 Sk za meter. Dúfam, že môj problém je v hadičkách... :roll: